ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Η εμπειρία πελάτη. Μια σύγκριση της Airbnb και των ξενοδοχείων στην Ελλάδα.
Εναλλακτικός τίτλος :Customer experience. A comparative assessment of Airbnb and hotels in Greece
Δημιουργός :Μουτζουρούλια, Αγγελική
Συντελεστής :Τσόγκας, Μάρκος (Επιβλέπων καθηγητής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :108σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=8649
Περίληψη :Η Εμπειρία βρίσκεται στην καρδιά του κλάδου του τουρισμού και της φιλοξενίας. Ένας από τους βασικότερους στόχους του κλάδου είναι η δημιουργία αξιομνημόνευτων εμπειριών. Ωστόσο, με την ανάπτυξη του διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών, νέα επιχειρηματικά μοντέλα έκαναν την εμφάνιση τους, όπως η διαδικτυακή πλατφόρμα Airbnb, η οποία ανήκει στην Οικονομία Διαμοιρασμού, έχοντας σημαντικό αντίκτυπο στον ξενοδοχειακό κλάδο. Βασικός στόχος της έρευνας είναι να πραγματοποιηθεί μια σύγκριση της εμπειρίας των πελατών κατά την πιο πρόσφατη διαμονή τους σε ξενοδοχειακές μονάδες και σε καταλύματα της Airbnb. Προς επίτευξη αυτού, διεξάγεται ποσοτική έρευνα με ερωτηματολόγιο που απευθύνεται σε 164 πελάτες που πραγματοποίησαν τη διαμονή τους στην Ελλάδα. Ως δειγματοληπτική μέθοδος χρησιμοποιείται η μέθοδος της μη πιθανότητας, η χιονόμπαλα, ενώ για την ανάλυση των αποτελεσμάτων, η στατιστική μέθοδος ανάλυσης διακύμανσης, One Way Anova, μέσω του εργαλείου Spss. Η δομή της εργασίας αποτελείται από 5 κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο αφορά την εισαγωγή ενώ το δεύτερο, τη βιβλιογραφική επισκόπηση. Στο τρίτο κεφάλαιο αναφέρεται η μεθοδολογία ενώ στο τέταρτο, τα αποτελέσματα της ανάλυσης. Τέλος, το πέμπτο κεφάλαιο περιλαμβάνει τις θεωρητικές και πρακτικές προεκτάσεις της έρευνας καθώς επίσης και τους περιορισμούς και τις προτάσεις για μελλοντική έρευνα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, στην Ελλάδα και οι δυο πάροχοι στοχεύουν στη βελτίωση των υπηρεσιών τους, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο στοιχείο της αυθεντικότητας της φιλοξενίας. Επιπλέον, οι επισκέπτες και των δυο παρόχων φάνηκε ότι απέκτησαν πολύ όμορφες αναμνήσεις κατά τη διαμονής τους, γεγονός που τους ωθεί στην επαναχρησιμοποίηση των υπηρεσιών καθώς και στην ανταλλαγή εμπειριών με φίλους. Μολαταύτα, οι οικοδεσπότες της Airbnb είναι αναγκαίο να εστιάσουν ιδιαίτερα σε στοιχεία που αντανακλούν την ευρηματική ιδέα του brand, ενώ οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη έμφαση στις ανάγκες του σύγχρονου ταξιδιώτη καθώς και στα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα (ασφάλεια και εμπιστοσύνη) με απώτερο σκοπό να μετριάσουν τον κίνδυνο της Οικονομίας Διαμοιρασμού.
Experience is at the heart of the tourism and hospitality industry. One of the fundamental objectives of the sector is to create memorable customer experiences. However, the advent of the internet and new technologies has brought about new business models such as the online sharing-economy platform, Airbnb, which has had a significant impact on traditional industry. The purpose of this study is to compare and contrast the customers’ experience during their most recent stay in the hotel units with the accommodation on Airbnb apartments in Greece. To achieve this, data were collected from 164 customers who stayed at a hotel or an Airbnb. Therefore, a quantitative research was conducted while the snowball method was used as a sampling method. Regarding the analysis of the results, the method of analysis of variance, One Way Anova, was used in the Spss Statistics. The structure of this survey consists of 5 chapters. The first one is the introduction while the second one, the literature review. The third one describes the methodology and the fourth one refers to the analysis of the findings. Last but not least, at the fifth chapter, the practical and theoretical implications as well as the limitations and future research are considered to be of a great value for the industry.According to the findings, both providers aim to improve their services, focusing on the element of authenticity. Also, both groups seemed to have memorable experiences during their stay, willing to make recommendations and continue using the hotel brand/Airbnb. Nevertheless, there is a need for the Airbnb hosts to focus more on elements that reflect the brand's ingenious idea, while hotel companies should emphasize on the needs of the modern traveler as well as on their competitive advantages (security and trust) to mitigate the risk of the Sharing Economy.
Λέξη κλειδί :Εμπειρία πελάτη
Ξενοδοχεία
Οικονομία διαμοιρασμού
Customer experience
Ηotels
Airbnb
Sharing economy
Διαθέσιμο από :2021-06-04 20:56:11
Ημερομηνία έκδοσης :06/04/2021
Ημερομηνία κατάθεσης :2021-06-04 20:56:11
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Moutzouroulia_2021.pdf

Τύπος: application/pdf