Περίληψη : | Η εργασία αυτή ειναι μια Περίπτωση Μελέτης, ‘Case Study’, και πραγματεύεται την αφομοίωση και την απόδοση, των Στόχων πέντε (5) Ισότητα των Φύλων SDG 5 Gender Equality και δεκατρία (13) Κλιματικη Δραση, SDG 13 Climate Action, Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σε τι βαθμό, δηλαδή το Πανεπιστήμιο προσπαθεί να υλοποιήσει τους Στόχους αυτούς και αν τα ελληνικά πανεπιστήμια μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην περεταίρω ανάπτυξη των Στόχων αλλά και να βοηθήσουν την ίδια την κοινωνία να τους υλοποιήσει, δημιουργώντας τους νέους ηγέτες.Για τους δεκαεφτά (17) Στόχους, τους εκατόν εξήντα εννιά (169) δείκτες και τους διακόσιους τριάντα δυο (232) υποδείκτες, δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη μεθοδολογία εκπόνησης εργασίας, για να δούμε την απόδοση τους. Στην συγκεκριμένη εργασία στηριχθήκαμε στην μεθοδολογία που εφάρμοσε το Δίκτυο Βιώσιμης Ανάπτυξης Λύσεων SDSN Australia/Pacific του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, στον οδηγό «Ξεκινώντας με τους SDGs στα πανεπιστήμια: Ένας οδηγός για τα πανεπιστήμια, τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τον ακαδημαϊκό τομέα, ‘Getting started with the SDGs in universities: A guide for universities, higher education institutions and the academic sector’.Ότο πρώτο μέρος της εργασίας γίνεται μια εισαγωγή στην βιώσιμη ανάπτυξη, στην αλλαγή του κλίματος που επηρεάζει συλλήβδην τον πλανήτη και προβλήματα των καιρών που πρέπει να απαντηθούν.Στο δεύτερο μέρος γίνεται εκτενέστερη ανάλυση των δεκαεφτά (17) Στόχων (SDGs), των εκατόν εξήντα εννιά (169) Δεικτών (Targets) και των διακοσίων τριάντα δύο (232) υποδεικτών (Indicators).Στην συνέχεια και τρίτο μέρος, έχουμε την μεθοδολογία της εργασίας που στηρίχθηκε σε ποσοτικά χαρακτηριστικά (άρθρα, εκδηλώσεις, έρευνες) και ποιοτικά χαρακτηριστικά. Τα στοιχεία αυτά τα εφαρμόσαμε σε τέσσερις πυλώνες ανάλυσης του Πανεπιστημίου, 1.Έρευνα, 2. Εκπαίδευση, 3. Λειτουργίες και Διακυβέρνηση, 4. Εξωτερική Ηγεσία.Τέλος, έχουμε το συμπέρασμα της εργασίας. Σε αυτό το κομμάτι γίνεται φανερό ότι το Πανεπιστήμιο εργάζεται προς την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάλυσης, συμβάλουν στην περεταίρω ανάπτυξη τους και υπάρχουν Στόχοι, στους οποίους το Πανεπιστήμιο πρέπει να δώσει περισσότερη έμφαση. This paper is a Case Study Analysis and deals with the assimilation and performance of the SDG 5 Gender Equality and SDG 13 Climate Action, Sustainable Development of the UN, by the Athens University of Economics and Business. In which grade the University tries to implement these Goals and whether Greek universities can play an important role in the further development of the Goals and also help society itself to realize them, creating new leaders.For the seventeen (17) Goals, the one hundred and sixty-nine (169) Targets and the two hundred and thirty-two (232) indicators, there is no specific working methodology to see their performance.In this work we drew on the methodology applied by the SDSN Australia/Pacific Sustainable Development Solutions Network of the United Nations, in the guide 'Getting started with the SDGs in universities: A guide for universities, higher education institutions and the academic sector' with the SDGs in universities. On the first part of the paper, we make an introduction to sustainable development, climate change that affects the entire planet and problems of the times that need to be answered.In the second part, a more extensive analysis is made of the seventeen (17) Goals (SDGs), the one hundred and sixty-nine (169) Targets and the two hundred and thirty-two (232) indicators.In the continuation and third part, we have the methodology of the work based on quantitative characteristics (articles, events, surveys) and qualitative characteristics. We applied these elements to four pillars of analysis of the University, 1. Research, 2. Education, 3. Operations and Governance, 4. External Leadership.Finally, we have the conclusion of the work. In this part it becomes clear that the University is working towards the achievement of the Sustainable Analysis Goals, they contribute to their further development and there are Goals, to which the University should give more emphasis.
|
---|