ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Η τυπολογία των Ελλήνων καταναλωτών τροφίμων στα πλαίσια του σούπερ μάρκετ
Εναλλακτικός τίτλος :The typology of Greek grocery shoppers
Δημιουργός :Αργύρη, Μαρία
Συντελεστής :Σιώμκος, Γεώργιος (Επιβλέπων καθηγητής)
Σαλαβού, Ελένη (Εξεταστής)
Καμινάκης, Κωνσταντίνος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Σημείωση :Η εργασία περιέχει βιβλιογραφικές αναφορές και παράρτημα με το ερωτηματολόγιο που διανεμήθηκε για την πρωτογενή έρευνα καθώς και τις στατιστικές αναλύσεις από το SPSS.
Φυσική περιγραφή :114σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10851
Περίληψη :Εδώ και αρκετά χρόνια έχει διατυπωθεί η σημασία της τμηματοποίησης των καταναλωτών σε επιμέρους ομάδες. Ο διαχωρισμός των καταναλωτών σε μικρότερες ομάδες επιτρέπει την ανάδειξη των ιδιαίτερων αναγκών τους, τον ευκολότερο τρόπο προσέγγισης τους και εν τέλει την αποτελεσματικότερη ικανοποίηση τους σε ένα δυναμικό περιβάλλον όπως αυτό του λιανεμπορίου και των σούπερ μάρκετ. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η ανάδειξη της τυπολογίας των Ελλήνων καταναλωτών τροφίμων(grocery shoppers) στα πλαίσια του σούπερ μάρκετ. Ποια είναι τα προφίλ του Έλληνα grocery shopper και ποιες οι επιμέρους διαφορές των προφίλ αυτών ως προς τις προτιμήσεις για τα χαρακτηριστικά του καταστήματος του σούπερ μάρκετ που επιλέγουν για τις αγορές τους καθώς και ως προς τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους. Πολλές οι μελέτες κατά καιρούς για τον αποτελεσματικότερο τρόπο τμηματοποίησης των καταναλωτών και την ανάδειξη των επιμέρους ομάδων. Στην παρούσα μελέτη ακολουθήθηκε η τμηματοποίηση βάσει ψυχογραφικών χαρακτηριστικών, των χαρακτηριστικών του τρόπου ζωής. Πιο συγκεκριμένα, υιοθετήθηκε το πιο διαδεδομένο ψυχογραφικό εργαλείο μελέτης και ομαδοποίησης των αγοραστών και καταναλωτών τροφίμων, το Food Related Lifestyle model (FRL model) που δημιουργήθηκε από τους Brunsø & Grunert το 1995, σύμφωνα με το οποίο ο τρόπος ζωής συνδέεται με τις προσωπικές αξίες και τη διαδικασία με την οποία οι άνθρωποι επιδιώκουν να επιτύχουν τις αξίες αυτές μέσω διαφόρων τρόπων έκφρασης, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς τροφίμων και της κατανάλωσης τους. Το μοντέλο προσαρμόστηκε στη σημερινή σύγχρονη εποχή βάσει της ανάλογης βιβλιογραφίας και των νέων τάσεων στον κλάδο. Η δομή της μελέτης ξεκινά με εισαγωγικά στοιχεία σχετικά με το λιανεμπόριο και τον κλάδο των σούπερ μάρκετ καθώς και τις εξελίξεις στην συμπεριφορά του καταναλωτή, μετέπειτα παρουσιάζεται μια εκτενής βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με την τμηματοποίηση των καταναλωτών διαχρονικά. Ακολουθεί η ερευνητική μεθοδολογία της πρωτογενούς έρευνας, η ανάλυση των δεδομένων και τα αποτελέσματα αυτών, καθώς και τα συμπεράσματα της έρευνας. Τέλος, δίνονται προτάσεις για περαιτέρω μελέτη.
For several years, the importance of customer segmentation has been articulated. In such a dynamic environment, as the retail and supermarket sector, the separation of consumers into smaller groups is important so that they can be approached more easily and their different needs can be met. The purpose of this study is to identify the typology of Greek grocery shoppers. Which are the profiles of the Greek grocery shopper and what are the differences among these profiles in terms of preferences for the characteristics of the supermarket store they choose as well as in terms of their demographic characteristics. There are many studies on the most effective way of segmenting consumers and highlighting these groups. In the present study, consumer segmentation was done based on psychographic characteristics and specifically the lifestyle of the consumers. The most widespread psychographic tool for studying and grouping food buyers and consumers was used, the Food Related Lifestyle model (FRL model), that was created by Brunsø & Grunert in 1995. According to this model, lifestyle is related to personal values and the way by which people try to achieve these values, including the purchase and consumption of food. The model was adapted to today's modern era based on relevant literature and the new trends in the industry. The structure of the study begins with introductory data on retailing and supermarket industry as well as new trends in consumer behavior, followed by an extensive literature review on consumer segmentation. Then, research methodology, analysis of the data, the results as well as the conclusions of the study are mentioned. At the end, suggestions for further studies are given.
Λέξη κλειδί :Τμηματοποίηση καταναλωτών
Σούπερ μάρκετ
FRL μοντέλο
Τυπολογία Έλληνα καταναλωτή
Consumer segmentation
Greek grocery shopper
FRL model
Typology
Διαθέσιμο από :2023-11-22 03:09:28
Ημερομηνία έκδοσης :11/02/2023
Ημερομηνία κατάθεσης :2023-11-22 03:09:28
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Argyri_2023.pdf

Τύπος: application/pdf