Περίληψη : | Η παρούσα διατριβή εξετάζει τις επιπτώσεις των σοκ από την πλευρά της ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές αλλά και της προσφοράς πετρελαίου. Χρησιμοποιώντας τον δείκτη οικονομικής και πολιτικής αβεβαιότητας GEPU των οποίο κατασκεύασαν οι Baker, Bloom, και Davis (2016) αλλά και την παγκόσμια παραγωγή πετρελαίου υιοθετούνται τρία μοντέλα VAR διαφορετικών χρόνο ναυλώσεων προκειμένου να διερευνηθεί η διαχρονική εξέλιξη των κύριων αγορών της Ναυτιλίας. Μέσω ενός πλήθους τεστ όπως Granger Causality , Ιmpulse Response Functions και Variance Decomposition διαπιστώνεται η σχέση προπορευόμενης υστερούσας που υπάρχει μεταξύ αγοράς πετρελαίου και αγοράς χρόνο ναυλώσεων αλλά και μεταξύ ναύλων και τιμών μεταχειρισμένων. Τα αποτελέσματα επίσης αναδεικνύουν την ύπαρξη χρονικής καθυστέρησης περίπου τριών μηνών από τη στιγμή που πραγματοποιούνται σοκ είτε αυτά προέρχονται από τον δείκτη GEPU είτε από την παραγωγή πετρελαίου μέχρι την στιγμή που εμφανίζονται. Η έρευνα δείχνει πως τα θετικά σοκ στον δείκτη θα επηρεάσουν αρνητικά την αγορά των VLCC ενώ τα θετικά σοκ στην παραγωγή επηρεάζουν θετικά. Τέλος τα δείγμα χωρίζεται σε δυο υποπεριόδους από 2007-2014 και από 2014-2024 προκειμένου να διερευνηθούν εκτενέστερα συμπεριφορικές αλλαγές των πλοιοκτητών οι οποίες μακροπρόθεσμα επηρεάζουν την ανανέωση του στόλου. This dissertation examines the effects of shocks from both demand for maritime transportation and oil supply. Utilizing the Global Economic Policy Uncertainty (GEPU) index developed by Baker, Bloom, and Davis (2016), as well as global oil production, three different VAR models of varying charter durations are employed to investigate the temporal evolution of the main shipping markets. Through a range of tests, such as Granger Causality, Impulse Response Functions, and Variance Decomposition, the study identifies the lead-lag relationship that exists between the oil market and charter market, as well as between freight rates and secondhand vessel prices. The results also highlight a time lag of approximately three months from the occurrence of shocks—whether from the GEPU index or oil production—to the moment they manifest. The research shows that positive shocks in the GEPU index will negatively impact the VLCC market, while positive shocks in production have a positive effect. Finally, the sample is divided into two sub-periods, from 2007–2014 and from 2014–2024, in order to further investigate behavioral changes among shipowners, which ultimately influence fleet renewal in the long term.
|
---|