Περίληψη : | Το ζήτημα της προστασίας του περιβάλλοντος και της μείωσης της περιβαλλοντικής ρύπανσης, ανεξαρτήτως από την πηγή προέλευσής της, είναι ένα φλέγον ζήτημα τις τελευταίες δεκαετίες. Μπορεί η λήψη μέτρων για την αντιμετώπισή της να ξεκίνησε ετεροχρονισμένα, ωστόσο τις τελευταίες δεκαετίες όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν επιδοθεί σε στρατηγικό σχεδιασμό με σκοπό τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα θέτοντας, παράλληλα, ως μακροπρόθεσμο στόχο την κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν καύσιμο μειώνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα καθώς η καύση του έχει σαν αποτέλεσμα το σχηματισμό νερού και όχι ανθρακούχων εκπομπών. Ιδιαίτερα όταν η ενέργεια που χρησιμοποιείται για την παραγωγή του προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, τότε κάνουμε λόγο για το «πράσινο» υδρογόνο. Στόχος της παρούσας διατριβής είναι αρχικά να παρουσιάσει την αγορά του «πράσινου» υδρογόνου και τις μελλοντικές προοπτικές αυτής, όχι μόνο εντός ελληνικών συνόρων αλλά και έξω από αυτά. Έπειτα, η παρούσα διπλωματική στοχεύει στη διερεύνηση της βιωσιμότητας ενός επιχειρηματικού πλάνου που περιλαμβάνει τη λειτουργία ενός σταθμού ανεφοδιασμού «πράσινου» υδρογόνου για οχήματα. Environmental protection and decrease of environmental pollution, no matter where it comes from, has been a very important issue for the last decades. Despite the fact that there has been a delay in taking action for this issue, all European Union members have started to build their strategy in order to achieve decrease of the carbon dioxide emissions setting as a long-term goal climate neutrality in Europe until 2050. Hydrogen can be used as a fuel contributing to decrease of carbon dioxide emissions as its combustion results in the formation of water instead of carbon dioxide. Especially when the energy used for its production comes from Renewable Energy Sources, then the hydrogen produced is defined as “green” hydrogen. This thesis aims to describe the hydrogen market and its future perspectives not only in Greece but also in the rest of the world. Then, this thesis investigates the sustainability of a business plan that includes the creation of a hydrogen refueling station for vehicles in Greece.
|
---|