Περίληψη : | Η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος ως πιθανή λύση στην προσπάθεια αναστροφής της κλιματικής αλλαγής και ως επιχειρηματική ευκαιρία. Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται το νομικό καθεστώς που επικρατεί στην Ελλάδα, παράλληλα με τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις, σχετικά με την ηλεκτροκίνηση στις οδικές μεταφορές και τη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων. Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύονται οι απαρχές της ηλεκτροκίνησης στο ευρωπαϊκό και ελληνικό δίκαιο, ώστε να αποκτηθεί σφαιρική άποψη για τα νομικά ερείσματά της. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται η βασική ισχύουσα ελληνική νομοθεσία, αναλύοντας τα πιο αξιομνημόνευτα και πρόσφατα νομοθετήματα. Το τρίτο κεφάλαιο αφορά στους κανόνες που ισχύουν για τα μέτρα κρατικών ενισχύσεων και αναλύονται τα σημαντικότερα μέτρα που ελήφθησαν σε εθνικό επίπεδο. Στο τέταρτο κεφάλαιο καταδεικνύεται η άρρηκτη σύνδεση μεταξύ του τομέα της ηλεκτροκίνησης και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Tο πέμπτο κεφάλαιο αποτελεί αναφορά στην ενωσιακή και εθνική νομολογία σχετικά με θέματα που άπτονται της ηλεκτροκίνησης και το τελευταίο κεφάλαιο αποτελεί σύγκριση της προόδου της Ελλάδας σε σχέση με την Ευρώπη. Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιάσει το παρόν νομικό πλαίσιο ώστε να αναζητηθούν τυχόν νομικές ελλείψεις που λειτουργούν ως πρόσκομμα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.Η μεθοδολογία συγγραφής ακολουθεί τη χρήση της σχετικής ισχύουσας νομοθεσίας σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, σε συνδυασμό με πρόσφατη βιβλιογραφία ενεργειακού και ευρωπαϊκού δικαίου, αρθρογραφία και ανακοινώσεις από τους ιστότοπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Electromobility is at the center of global interest as a possible solution to the effort to reverse climate change and as a business opportunity. This diploma thesis deals with the legal status prevailing in Greece, in parallel with the European directions, regarding the electrification of road transport and the penetration of electric vehicles.The first chapter analyzes the beginnings of electromobility in European and Greek law, to obtain a comprehensive view of its legal basis. The second chapter presents the basic Greek legislation in force, analyzing the most memorable and recent legislation. The third chapter deals with the rules applicable to state aid and analyzes the most important measures taken at national level. The fourth chapter demonstrates the inextricable link between the electromobility sector and renewable energy sources. The fifth chapter refers to European and national case law on electromobility issues and the last chapter is a comparison of Greece's progress in relation to Europe.The purpose of the diploma thesis is to present the current legal framework in order to seek any legal deficiencies that act as an obstacle to the development of electromobility.Finally, the writing methodology follows the use of the relevant current legislation at national and European level, in conjunction with recent literature of energy and European law, journalism and announcements from the websites of the European Union.
|
---|