Περίληψη : | Διερευνάται η σχέση μεταξύ των τιμών των εμπορευμάτων και των ναύλων, συμπεριλαμβανομένης της εξέτασης των επιπτώσεων πιθανών γεωπολιτικών διαταραχών (π.χ. του πολέμου στην Ουκρανία) σε αυτές τις αγορές. Χρησιμοποιώντας δύο βασικούς δείκτες ναύλων, τον Baltic Dry Index (BDI) και τον Containerized Freight Index (CFI), η μελέτη διερευνά τη σχέση μεταξύ των τιμών των βασικών εμπορευμάτων (πετρέλαιο, φυσικό αέριο, σιτάρι και καλαμπόκι) και του κόστους αποστολής των εμπορευμάτων που παράγονται από αυτά. Αυτό μπορεί να επιβεβαιωθεί από την ανάλυση παλινδρόμησης που δείχνει αύξηση των τιμών των βασικών εμπορευμάτων. Ειδικότερα, τα ενεργειακά εμπορεύματα έχουν σημαντική θετική επίδραση στους ναύλους, διότι οι μεταβολές στις τιμές του πετρελαίου και του φυσικού αερίου αυξάνουν το λειτουργικό κόστος στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Επιπλέον, τα γεωργικά προϊόντα όπως το σιτάρι, το καλαμπόκι κ.λπ. συσχετίζονται επίσης θετικά με τους ναύλους λόγω της αυξημένης ζήτησης υποκατάστατων σε περιόδους διαταραχής. Μια μεταβλητή War Dummy εισάγεται για να ποσοτικοποιήσει τον αντίκτυπο του πολέμου στην Ουκρανία, δείχνοντας ότι οι γεωπολιτικές συγκρούσεις φέρνουν σημαντικά ασφάλιστρα κινδύνου στους ναύλους λόγω του υψηλότερου κόστους ασφάλισης, της αναδρομολόγησης και των υλικοτεχνικών προκλήσεων. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το BDI και το CFI ήταν υψηλά και εξαιρετικά ασταθή κατά τη μεταπολεμική περίοδο. Το αποτέλεσμα αυτό καταδεικνύει περαιτέρω την ευπάθεια των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού σε γεωπολιτικούς κλυδωνισμούς και την ανάγκη για πιο ανθεκτικές στρατηγικές τόσο σε πολιτικό όσο και σε επιχειρηματικό πλαίσιο. Με βάση αυτά τα αποτελέσματα, διαπιστώνουμε ότι για να μετριαστεί ο οικονομικός αντίκτυπος των γεωπολιτικών συγκρούσεων στο παγκόσμιο εμπόριο, είναι ζωτικής σημασίας να διαφοροποιηθεί η ενέργεια, να αυξηθεί η ευελιξία των προμηθευτών και να εφαρμοστούν πιο αποτελεσματικές πρακτικές διαχείρισης κινδύνου. Υπάρχει η δυνατότητα διεξαγωγής πρόσθετης έρευνας, με τη συμμετοχή άλλων βασικών προϊόντων, για την ποσοτικοποίηση των μακροπρόθεσμων επιπτώσεων και για την αξιολόγηση των επιπτώσεων της χρηματοπιστωτικής κερδοσκοπίας στη μεταβλητότητα. The relationship between commodity prices and freight rates is investigated, including an examination of the effects of potential geopolitical disruptions (i.e., the war in Ukraine) on these markets. Using two key freight rate indices, the Baltic Dry Index (BDI) and the Containerized Freight Index (CFI) , the study investigates the link between prices of essential commodities (oil, natural gas, wheat, and corn) and shipping costs of commodities produced from them. This can be confirmed by the regression analysis that shows rising commodity prices. In particular, energy commodities have a significant positive impact on the freight rates, because changes in oil and natural gas prices increase operational costs in the shipping industry. Additionally, agricultural commodities like wheat, corn, etc are also positively correlated with freight rates due to increased demand for substitutes in times of disruption.A War Dummy variable is introduced to quantify the Ukraine war's impact, showing that geopolitical conflicts bring sizeable risk premia to freight rates owing to higher insurance costs, rerouting and logistical challenges. Results show that the BDI and CFI were high and highly volatile in the post war period. This result is further demonstration of the vulnerability of global supply chains to geopolitical shocks and need for more resilient strategies in both policy and business contexts. Based on these results, we find that to moderate the economic impact of geopolitical conflicts on global trade, it is crucial to diversify energy, increase suppliers’ flexibility, and implement more effective risk management practices. The possibility exists to conduct additional research, involving other commodities, to quantify long run effects, and to assess the impact of financial speculation on volatility.
|
---|