ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Η πράσινη επιχειρηματικότητα στον κλάδο των φυσικών καλλυντικών και η επίδρασή της στην αποδοτικότητα αυτών
Εναλλακτικός τίτλος :Green management in the natural cosmetics industry and the impact on their efficiency
Δημιουργός :Φύκα, Κωνσταντίνα
Συντελεστής :Μανωλόπουλος, Δημήτριος (Επιβλέπων καθηγητής)
Παπαδάκης, Βασίλειος (Εξεταστής)
Ιωαννίδης, Αντώνιος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :98σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=8441
Περίληψη :Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της πράσινης επιχειρηματικότητας, η ανάδειξη του ρόλου της καθώς και η συμβολής της στη βιώσιμη ανάπτυξη και την κοινωνική ευημερία. Όσον αφορά το ερευνητικό τμήμα, κύρια επιδίωξη της αποτελεί η μελέτη και εφαρμογή της καινοτόμου αυτής μορφής επιχειρηματικότητας στις ελληνικές επιχειρήσεις παραγωγής φυσικών καλλυντικών και η επίδραση της στην αποδοτικότητα αυτών. Πιο αναλυτικά, η εργασία αποτελείται από έξι κεφάλαια από τα οποία τα πρώτα τρία αποτελούν το θεωρητικό σκέλος και τα επόμενα το ερευνητικό. Το θεωρητικό τμήμα της παρούσας μελέτης ξεκινά από το πρώτο κεφάλαιο όπου αναφέρονται οι λόγοι που καθιστούν απαραίτητη την εφαρμογή της πράσινης επιχειρηματικότητας. Στο δεύτερο κεφάλαιο αποτελεί μια γενικότερη ανασκόπηση της έννοιας της πράσινης επιχειρηματικότητας, ενώ γίνεται παρουσίαση της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και της Οικοαποδοτικότητας. Ακολουθεί ανάλυση των «καλών» πρακτικών της πράσινης επιχειρηματικότητας στους τομείς της ενέργειας, των πόρων και των αποβλήτων, της Ολοκληρωμένης Πολιτικής Προϊόντος ή αλλιώς Περιβαλλοντική Πολιτική και των εργαλείων εφαρμογής της. Εν συνεχεία, στο τρίτο κεφάλαιο, επιδιώκεται η ανάλυση του κλάδου των φυσικών καλλυντικών στην Ελλάδα, ενώ ακολουθεί μια σύντομη περιγραφή των τριών επιχειρήσεων που επικρατούν στο εν λόγω κλάδο. Με το τέταρτο κεφάλαιο περνάμε στο ερευνητικό μέρος της διπλωματικής εργασίας.Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται καταγραφή και ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας που διεξήχθη μεταξύ 200 εργαζομένων σε 40 ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου των φυσικών καλλυντικών. Στο έκτο κεφάλαιο το οποίο αποτελεί και το τελευταίο, παρατίθενται τα κύρια συμπεράσματα που ανακύπτουν από την διεξαγωγή της έρευνας ενώ ακολουθεί εμβάθυνση με περαιτέρω ανάλυση της αξίας των αποτελεσμάτων και πως αυτά μπορούν να οδηγήσουν στην βελτιστοποίηση των δράσεων της πράσινης επιχειρηματικότητας και της στρατηγικής των επιχειρήσεων. Τέλος, γίνεται αναφορά στην πρωτοτυπία, την συνεισφορά και στους περιορισμούς που υπόκειται το ερευνητικό αυτό εγχείρημα καθώς και προτάσεις για περαιτέρω ερευνητικές προεκτάσεις του υπό μελέτη αντικειμένου στο μέλλον.
The purpose of this thesis is to investigate green entrepreneurship, to highlight its role and its contribution to sustainable development and social welfare. Moreover, the thesis consists of six chapters of which the first three are theoretical and the next three based on research. The theoretical analysis starts in the first chapter asserting the reasons why applying a green business model is such a vital factor for solving modern environmental issues that threaten the viability both of modern society and why business ventures like this are necessary for sustainable economic growth. The second chapter presents the concept of green entrepreneurship, Corporate Social Responsibility and Eco-Efficiency, analysing of the good practices of green entrepreneurship. The third chapter then seeks to analyses the natural cosmetics industry including a brief description of the three major companies prevalent in that sector. In the fourth chapter we move on to the research part of the dissertation and in particular to the definition of its research subject, how its objectives were identified and its methodological approach. This is followed by the fifth chapter in which the results of the survey carried out among 200 employees in 40 Greek companies in the natural cosmetics sector. In the sixth and final chapter, the main conclusions drawn from the conduct of the survey are deepened by further analysis of the value of the results and how these can lead to the optimization of green entrepreneurship actions and business strategy. Finally, reference is made to the limitations of this research project as well as proposals for further research extensions under study in the future.
Λέξη κλειδί :Πράσινη επιχειρηματικότητα
Βιώσιμη ανάπτυξη
Οικο-αποδοτικότητα
Καλές πρακτικές
Φυσικά καλλυντικά
Green entrepreneurship
Sustainable development
Eco-efficiency
Good practices
Natural cosmetics
Διαθέσιμο από :2021-03-19 22:44:20
Ημερομηνία έκδοσης :03/24/2020
Ημερομηνία κατάθεσης :2021-03-19 22:44:20
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Fyka_2021.pdf

Τύπος: application/pdf