Περίληψη : | Η πανδημία της νόσου Covid-19 πρωτοεμφανίστηκε στην πόλη Γουχάν της Κίνας τον Δεκέμβριο του 2019 και πολύ γρήγορα κλόνισε την οικονομία και την κοινωνία, παγκοσμίως. Τα κράτη των χωρών, στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν τον ιό, εφάρμοσαν αυστηρά μέτρα και καθολικά lockdowns. Τα περιοριστικά μέτρα συνέβαλαν στον περιορισμό της μετάδοσης της νόσου, ωστόσο επέφεραν βαρύνουσες επιπτώσεις στις σύγχρονες, συνδεδεμένες οικονομίες.Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι ο καθορισμός του αντίκτυπου των κυβερνητικών μέτρων προστασίας κατά της νόσου Covid-19 σε βασικούς κλάδους της οικονομίας και συγκεκριμένα στον κλάδο του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, των αεροπορικών, της αυτοκινητοβιομηχανίας, της φαρμακοβιομηχανίας και του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η εργασία εστιάζει στην αναγνώριση των κλάδων που ωφελήθηκαν ή επλήγησαν από την πανδημία. Στην συνέχεια, πραγματοποιείται συγκριτική ανάλυση μεταξύ των κυμάτων του ιού, προκειμένου να εξεταστεί εάν η επίδραση των μέτρων μεταβάλλεται ή είναι σταθερή καθ’ όλη τη διάρκεια της νόσου. Στο τελευταίο στάδιο, εκτιμάται ο μέγιστος αντίκτυπος της πανδημίας, συνολικά, ανά κλάδο. Κατά την ανάλυση αξιοποιούνται μοντέλα γραμμικής παλινδρόμησης και στατιστικοί έλεγχοι.Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν σχετικά με το πρώτο στάδιο είναι πως οι κλάδοι του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, των αεροπορικών εταιριών, καθώς και της αυτοκινητοβιομηχανίας επλήγησαν βαθύτατα, ωστόσο μόνο ο δεύτερος δεν έχει καταφέρει να ανακάμψει, έως σήμερα. Αντίθετα, ο κλάδος της φαρμακοβιομηχανίας και του ηλεκτρονικού εμπορίου άνθισαν μετά το ξέσπασμα της νόσου. Επιπλέον, αποδείχθηκε ότι η επίδραση της πανδημίας διαφοροποιείται από κύμα σε κύμα και δεν παραμένει σταθερή. Σχετικά με την εκτίμηση του μέγιστου αντικτύπου της πανδημίας, υπολογίστηκε ότι ο κλάδος του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, καθώς και των αεροπορικών εταιριών επωφελούνται από ανοιχτές οικονομίες σημαντικά, του ηλεκτρονικού εμπορίου από κλειστές οικονομίες, ενώ της φαρμακοβιομηχανίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, επίσης, από κλειστές οικονομίες οριακά. The pandemic of Covid-19 originated in Wuhan, China in December 2019 and quickly shook the economy and society, worldwide. Governments, around the world, have implemented strict measures and universal lockdowns in order to deal with the virus. The containment measures have helped reduce the spread of the disease, but they had a devastating effect on modern, connected economies.The purpose of this study is to determine the impact of government measures against Covid-19 on indicative, major industrial sectors, such as oil and gas, airlines, automotive, pharmaceutical and e-commerce. The study focuses on identifying sectors that have been significantly affected by the pandemic, either positively or negatively. Then, a comparison of the waves of covid-19 is performed to determine whether the impact of the measures changes or is constant, throughout the pandemic. Finally, the maximum, overall impact of the pandemic is estimated for each industry. For this purpose, linear regression models and statistical tests are employed.The main findings of the first part are that the industries of oil and gas, airlines, as well as the automotive industry have been negatively affected to a great extent, but only the second one has not been able to recover until now. In contrast, the pharmaceutical and e-commerce industries thrived after the outbreak of the virus. In addition, the impact of the Covid-19 has been shown to vary notably from one wave to another. Regarding the maximum impact of Covid-19, it was estimated that the oil and gas industry, as well as airlines, benefit significantly from open economies, e-commerce benefits from closed economies, while pharmaceutical and automotive industries have a minor benefit.
|
---|