Περίληψη : | The concepts of demand and supply are both truly fundamental, as they are both widely associated and applied in a variety of areas, including the field of transportation and particularly, the supply chain domain (Kim, 2019). Within the transportation system, freight transportation is considered as a fundamental component of all supply-chain and logistics systems (Dong et al., 2020). Because of its demanding multimodal and intermodal character, freight transportation is a highly competitive market, where customers require and demand reliable and high-quality (both in terms of cost and time) services at competitive and low prices. Maritime transportation is an integral part of the supply chain for most industries and the backbone of global freight distribution, due to its nature to combine the capacity and ability to carry freight over long distances and at low costs. The increasingly challenging environment, which leads to imbalances between demand and supply, because of the lack of efficient communication between the involved actors, is one of the emerging challenges that maritime sector is continuously asked to respond to and find solutions to overcome. Considering all the above, the current Master thesis investigates, how the effective and efficient matching of the demand and supply need of the actors in the maritime domain can be strategically achieved and supported, through a system designed framework, capitalised on specialised information systems. The first step is the conduction of a literature review, which it is supported by conducted interviews within two focused groups. The interview outcomes are used in the formation of a number of scenarios and in the subsequent elicitation of system requirements and their prioritision. The last step in the analysis is the modelling of the identified scenarios, via the extraction of corresponding diagrams per scenario, through the use of ARIS modelling software and the Event-driven process chain diagrams. Οι έννοιες της ζήτησης και της προσφοράς θεωρούνται θεμελιώδεις, καθώς συνδέονται ευρέως και εφαρμόζονται σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένου του τομέα των μεταφορών και ειδικότερα του τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας (Kim, 2019). Εντός του συστήματος μεταφορών, η μεταφορά εμπορευμάτων θεωρείται θεμελιώδες στοιχείο όλων των συστημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας (Dong et al., 2020). Λόγω του απαιτητικού πολυτροπικού και διατροπικού χαρακτήρα τους, οι εμπορευματικές μεταφορές είναι μια άκρως ανταγωνιστική αγορά, όπου οι πελάτες απαιτούν αξιόπιστες και υψηλής ποιότητας (τόσο από άποψη κόστους όσο και χρόνου) υπηρεσίες σε ανταγωνιστικές και χαμηλές τιμές. Οι θαλάσσιες μεταφορές αποτελούν αναπόσπαστο μέρος αυτής της αλυσίδας εφοδιασμού για τις περισσότερες βιομηχανίες και τη ραχοκοκαλιά της παγκόσμιας διανομής εμπορευμάτων, λόγω της φύσης τους να συνδυάζουν την ικανότητα μεταφοράς εμπορευμάτων σε μεγάλες αποστάσεις και με χαμηλό κόστος. Αυτό το ολοένα και πιο απαιτητικό περιβάλλον, το οποίο οδηγεί σε ανισορροπίες μεταξύ ζήτησης και προσφοράς, λόγω της έλλειψης αποτελεσματικής επικοινωνίας μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών, είναι μία από τις αναδυόμενες προκλήσεις, στις οποίες ο ναυτιλιακός κλάδος καλείται συνεχώς να ανταποκριθεί και να βρει λύσεις.Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, η τρέχουσα μεταπτυχιακή διατριβή διερευνά πώς μπορεί να επιτευχθεί στρατηγικά και να υποστηριχθεί η αποτελεσματική και αποδοτική αντιστοίχιση της ζήτησης και της προσφοράς στον ναυτιλιακό τομέα, η οποία προκύπτει από τις ανάγκες των εμπλεκόμενων μερών, μέσω του σχεδιασμού ενός πλαισίου, βασισμένο σε εξειδικευμένα πληροφοριακά συστήματα. Το πρώτο βήμα σε αυτή τη διαδικασία είναι η διεξαγωγή μιας βιβλιογραφικής ανασκόπησης, η οποία υποστηρίχθηκε από τη διεξαγωγή ενός αριθμού συνεντεύξεων σε δύο εστιασμένες ομάδες. Τα αποτελέσματα των συνεντεύξεων χρησιμοποιούνται ως σκαλοπάτι, για τη διαμόρφωση μιας σειράς σεναρίων και για την επακόλουθη ανάδειξη των απαιτήσεων του συστήματος καθώς και την ιεράρχησή τους. Το τελευταίο βήμα της ανάλυσης είναι η μοντελοποίηση των σεναρίων που προσδιορίστηκαν, μέσω της εξαγωγής των αντίστοιχων διαγραμμάτων ανά σενάριο, με τη χρήση του λογισμικού μοντελοποίησης ARIS.
|
---|