ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Determinants of freight rates in the LNG sector of the shipping industry
Εναλλακτικός τίτλος :Προσδιοριστικοί παράγοντες των ναύλων στον τομέα του LNG στη ναυτιλιακή βιομηχανία
Δημιουργός :Μπίσδα, Σοφία-Αντωνία
Bisda, Sofia-Antonia
Levieux, Léopold
Συντελεστής :Moisiadou, Stergiani (Επιβλέπων καθηγητής)
Tsouknidis, Dimitrios (Εξεταστής)
Rompolis, Leonidas (Εξεταστής)
Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :56p.
Γλώσσα :en
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11822
Περίληψη :Η παρούσα διατριβή εξετάζει τους προσδιοριστικούς παράγοντες των ναύλων στον τομέα της ναυτιλίας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), εστιάζοντας στην αλληλεπίδραση μεταξύ των μακροοικονομικών τάσεων, της δυναμικής της αγοράς ενέργειας και των ειδικών διαρθρωτικών παραγόντων του τομέα. Χρησιμοποιώντας μια ισχυρή ιστορική και οικονομετρική ανάλυση, η μελέτη διερευνά τους προσδιοριστικούς παράγοντες των ναύλων LNG για spot, μεσοπρόθεσμες (1 έτος) και μακροπρόθεσμες (3 έτη) συμβάσεις ναύλωσης. Καλύπτοντας δεδομένα από τον Ιανουάριο του 2015 έως τον Αύγουστο του 2024, η έρευνα αυτή αποτυπώνει μια χρονική περίοδο που χαρακτηρίζεται από βαθιές αλλαγές στην παγκόσμια ενεργειακή ζήτηση και τις ναυτιλιακές αγορές.Τα ευρήματα υπογραμμίζουν ότι οι τιμές spot, όντας εξαιρετικά ευμετάβλητες, επηρεάζονται κυρίως από τις άμεσες συνθήκες της αγοράς, ιδίως από τις τιμές υποκατάστατων ενέργειας, όπως οι τιμές spot του υγραερίου (46.200mt Κόλπος - Ιαπωνία) και οι ευρωπαϊκές τιμές spot του φυσικού αερίου. Οι μεσοπρόθεσμες τιμές ναύλωσης (1 Year Time Charter Rate) διαμορφώνονται από ευρύτερους οικονομικούς δείκτες, ιδίως την αύξηση της βιομηχανικής παραγωγής στις χώρες του ΟΟΣΑ, και τη δυναμική του θαλάσσιου εμπορίου, που αντιπροσωπεύεται από τον δείκτη BDTI TD15 (260.000t Δυτική Αφρική - Κίνα), ο οποίος λειτουργεί ως υποκατάστατο της παγκόσμιας ζήτησης και του κόστους μεταφοράς πετρελαίου. Οι μακροπρόθεσμες τιμές (3ετής Time Charter Rate) αντικατοπτρίζουν τις διαρθρωτικές τάσεις και τα θεμελιώδη στοιχεία της παγκόσμιας οικονομίας, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης της βιομηχανικής παραγωγής του ΟΟΣΑ, τις τιμές LPG spot και τον δείκτη BDTI TD15, αποτυπώνοντας την αλληλεπίδραση της διαρκούς βιομηχανικής ζήτησης, της τιμολόγησης της ενέργειας και του θαλάσσιου ανταγωνισμού σε έναν εκτεταμένο ορίζοντα. Οι ιστορικοί ναυτιλιακοί κύκλοι παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες, καθώς αναδεικνύουν τις ανισορροπίες μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, τις περιόδους οικονομικής ανάπτυξης και συρρίκνωσης και τις επιπτώσεις των γεωπολιτικών γεγονότων στις τιμές των ναύλων υγροποιημένου φυσικού αερίου. Αυτοί οι κύκλοι αποτελούν τη βάση για την ανάλυση των επαναλαμβανόμενων προτύπων της αγοράς και την πρόβλεψη των μελλοντικών τάσεων των ναύλων, βοηθώντας τους ενδιαφερόμενους να περιηγηθούν στην εγγενή αστάθεια της αγοράς. Η παρούσα μελέτη διερευνά επίσης κατά πόσον οι διακριτές φάσεις των αιχμών και των κοιτώνων στην αγορά εμπορευματικών μεταφορών ΥΦΑ, όπως περιγράφονται στις επαγγελματικές αναλύσεις του κλάδου, έχουν μετρήσιμο αντίκτυπο στις τιμές των ναύλων.Ωστόσο, η παρούσα μελέτη παρουσιάζει έναν βασικό περιορισμό. Ο περιορισμός αυτός έγκειται στο ότι επικεντρώνεται στα πλοία LNG των 160.000 CBM, τα οποία, αν και αποτελούν τον πιο κοινό τύπο πλοίου και χρησιμοποιούνται ευρέως από την αγορά, αποκλείουν ορισμένους άλλους τύπους πλοίων, όπως τα μεγαλύτερα πλοία Q-max ή ορισμένα άλλα μικρότερα, τα οποία ενδέχεται να παρουσιάζουν διαφορετική δυναμική στην αγορά. Ως εκ τούτου, η δυνατότητα γενίκευσης των αποτελεσμάτων της παρούσας έρευνας είναι κάπως περιορισμένη, αλλά αναπτύχθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να διατηρηθεί η συνάφεια με ένα σημαντικό τμήμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας ΥΦΑ.Παρά τον περιορισμό αυτό, η παρούσα διατριβή προσφέρει ορισμένες πολύτιμες πληροφορίες για τους ενδιαφερόμενους που επιδιώκουν να κατανοήσουν και να προσαρμοστούν στους παράγοντες που καθορίζουν τις τιμές των ναύλων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Τονίζει επίσης τη σημασία της ευθυγράμμισης των ναυτιλιακών στρατηγικών με τις εξελισσόμενες παγκόσμιες ενεργειακές τάσεις, καθώς το ΥΦΑ εξακολουθεί να διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη μετάβαση σε καθαρότερα ενεργειακά συστήματα.Τέλος, η παρούσα έρευνα αποτελεί γέφυρα μεταξύ του ιστορικού πλαισίου και της ποσοτικής ανάλυσης. Με τον τρόπο αυτό συμβάλλει τόσο στον ακαδημαϊκό και βιβλιογραφικό κόσμο όσο και στους επαγγελματίες του χώρου. Παρέχει επίσης πολύτιμα εργαλεία τα οποία είναι εύκολα εφαρμόσιμα για την πλοήγηση στον πολύπλοκο κόσμο του τομέα της ναυτιλίας υγροποιημένου φυσικού αερίου.
This thesis examines the determinants of freight rates in the LNG (Liquefied Natural Gas) shipping sector, focusing on the interplay between macroeconomic trends, energy market dynamics, and sector-specific structural factors. Using a robust historical and econometric analysis, the study explores determinants of the LNG charter rates for spot, medium-term (1- year), and long-term (3-year) charter contracts. Covering data from January 2015 to August 2024, this research captures a time period marked by profound shifts in global energy demand and maritime markets.The findings highlight that spot rates, being highly volatile, are primarily influenced by immediate market conditions, particularly substitute energy prices such as LPG spot rates (46,200mt Gulf - Japan) and European natural gas spot prices. Medium-term charter rates (1- Year Time Charter Rate) are shaped by broader economic indicators, notably industrial production growth in OECD countries, and maritime trade dynamics, represented by the BDTI TD15 index (260,000t West Africa - China), which acts as a proxy for global oil transportation demand and costs. Long-term rates (3-Year Time Charter Rate) reflect structural trends and global economic fundamentals, including industrial production OECD growth, LPG spot rates, and BDTI TD15, capturing the interplay of sustained industrial demand, energy pricing, and maritime competition over an extended horizon.Historical shipping cycles provide valuable insights by highlighting supply-demand imbalances, periods of economic growth and contraction, and the effects of geopolitical events on LNG freight rates. These cycles form a basis for analyzing recurring market patterns and forecasting future rate trends, helping stakeholders navigate the inherent volatility of the market. This study also explores whether the distinct phases of peaks and troughs in the LNG freight market, as outlined in professional industry analyses, have a measurable impact on freight rates.However, this study presents a key limitation. This limitation is that it focuses on the 160,000 CBM LNG carriers which, although they are the most common type of vessel and are widely used by the market, exclude some other types of vessels such as larger Q-max vessels or some other smaller ones that may exhibit different dynamics in the market. Therefore, the generalizability of the results of this investigation is somewhat limited but has been developed in such a way as to maintain relevance to an important part of the LNG shipping industry.5Master’s ThesisDespite this limitation, this dissertation offers some valuable insights for stakeholders who seek to understand and adapt to the drivers of LNG freight rates. It also emphasizes the importance of aligning shipping strategies with evolving global energy trends as LNG continues to play a critical role in the transition to cleaner energy systems.Finally, this research constitutes a bridge between the historical context and the quantitative analysis. In thereby it contributes to both the academic and literature world and to the practitioner in the field. It is also providing valuable tools which are easily applicable for navigating the complex world of the LNG shipping sector.
Λέξη κλειδί :Υγροποιημένο φυσικό αέριο
Ναύλοι
Ναυτιλιακοί κύκλοι
Liquefied Natural Gas (LNG)
Freight rates
Shipping cycles
Baltic Dirty Tanker Index (BDTI)
Διαθέσιμο από :2024-12-24 11:05:16
Ημερομηνία έκδοσης :17-12-2024
Ημερομηνία κατάθεσης :2024-12-24 11:05:16
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Bisda_Levieux_2024.pdf

Τύπος: application/pdf
Αρχείο: Bisda_Levieux_2024.zip

Τύπος: application/pdf