Περίληψη : | Η παρούσα διατριβή εξετάζει το πρόβλημα διανομής καυσίμων από μια κεντρική αποθήκη σε πολλαπλές δεξαμενές, με στόχο τη δημιουργία ενός ακριβούς πλάνου χρονοπρογραμματισμού για δραστηριότητες όπως η φόρτωση, εκφόρτωση και παράδοση. Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα κρίσιμο στα νησιά, όπου τα καύσιμα εκφορτώνονται από ένα δεξαμενόπλοιο και διανέμονται μέσω ετερογενούς στόλου οχημάτων. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, αναπτύχθηκε ένα μαθηματικό μοντέλο βασισμένο στον Μικτό Ακέραιο Γραμμικό Προγραμματισμό (MILP) και ένα πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε Java με τη βιβλιοθήκη CPLEX. Για τη βελτίωση της απόδοσης, σχεδιάστηκε και δοκιμάστηκε ένας άπληστος αλγόριθμος (greedy algorithm). Τα αποτελέσματα σε πέντε δοκιμαστικές περιπτώσεις έδειξαν ότι, ενώ ο CPLEX αντιμετώπισε δυσκολίες σε μεγαλύτερα προβλήματα, ο άπληστος αλγόριθμος προσέφερε μια πιο πρακτική και αποδοτική λύση, εξισορροπώντας την ποιότητα της λύσης με τον χρόνο υπολογισμού.Η καινοτομία της μελέτης έγκειται στην αντικειμενική συνάντηση, η οποία επικεντρώνεται στη μείωση του χρόνου παραμονής του δεξαμενόπλοιου στο λιμάνι, λαμβάνοντας υπόψη πολλαπλά δρομολόγια και περιορισμούς ουράς. This thesis addresses the fuel distribution problem from a single depot to multiple tanks, focusing on creating an exact time schedule for activities such as loading, unloading, and delivery. This problem is particularly relevant on islands, where fuel must be unloaded from a tanker and distributed by a heterogeneous fleet of vehicles. The problem is crucial for military operations, where the goal is to minimize the time the tanker remains in port for security reasons.
|
---|