Περίληψη : | Αυτή η διπλωματική εργασία εξετάζει την επίδραση της πανδημίας του Covid-19 στην αγορά των Capesize Bulk Carriers, σε συνδυασμό με τον Δείκτη Dow Jones Global Baltic και τον Baltic Capesize Index. Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού επηρεάστηκαν σημαντικά από την πανδημία, γεγονός που είχε αντίκτυπο στη ναυτιλιακή εφοδιαστική, τα ναύλα και τις χρηματιστηριακές αξίες που σχετίζονται με τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ο δείκτης BCI, που αποτελεί βασικό δείκτη στη ναυτιλιακή βιομηχανία, παρουσίασε ιστορικές διακυμάνσεις, υπογραμμίζοντας τις επιπτώσεις της πανδημίας στο θαλάσσιο εμπόριο.Χρησιμοποιώντας τη Μεθοδολογία Μελέτης Γεγονότων (Event Study Methodology), η διπλωματική εργασία αξιολογεί ποσοτικά την επίδραση της πανδημίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία, όσον αφορά την απόδοση των χρηματιστηριακών αγορών, διαπιστώνοντας ότι οι ανακοινώσεις που σχετίζονται με τον Covid-19 και οι κυβερνητικές αντιδράσεις οδήγησαν σε μη φυσιολογικές διακυμάνσεις στις τιμές των μετοχών.Η διπλωματική εργασία διεξήχθη υπό την εξέταση δεδομένων χρονοσειρών από το 2019 έως το 2024 για τον δείκτη BCI και τον δείκτη Dow Jones Global Shipping, με έμφαση στις περιόδους πριν και μετά την πανδημία, προκειμένου να εξηγηθούν οι αντιδράσεις της αγοράς σε ακραία εξωτερικά σοκ. Χρησιμοποιούνται οικονομετρικά εργαλεία, συμπεριλαμβανομένης της ανάλυσης παλινδρόμησης και των μη φυσιολογικών αποδόσεων, για να μελετηθεί η διασύνδεση μεταξύ των δεικτών Baltic και των γενικότερων τάσεων της αγοράς. Τα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι, ενώ η αγορά Capesize Bulk Carrier ήταν εξαιρετικά αντιδραστική στις διαταραχές που σχετίζονται με τον Covid-19, παρουσίασε ένα αργό αλλά παρατηρήσιμο πρότυπο ανάκαμψης καθώς το παγκόσμιο εμπόριο άρχισε να σταθεροποιείται.Συμπερασματικά, αυτή η διπλωματική εργασία αποκαλύπτει την ανάγκη για βελτιωμένες στρατηγικές διαχείρισης κινδύνου στη ναυτιλιακή βιομηχανία, ειδικά για τα ενδιαφερόμενα μέρη στον τομέα των Capesize, ώστε να αποφεύγονται οι επιπτώσεις από παρόμοιες σημαντικές παγκόσμιες διαταραχές. Οι προτάσεις περιλαμβάνουν την υιοθέτηση εργαλείων αντιστάθμισης κινδύνου, την εστίαση σε εξειδικευμένους δείκτες αγοράς και τη διαφοροποίηση της αγοράς για την αύξηση της ανθεκτικότητας έναντι οικονομικών σοκ. This thesis examines the impact of the Covid-19 pandemic on the Capesize Bulk Carrier market with the association of Dow Jones Global Baltic Index and the Baltic Capesize Index. The global supply chains were significantly affected by the pandemic and that affected maritime logistics, freight rates and stock values that are related to the shipping industry. BCI index, which is a key indicator in shipping industry, experienced historic fluctuations, underscoring the pandemic’s effects on maritime trade.By using Event Study Methodology, the thesis quantitatively assesses the pandemic’s impact on shipping industry, as far the stocks market performance is concerned, finding thar announcements regarding the Covid-19 and governmental responses led to abnormal stock price fluctuations.The thesis conducted under the examination of time-series data from 2019 to 2024 on BCI index and Dow Jones Global Shipping index, focusing on pre- and post- pandemic periods to explain market reactions to extreme external shocks. Econometric tools, including regression analysis and abnormal returns are used to study the interrelationship between the Baltic indices and broader market trends. The findings reveal that while the Capesize Bulk Carrier Marker was highly reactive to Covid-19-related disruption, is showed a slow but observable recovery pattern as global trade began to stabilize.In conclusion, this thesis reveals the need for enhanced risk management strategies within the shipping industry, specifically for stakeholders in the Capesize sector, to avoid impacts from similar significant global disruptions. Recommendations involve the adoption of hedging instruments, a focus on specialized market indicators, and market diversification to increase resilience against economic shocks.
|
---|