ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :ESG framework and integration in shipping industry on global, European and Greek level
Εναλλακτικός τίτλος :ESG κριτήρια, θεσμικό πλαίσιο και ενσωμάτωση στη παγκόσμια, ευρωπαϊκή και ελληνική ναυτιλία
Δημιουργός :Μπαλαμώτης, Ιωάννης
Balamotis, Ioannis
Συντελεστής :Conrad, Landis (Επιβλέπων καθηγητής)
Dellis, Konstantinos (Εξεταστής)
Chatzistamoulou, Nikos (Εξεταστής)
Athens University of Economics and Business, Department of International and European Economic Studies (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :137p.
Γλώσσα :en
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11636
Περίληψη :Αυτή η διατριβή εξετάζει την ενσωμάτωση των ESG κριτηρίων στη ναυτιλιακή βιομηχανία σε παγκόσμιο, ευρωπαϊκό και ελληνικό επίπεδο, εστιάζοντας στις βασικές προκλήσεις, τα οφέλη και τα ρυθμιστικά πλαίσια. Η ναυτιλία είναι κρίσιμη για το παγκόσμιο εμπόριο, διαχειριζόμενη πάνω από το 80% του διεθνούς εμπορίου, και η υιοθέτηση των προτύπων ESG είναι απαραίτητη για την ευθυγράμμιση της βιομηχανίας με τους παγκόσμιους στόχους βιωσιμότητας. Η μελέτη εξετάζει πώς οι ναυτιλιακές εταιρείες και οι ενδιαφερόμενοι φορείς υιοθετούν βιώσιμες πρακτικές, με ιδιαίτερη έμφαση στις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και στις ιδιαίτερες δυναμικές της ελληνικής ναυτιλίας. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η σημασία της βιωσιμότητας, αναλύοντας τους τρεις πυλώνες—περιβαλλοντικό, κοινωνικό και οικονομικό—και τον ρόλο του Πλαισίου Απόδοσης Βιωσιμότητας στην υποστήριξη των εταιρειών να ευθυγραμμιστούν με τα παγκόσμια πρότυπα, όπως οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ (SDGs). Το δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζει το ρυθμιστικό πλαίσιο της ΕΕ για τη ναυτιλία, επισημαίνοντας οδηγίες όπως το Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της ΕΕ (ETS) και τη νομοθεσία FuelEU Maritime, που στοχεύουν στη μείωση των εκπομπών και την προώθηση της εταιρικής βιωσιμότητας.Το τρίτο κεφάλαιο αναλύει δεδομένα ESG από τα Thomson Reuters EIKON DataStream και Refinitiv, συγκρίνοντας την απόδοση των παγκόσμιων, ευρωπαϊκών και ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών. Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι ευρωπαϊκές εταιρείες υπερέχουν σε σχέση με τις παγκόσμιες αντιστοιχίες, ιδίως στον τομέα της περιβαλλοντικής και κοινωνικής διακυβέρνησης, κυρίως λόγω των αυστηρών κανονισμών της ΕΕ. Ωστόσο, οι ελληνικές εταιρείες αντιμετωπίζουν προκλήσεις, όπως περιορισμένοι οικονομικοί πόροι και κατακερματισμένοι παγκόσμιοι κανονισμοί, που εμποδίζουν την πρόοδό τους στην υιοθέτηση ESG.Το τέταρτο κεφάλαιο τονίζει τον κρίσιμο ρόλο της Ελλάδας στη ναυτιλία και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει στην υιοθέτηση των κριτηρίων ESG. Αυτές περιλαμβάνουν μικρό μέγεθος των εταιρειών, υψηλό κόστος αναβάθμισης τεχνολογιών και έλλειψη τυποποιημένων πλαισίων αναφοράς. Η διατριβή καταλήγει ότι, ενώ η ελληνική ναυτιλία παραμένει ηγέτιδα στον παγκόσμιο τομέα, απαιτείται ισχυρότερη ρυθμιστική πίεση, επενδύσεις σε πράσινες τεχνολογίες και βελτιωμένη αναφορά ESG για να ευθυγραμμιστεί με τις εξελισσόμενες τάσεις βιωσιμότητας σε παγκόσμιο επίπεδο.
This dissertation explores the integration of Environmental, Social, and Governance (ESG) criteria within the global, European, and Greek shipping sectors, focusing on key challenges, benefits, and regulatory frameworks. Shipping is critical to global trade, handling over 80% of international commerce, and the adoption of ESG standards is essential for aligning the industry with global sustainability goals. The study examines how shipping companies, regulators, and stakeholders are adopting sustainable practices, with a particular emphasis on European Union (EU) directives and the unique dynamics of Greek shipping. Using data from Thomson Reuters EIKON DataStream and Refinitiv, the analysis reveals that European shipping companies lead in ESG adoption due to stringent policies, while Greek companies lag due to financial and regulatory challenges.The first chapter discusses sustainability’s significance, outlining the three pillars—environmental, social, and economic—and the role of the Sustainability Performance Framework in helping companies align with global standards like the UN Sustainable Development Goals (SDGs). The second chapter presents the EU regulatory framework for shipping, highlighting directives such as the EU Emissions Trading System (ETS) and FuelEU Maritime regulation, which aim to reduce emissions and promote corporate sustainability.Chapter three analyzes ESG data from Thomson Reuters EIKON DataStream and Refinitiv, comparing the performance of global, European, and Greek shipping companies. The findings reveal that European companies outperform global counterparts, particularly in environmental and social governance, largely due to the EU’s stringent regulations. However, Greek companies face challenges, including limited financial resources and fragmented global regulations, which hinder their ESG progress.The fourth chapter highlights the critical role of Greece in global shipping and the challenges it faces in ESG adoption. These include small company sizes, high retrofit costs, and a lack of standardized reporting frameworks. The dissertation concludes that while Greek shipping remains a global leader, stronger regulatory pressure, investment in green technologies, and improved ESG reporting are necessary to align with evolving global sustainability trends.
Λέξη κλειδί :Βιωσιμότητα
Ναυτιλία
Κανονισμός ΕΕ
Ενσωμάτωση ESG
Environment, Social, Governance (ESG)
Sustainability
Shipping industry
EU Regulation
ESG integration
Διαθέσιμο από :2024-11-05 13:32:44
Ημερομηνία έκδοσης :22-10-2024
Ημερομηνία κατάθεσης :2024-11-05 13:32:44
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Balamotis_2024.pdf

Τύπος: application/pdf