Περίληψη : | Στο σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον, όπου οι οργανισμοί καλούνται να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις του ψηφιακού μετασχηματισμού, η ανάπτυξη λύσεων ηλεκτρονικής μάθησης αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της διαδικασίας, προσφέροντας εργαλεία εκπαίδευσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων για το ανθρώπινο δυναμικό.Η παρούσα εργασία διερευνά διάφορες μεθοδολογίες διαχείρισης έργων - συμπεριλαμβανομένων παραδοσιακών, ευέλικτων και υβριδικών προσεγγίσεων - στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού, επισημαίνοντας τους κινδύνους που μπορεί να εμφανιστούν κατά την ανάπτυξη ψηφιακής πλατφόρμας εκπαίδευσης (e-learning) εντός ενός οργανισμού, συνδυάζοντας βιβλιογραφική επισκόπηση και ποιοτική έρευνα.Στην αρχή, αναλύονται οι κίνδυνοι που εμφανίζονται σε έργα πληροφορικής, όπως η ενδεχόμενη τεχνολογική ασυμβατότητα, η ενδεχόμενη ανεπάρκεια σε πόρους, η ενδεχόμενη χαμηλή ετοιμότητα της επιχείρησης για υιοθέτηση τεχνολογίας κ.ά.Στη συνέχεια, μέσω της μελέτης περίπτωσης μιας εταιρείας που επιχείρησε την ανάπτυξη μιας τέτοιας πλατφόρμας, αλλά το έργο διακόπηκε προσωρινά, εντοπίζονται και καταγράφονται συγκεκριμένοι κίνδυνοι που επηρέασαν την πορεία του έργου. Τα ευρήματα αποκαλύπτουν τις κύριες αιτίες αποτυχίας, όπως η ανεπαρκής ανάλυση απαιτήσεων, οι τεχνικοί περιορισμοί και οι αλλαγές στο περιεχόμενο. Για την αναγνώρισή τους χρησιμοποιήθηκαν συνεντεύξεις με στελέχη που συμμετείχαν στο έργο και με τα ευρήματα αναπτύχθηκε μια δομή ανάλυσης κινδύνων (Risk Breakdown Structure - RBS), βασισμένη στη δομή ανάλυσης εργασιών (Work Breakdown Structure - WBS) που κοινοποιήθηκε από την εταιρεία.Η εργασία συμβάλλει στην κατανόηση των κινδύνων που χαρακτηρίζουν τα έργα ανάπτυξης ψηφιακών πλατφορμών εκπαίδευσης, παρέχοντας χρήσιμες στρατηγικές αντιμετώπισής τους, σε ένα πλαίσιο που απαιτεί τον συνεχή εκσυγχρονισμό και την προσαρμογή στις ψηφιακές τεχνολογίες. In today's business environment, where organizations are called upon to adapt to the demands of digital transformation, the development of e-learning solutions is an integral part of this process, offering training and skills development tools for human resources. This paper explores various project management methodologies – including traditional, flexible and hybrid approaches – in the context of digital transformation, highlighting the risks that may arise when developing a digital training platform (e-learning) within an organization, combining literature review and qualitative research. At the beginning, risks in IT projects are analyzed, such as potential technological incompatibility, potentially insufficient resources and company potential low readiness for technology adoption. Then, through the case study of a company that attempted the development of such a platform, but the project was temporarily paused, specific risks that affected the course of the project are identified and recorded. The findings reveal the main causes of failure, such as inadequate requirements analysis, technical limitations, and changes in content. For their identification, semi-structured interviews were conducted with executives who took part in the project and with the findings a Risk Breakdown Structure (RBS) was developed, based on the Work Breakdown Structure (WBS) provided by the company. This paper contributes to the understanding of the risks that characterize digital education platform development projects, providing useful strategies to address them, in a context that requires continuous modernization and adaptation to digital technologies.
|
---|