Περίληψη : | Τα τελευταία χρόνια, εταιρείες εξερευνούν τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες σε όλους σχεδόν τους κλάδους, με σκοπό να εκμεταλλευτούν τα οφέλη τους. Ο ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός των τεχνολογιών είναι μια προσέγγιση που εστιάζει στη συμμετοχή του τελικού χρήστη σε όλη τη διαδικασία ανάπτυξης και δοκιμής του προϊόντος/υπηρεσίας. Ως UX, δηλαδή User Experience, ορίζεται η χρηστική εμπειρία και αναφέρεται στη συνολική εμπειρία που έχει ο καταναλωτής κατά τη αλληλεπίδρασή του με ένα brand, σε ψηφιακό ή και σε πραγματικό περιβάλλον (synergic.gr/el/ui-ux-for-eshops). Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει την επίδραση των ψηφιακών τεχνολογιών σήμερα σε μεταβλητές που αφορούν τη συμπεριφορά του χρήστη-καταναλωτή όπως η αντιληπτή χρησιμότητα, η αντιληπτή απόλαυση, ο αντιληπτός έλεγχος, η αντιληπτή ευκολία, η ικανοποίηση καταναλωτή και η πρόθεση επαναγοράς. Πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου προκειμένου να διερευνηθεί ο αντίκτυπος των μεταβλητών εμπειρίας χρήστη (χρησιμότητα, απόλαυση, έλεγχος, ευκολία χρήσης) στην ικανοποίηση των χρηστών ψηφιακής τεχνολογίας με απώτερο στόχο την πρόθεση επανάχρησής της. Χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα SPPS. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι όσο αυξάνεται η αντιληπτή χρησιμότητα, η αντιληπτή απόλαυση, ο αντιληπτός έλεγχος και η αντιληπτή ευκολία χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας τόσο αυξάνεται η ικανοποίηση των χρηστών και ως εκ τούτου είναι πρόθυμοι να προβούν στην επανάχρησή της. Συμπερασματικά η μελέτη αυτή περιλαμβάνει επιπτώσεις για τον αντίκτυπο των μεταβλητών αποδοχής της τεχνολογίας στην ικανοποίηση και την πρόθεση επανάχρησης της ψηφιακής τεχνολογίας. Επιδιώκει να προσδιορίσει τις σημαντικότερες διαστάσεις της αποδοχής και της εμπειρίας χρήστη που αυξάνουν την ικανοποίηση των χρηστών. In recent years, companies have been exploring new digital technologies in almost all industries in order to exploit their benefits. Human-centered design of technologies is an approach that focuses on the involvement of the end user throughout the development and testing process of the product/service. UX, i.e. User Experience, is defined as the user experience and refers to the overall experience the consumer has when interacting with a brand, in a digital or even real environment (synergic.gr/el/ui-ux-for-eshops). The purpose of this research is to investigate the effect of digital technologies today on variables related to user-consumer behaviour such as perceived usefulness, perceived enjoyment, perceived control, perceived ease, consumer satisfaction and repurchase intention. A quantitative survey was conducted using a questionnaire to investigate the impact of user experience variables (usefulness, enjoyment, control, ease of use) on digital technology user satisfaction with the ultimate goal of reuse intention. SPPS statistical program was used. The results of the research showed that as the perceived usefulness, perceived enjoyment, perceived control and perceived ease of use of digital technology increases, so does user satisfaction and therefore they are willing to reuse it.In conclusion this study includes implications for the impact of technology acceptance variables on satisfaction and intention to reuse digital technology. It seeks to identify the most important dimensions of acceptance and user experience that increase user satisfaction.
|
---|