ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Ανταγωνιστικές στρατηγικές ξενοδοχείων τεσσάρων και πέντε αστέρων
Εναλλακτικός τίτλος :Competitive strategies of four-stars and five-stars hotels
Δημιουργός :Παπουτσάκης, Μιχαήλ
Συντελεστής :Σαλαβού, Ελένη (Επιβλέπων καθηγητής)
Μανωλόπουλος, Δημήτριος (Εξεταστής)
Παπαδάκης, Βασίλειος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :82σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=7477
Περίληψη :Η παρούσα εργασία υπάγεται στο ερευνητικό πλαίσιο των ανταγωνιστικών στρατηγικών μέσα από το θεωρητικό υπόβαθρο του Porter σχετικά με τον τομέα των ξενοδοχείων.Το ερευνητικό πλαίσιο της εργασίας αποτελείται από πέντε ερευνητικά ερωτήματα. Αυτά περιέχουν τον εντοπισμό της ανταγωνιστικής στρατηγικής που ακολουθούν τα ξενοδοχεία, ο βαθμός στον οποίο ακολουθούν κάθε βασική ανταγωνιστική στρατηγική, αν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο στο πλαίσιο της στρατηγικής τους, ποιες στρατηγικές ακολουθούν τα ξενοδοχεία 4 αστέρων και ποιες τα ξενοδοχεία 5 αστέρων και αν υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε αυτές τις δύο κατηγορίες σχετικά με τις παρεχόμενες υπηρεσίες και το είδος αυτών που ανήκουν στην ανταγωνιστική στρατηγική ηγεσίας κόστους.Για τον σκοπό της έρευνας πραγματοποιείται ποσοτική έρευνα με χρήση ερωτηματολογίου για την διευκόλυνση συλλογής των δεδομένων σε δείγμα 137 ξενοδοχείων 4 και 5 αστέρων στην ευρύτερη περιοχή της Κρήτης. Η ανάλυση των δεδομένων που συλλέγονται περιλαμβάνει τον έλεγχο αξιοπιστίας και την στατιστική ανάλυση. Ειδικότερα, πραγματοποιείται ο έλεγχος ισότητας μέσων τιμών, ο έλεγχος ανάλυσης της διασποράς και η διασταυρωμένη πινακοποίηση (Cross Tabulation).Επίσης, στα πλαίσια της εργασίας πραγματοποιήθηκε και ποιοτική έρευνα με την μορφή συνεντεύξεων σε δείγμα 6 ξενοδοχείων της ευρύτερης περιοχής της Κρήτης και στην συνέχεια έγινε ανάλυση των απαντήσεων.Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως η πιο συνηθισμένη μορφή στρατηγικής που ακολουθούν τα ξενοδοχεία είναι η ηγεσία κόστους και πως εφαρμόζονται σε υψηλό βαθμό η στρατηγική εικόνας της μάρκας, η στρατηγική ανθρώπινου δυναμικού και η στρατηγική τεχνολογίας πληροφοριών. Η χρήση του διαδικτύου γίνεται σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό από τα ξενοδοχεία στα πλαίσια της στρατηγικής τους και με πολλούς τρόπους. Τέλος, βρέθηκε ότι τα ξενοδοχεία 4 και τα ξενοδοχεία 5 αστέρων χρησιμοποιούν τις ίδιες υπηρεσίες στα πλαίσια της ηγεσίας κόστους προκειμένου να προσελκύσουν τους πελάτες.
The present work falls under the research framework of competing strategies through Porter's theoretical background in the hotel sector.The research framework of the work consists of five research questions. These include identifying the competitive strategy followed by hotels, the degree to which they follow each key competitive strategy, whether they are using the internet in their strategy, what strategies 4-star hotels and 5-star hotels follow, and whether there is a difference between in these two categories regarding the services provided and the type of those that are part of the competitive cost leadership strategy.For the purpose of the survey, a quantitative survey was carried out using a questionnaire to facilitate data collection on a sample of 137 4 and 5 star hotels in the wider area of ​​Crete. The analysis of the data collected includes reliability testing and statistical analysis. In particular, the mean equality check, the dispersion analysis check, and the cross tabulation are performed.In addition, a qualitative research was conducted in the form of interviews with a sample of 6 hotels in the wider area of ​​Crete and then the responses were analyzed.The results of the survey showed that the most common form of hotel strategy is cost leadership and that the brand image strategy, human resources strategy and information technology strategy are highly implemented. The internet is being used extensively by hotels as part of their strategy and in many ways. Finally, it has been found that 4 and 5 star hotels use the same cost leadership services to attract customers.
Λέξη κλειδί :Ανταγωνιστική στρατηγική
Ξενοδοχεία
Μοντέλο ανταγωνιστικών δυνάμεων
Competitive strategy
Hotels
Porter's five forces
Διαθέσιμο από :2020-01-23 09:46:05
Ημερομηνία έκδοσης :2019
Ημερομηνία κατάθεσης :2020-01-23 09:46:05
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Papoutsakis_2019.pdf

Τύπος: application/pdf