Περίληψη : | Ο τομέας των αερομεταφορών συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στην οικονομία. Η ζήτηση για αεροπορικές μεταφορές αυξάνεται ταχύτερα σε σχέση με άλλους κλάδους. Οι αεροπορικές μεταφορές είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για μεταφορά μεγάλων αποστάσεων. Επίσης η εισαγωγή των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους έχει αυξήσει ακόμη περισσότερη την ζήτηση των αερομεταφορών. Ό κλάδος όμως των αερομεταφορών την περίοδο της πανδημίας COVID-19 ήταν ένας από τους πιο πληγέντες κλάδους. Τα μέτρα προστασίας για τον περιορισμό της διασποράς του ιού όπως το καθολικό lockdown που είχε ως συνέπεια την απαγόρευση των πτήσεων από και προς συγκεκριμένες χώρες έφερε καταστροφικά αποτελέσματα στις αεροπορικές επιχειρήσεις. Στην παρούσα εργασία θα μελετήσουμε τις αλλαγές που προκάλεσε η πανδημία στις αεροπορικές επιχειρήσεις. Θα πραγματοποιηθεί Χρηματοοικονομική Ανάλυση αρχικά για όλες τις Ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες οι οποίες είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο, για το χρονικό διάστημα 2019 έως 2023. Θα εξετάσουμε την επίδραση του Καθαρού Περιθωρίου Κέρδους (NPM) και του δείκτη Ξένα προς Ίδια Κεφάλαια (DTE) στην Αποδοτικότητα Ιδίων Κεφαλαίων (ROE) στην περίοδο της πανδημίας όπως και τις διαφορές με την περίοδο πριν και μετά την πανδημία. Επίσης θα υλοποιηθεί ένα ερωτηματολόγιο στους πελάτες των αεροπορικών επιχειρήσεων για να εξετάσουμε την επιρροή της πανδημίας στις αεροπορικές εταιρείες από την πλευρά των πελατών. Τέλος, θα εκπληρωθεί Χρηματοοικονομική Ανάλυση με Αριθμοδείκτες για τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους στην Ευρώπη και συγκεκριμένα για τις Wizz Air, EasyJet και Ryanair για το χρονικό περίοδο 2019 έως 2023. Με αποτέλεσμα να διαπιστώσουμε τις σοβαρές συνέπειες που επέφερε η πανδημία στις αεροπορικές επιχειρήσεις. The aviation sector contributes greatly to the economy. Demand for air transport is growing faster than in other industries. Air transport is the most efficient way of long-distance transport. Also, the introduction of low-cost airlines has further increased demand for air transport. But the aviation industry during the COVID-19 pandemic was one of the hardest hits. Protection measures to limit the spread of the virus, such as the total lockdown that resulted in the ban on flights to and from certain countries, have had a devastating effect on aviation operations. In this paper we will study the changes caused by the pandemic in airline companies. A Financial Analysis will be carried out initially for all European airlines listed on the stock exchange, for the period 2019 to 2023. We will examine the impact of the Net Profit Margin (NPM) and the Debt to Equity ratio (DTE) on Return on Equity (ROE) during the pandemic period as well as the differences with the pre- and post-pandemic period. A questionnaire will also be implemented for airline customers to examine the impact of the pandemic on airlines from a customer perspective. Finally, a Financial Analysis with Indicators will be fulfilled for low-cost airlines in Europe and specifically for Wizz Air, EasyJet and Ryanair for the period 2019 to 2023. As a result, we have seen the serious consequences that the pandemic has had on airline companies.
|
---|