Περίληψη : | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο την διερεύνηση και την αξιολόγηση της ευέλικτης ηγεσίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευσης. Προς εκπλήρωση του στόχου αυτού, αναπτύχθηκε ποιοτική έρευνα η οποία, απευθύνεται στους «ηγέτες» των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων και Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε) δύο Ιδρυμάτων με έδρα την Αθήνα. Επίσης, με σκοπό την κατανόηση της υπάρχουσας κατάστασης των Ε.Λ.Κ.Ε των δύο Ιδρυμάτων στην έρευνα συμμετείχαν και μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π), τα οποία συμμετέχουν και στην επιτροπή έρευνας των Ιδρυμάτων.Με την ανάπτυξη της έρευνας έγινε φανερό ότι, το βασικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα δύο Ιδρύματα είναι το περιοριστικό νομοθετικό πλαίσιο. Γεγονός με το οποίο συμφώνησαν και τα μέλη Δ.Ε.Π, τονίζοντας ότι οι διαδικασίες του Ε.Λ.Κ.Ε είναι γραφειοκρατικές, χωρίς να ευθύνονται απαραίτητα οι «ηγέτες» τους αλλά, διότι δεν μπορούν να λειτουργήσουν με διαφορετικό τρόπο βάσει νομοθετικού πλαισίου.Ακόμα, ζητήματα που αναδεικνύονται είναι η ανάγκη για εκπαίδευση των εργαζομένων ώστε να συμβαδίζουν με τις απαιτήσεις της εποχής, στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η ψηφιοποίηση των διαδικασιών η οποία κρίθηκε αναγκαία τόσο από τους «ηγέτες» όσο και από τα μέλη Δ.Ε.Π.Τέλος, μεγάλη έμφαση δίνεται στην αποκέντρωση της λήψης απόφασης και τη μετάβαση της σε χαμηλότερα επίπεδα διοίκησης, με σκοπό την αμεσότερη επίλυση προβλημάτων, και στην αντίσταση στην αλλαγή που αντιμετωπίζουν οι «ηγέτες» τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό περιβάλλον των Πανεπιστημίων. This thesis aimed to explore and evaluate agile leadership in higher education. To fulfill this goal, was developed qualitative research, which was addressed to the leaders of the Special Account for Research Funds (S.A.R.F) of two Universities established in Athens. Also, in this research participated members of the teaching staff, who were also members of the research committee of the Institutions, to show the current situation of S.A.R.F.The main conclusion is that restrictive legislative framework limits the functioning of the Universities. The members of the teaching staff also agreed with that. They mentioned that the restrictive legislative framework was obstructing the function of S.A.R.F with agile procedures.Also, the need of employee training and digitalization of processes are emerged. These needs occurred so S.A.R.F be up to date, which was deemed necessary both by the "leaders" and by the members of the teaching stuff.Finally, great emphasis is placed on the decentralization of decision-making and its transition to lower levels of management. By this way the problems’ solution will be easier and direct. Lastly, the importance of resistance to change faced by the "leaders" both in the internal and external environment of the Universities, is highlighting.
|
---|