Περίληψη : | Ο κλάδος εμπορίας νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, αποτελεί εδώ και δεκαετίες έναν ισχυρό πυλώνα στήριξης της ελληνικής οικονομίας. Το γεγονός αυτό λοιπόν, τον καθιστά με τη σειρά του και έναν κλάδο ο οποίος ερευνάται συνεχώς από αναλυτές, με σκοπό την ανίχνευση και κατανόηση των συνθηκών οι οποίες τον συνιστούν, καθώς και την πρόβλεψη μελλοντικών αλλαγών. Παρόλο λοιπόν που ο κλάδος αποτελεί πεδίο διαρκούς έρευνας, απουσιάζει μία σύγχρονη αποτύπωση του, η οποία θα κινείται στον άξονα παρελθόν-παρόν-μέλλον και θα επιτρέπει στον ερευνητή του 2024, να έχει μία γραμμική εξέλιξη της πορείας του κλάδου. Αυτός είναι ο ένας άξονας πάνω στον οποίο δομείται η παρούσα ΔΕ, επιχειρώντας να καλύψει το συγκεκριμένο κενό στη βιβλιογραφία.Το δεύτερο άξονα, αποτελεί η διερεύνηση της Εμπειρίας του υποψήφιου αγοραστή νέου επιβατικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα του 2024, τόσο κατά το προαγοραστικό στάδιο, όσο και κατά την επίσκεψη του στην Αντιπροσωπεία αυτοκινήτων. Μολονότι η έννοια της Εμπειρίας πελάτη εμπλουτίζεται συνεχώς με νέα ευρύματα, οι προεκτάσεις και οι εφαρμογή τους στον κλάδο της αυτοκίνησης και ειδικότερα της ελληνικής είναι ένα πεδίο το οποίο δεν έχει μελετηθεί επαρκώς. Για το λόγο αυτό, μέσω της διενέργειας ποσοτικής έρευνας, επιχειρείται η μέτρηση των παραγόντων οι οποίοι επηρεάζουν την Εμπειρία του αγοραστή εντός του καταστήματος, καθώς και την τελική απόφαση αγοράς. Βάσει της ανάλυσης που πραγματοποιήθηκε μέσω του λογισμικού SPSS διαπιστώθηκε, πως οι δύο παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν την απόφαση του υποψήφιου αγοραστή, είναι η επεξήγηση των διαθέσιμων τρόπων απόκτησης αυτοκινήτου και ο δείκτης ικανοποίησης (CSAT).Η παρούσα ΔΕ ολοκληρώνεται με τις προκλήσεις τις οποίες καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος της ελληνικής αυτοκίνησης, καθώς και προτάσεις για την περαιτέρω ενδυνάμωση και ανάπτυξη του. The sector of new passenger car sales in Greece has been a strong pillar supporting the Greek economy for decades. This fact, in turn, makes it a sector that is constantly analyzed by researchers to detect and understand the conditions that define it, as well as to predict future changes. Although this sector is a subject of continuous study, a modern depiction that follows the past-present-future axis is missing, which would allow a researcher in 2024 to observe its linear progression. This is one of the key aspects on which the present dissertation is structured, aiming to fill this gap in the literature.The second aspect of this study is the investigation of the experience of a prospective buyer of a new passenger car in Greece in 2024, both during the pre-purchase phase and during their visit to the car dealership. Although the concept of customer experience is constantly enriched with new findings, its applications and implications in the automotive sector—particularly in the Greek market—have not been sufficiently explored. For this reason, through the implementation of quantitative research, an effort is made to measure the factors that influence the buyer's experience within the dealership and their final purchasing decision. Based on the analysis conducted using SPSS software, it was found that the two main factors affecting a prospective buyer’s decision are the explanation of the available methods for acquiring a car and the Customer Satisfaction Score (CSAT).This dissertation concludes by outlining the challenges faced by the Greek automotive sector, along with recommendations for its further strengthening and development.
|
---|