Περίληψη : | Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει αν και σε ποιο βαθμό επηρεάζουν κάποια στοιχεία της οργανωσιακής κουλτούρας την καινοτομική συμπεριφορά των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα. Εξετάζεται πιο συγκεκριμένα κατά πόσο σχετίζονται θετικά με την καινοτόμο εργασιακή συμπεριφορά, η ενδυναμωτική ηγεσία, η αποδοχή του διαφορετικού και η υποστήριξη του ατόμου από την ομάδα εργασίας του, το συνταίριασμα ατόμου-οργανισμού, οι πρακτικές ανταλλαγής γνώσεων στον εργασιακό χώρο, το κοινωνικό κεφάλαιο και οι πρακτικές διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού που προωθούν τη γνώση. Η ερευνητική προσπάθεια στηρίζεται σε πρωτογενή στοιχεία που συγκεντρώθηκαν με τη διεξαγωγή ποσοτικής έρευνας με ερωτηματολόγιο σε μη τυχαίο δείγμα εργαζόμενων στο δημόσιο τομέα.Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι, από τους παραπάνω παράγοντες, η ενδυναμωτική ηγεσία, και ιδιαίτερα η διάσταση εξουσιοδότησης της ενδυναμωτικής ηγεσίας, συσχετίζεται θετικά ισχυρά με την καινοτομική συμπεριφορά των εργαζομένων. Επίσης, θετικές επιδράσεις στην ατομική καινοτομική συμπεριφορά παρουσιάζουν η αποδοχή του διαφορετικού και οι πρακτικές ανταλλαγής γνώσης, ενώ παρατηρείται ότι οι εργαζόμενοι με υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης επιδεικνύουν σε μεγαλύτερο βαθμό καινοτομικές συμπεριφορές. The aim of this study is to examine the role of certain elements of the organizational culture in employees‘ innovative behavior in the public sector. We examine specifically the effect of empowering leadership, work group support and acceptance of different ways of thinking, person-organization fit, knowledge sharing practices, social capital, and Knowledge based HRM. Data were collected from a questionnaire survey addressed to a non probability sample of employees in various public sector services. The findings indicate that empowering leadership and in particular its delegating dimensions has a strong positive impact in employees’ innovative behavior. Furthermore, acceptance of different ways of thinking and knowledge sharing practices have positive impact on individual innovative behavior. Finally, the survey results suggest that the higher level of education is associated with higher employee innovative behavior.
|
---|