ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :H συνέντευξη εργασίας ως διαπραγμάτευση κατά τη διαδικασία πρόσληψης. Εστιάζοντας στον ξενοδοχειακό κλάδο στην Ελλάδα, διερευνάται κατά πόσο επικοινωνιακά και ψυχολογικά "εμπόδια" ενδέχεται να επηρεάζουν τη διαπραγμάτευση σε ατομικό επίπεδο κατά τη διάρκεια της συνέντευξης εργασίας
Εναλλακτικός τίτλος :The job interview as a negotiation during recruitment. Focusing on the hotel industry in Greece, it is examined whether communicational and psychological "barriers" may affect negotiation at an individual level during the job interview
Δημιουργός :Καρμίρη, Γεωργία
Συντελεστής :Κοκκινάκη, Φλώρα (Επιβλέπων καθηγητής)
Καλυβίτης, Σαράντης (Εξεταστής)
Μπλαβούκος, Σπυρίδων (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :111σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11553
Περίληψη :Η συνέντευξη εργασίας αποτελεί ένα σχετικά “παλιό” εργαλείο για τις επιχειρήσεις, χρήσιμο στο πλαίσιο της διαδικασίας προσλήψεων, που αν και η εγκυρότητά του αμφισβητείται κανείς δεν τολμά να καταργήσει. Πρόκειται για μία πρακτική επιλογής προσωπικού ευρείας αποδοχής που παραμένει σε μεγάλο βαθμό ίδια, παρόλο που το εργασιακό και επιχειρηματικό περιβάλλον συνεχώς μεταβάλλεται. Η βιβλιογραφία και τα ευρήματα της παρούσας εργασίας φαίνεται να επιβεβαιώνουν τόσο τη σχέση όσο και τα κοινά σημεία της συνέντευξης με τη διαπραγμάτευση. Εστιάζοντας σε ορισμένα επικοινωνιακά και ψυχολογικά “εμπόδια”, διερευνάται ο ρόλος τους και κατά πόσο μπορεί να επηρεάζουν τη διαπραγμάτευση κατά τη διαδικασία της συνέντευξης εργασίας. Το ερευνητικό μέρος απευθύνεται σε εργαζόμενους στον ξενοδοχειακό κλάδο που τα τελευταία χρόνια τείνει να μην είναι το ίδιο ελκυστικός σε νέους εργαζόμενους καταγράφοντας για συνεχόμενες χρονιές σημαντικές ελλείψεις σε ανθρώπινο κεφάλαιο, πράγμα οξύμωρο αν ληφθούν υπόψη τα σχετικά υψηλά ποσοστά ανεργίας στην Ελλάδα σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ. Η πρωτογενής έρευνα υλοποιήθηκε μέσω της αποστολής ενός δομημένου ερωτηματολογίου σε σχεδόν 1700 ξενοδοχεία σε όλη την επικράτεια μέσω email και την ανάρτηση συνδέσμου σε σχετικές με τον κλάδο ομάδες στα κοινωνικά δίκτυα, συγκεντρώνοντας σε περίπου 20 ημέρες 131 πλήρως συμπληρωμένα ερωτηματολόγια. Τα ευρήματα έδειξαν ότι η πλειοψηφία των συμμετεχόντων δεν αισθάνθηκε έντονα επικοινωνιακά και ψυχολογικά εμπόδια κατά τη διαδικασία της συνέντευξης εργασίας. Παρόλα αυτά, 1 στους 4 ερωτώμενους αισθάνθηκε την ύπαρξη αυτών των εμποδίων και σχεδόν 1 στους 3 δήλωσε μέτριο έως πολύ χαμηλό βαθμό ικανοποίησης από το συνολικό αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης. Διαπιστώθηκαν επίσης στατιστικά σημαντικές συσχετίσεις μεταξύ των μεταβλητών που εξετάστηκαν. Τα συμπεράσματα καταδεικνύουν ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης της διαδικασίας συνέντευξης, ώστε να καταστεί πιο αποτελεσματική η επικοινωνία μεταξύ των εργαζομένων και των ανθρώπων που αντιπροσωπεύουν τις διοικήσεις των ξενοδοχείων και να γίνει πιο κατανοητή η σημασία της αλληλεξάρτησής τους για τη δημιουργία αμοιβαίου οφέλους.
The job interview is a relatively "old" tool for businesses, useful through decades for the recruitment process, and although its validity is questioned, no one dares to completely abolish this step of the process. It is therefore a widely accepted recruitment practice that remains largely the same, despite the fact that the business environment is constantly changing. Both the literature and the findings of this study identify the relationship and the common ground between the job interview and negotiation. Focusing on the role that certain communication and psychological 'barriers' have on negotiation, it is attempted to assess how those affect the job interview process. The research part was addressed to employees in the hospitality sector in Greece, which in recent years has become less attractive to younger people, demonstrating significant shortages of human capital for consecutive years. This is an oxymoron when considering the relatively high unemployment rate in this age group in Greece compared to the rest of the EU. The primary research involved sending a structured questionnaire to nearly 1700 hotels across the country via email and posting a link to industry-related groups on social media, gathering 131 fully completed questionnaires in about 20 days. The findings showed that the majority of participants did not feel strong communication and psychological 'barriers' during the job interview process. However, 1 in 4 respondents felt the existence of these barriers and almost 1 in 3 reported a moderate to very low level of satisfaction with their overall negotiation result. Statistically significant correlations were also found between several of the examined variables. The findings indicate that there is room for improvement in the interview process by increasing the effectiveness of communication between employees and the people representing hotel management and understanding the importance of their interdependence in creating mutual benefit.
Λέξη κλειδί :Συνέντευξη
Διαπραγμάτευση
Συνέντευξη εργασίας
Κλάδος φιλοξενίας
Ξενοδοχειακός κλάδος
Interview
Negotiation
Job interview
Hospitality industry
Hotel industry
Διαθέσιμο από :2024-10-17 13:03:56
Ημερομηνία έκδοσης :04-10-2024
Ημερομηνία κατάθεσης :2024-10-17 13:03:56
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Karmiri_2024.pdf

Τύπος: application/pdf