ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Διερεύνηση καινοτόμων εργασιακών συμπεριφορών εργαζομένων δημοσίου τομέα: μελέτη περίπτωσης Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
Εναλλακτικός τίτλος :Investigating innovative work behaviors of public sector workers: a case study citizen service
Δημιουργός :Παπαλοπούλου, Βαΐα
Συντελεστής :Δεληγιάννη, Ιωάννα (Επιβλέπων καθηγητής)
Βουδούρη, Ειρήνη (Εξεταστής)
Σπανός, Ιωάννης (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :78σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=9864
Περίληψη :Στο σύγχρονο κόσμο του έντονου επιχειρησιακού ανταγωνισμού και της παγκοσμιοποίησης, η επιβίωση των επιχειρήσεων και η αποδοτικότητα τους, έχουν γίνει ένα κεντρικό στοιχείο έρευνας. Πλήθος μελετών καταλήγουν στον ανθρώπινο παράγοντα ως βασικό στοιχείο τόσο για την επιβίωση, όσο και για την ευημερία και αποδοτικότητα του οργανισμού, είτε πρόκειται για δημόσιο είτε για ιδιωτικό οργανισμό. Ωστόσο, καθώς πλήθος ερευνών έχει εστιάσει στους εργαζομένους και σε διάφορους παράγοντες που ενισχύουν την αποδοτικότητα τους και την αφοσίωση τους στους οργανισμούς, ελάχιστες μελέτες έχουν επικεντρωθεί στη διερεύνηση καινοτόμων συμπεριφορών από τους εργαζομένους και των παραγόντων που τις ενισχύουν. Όταν η εστίαση γίνεται στους δημοσίους οργανισμούς, τότε η έρευνα είναι ακόμη πιο περιορισμένη. Έτσι, στόχος της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει πώς βασικοί οργανωτικοί παράγοντες όπως η οργανωτική κουλτούρα, το φύλο, τα σύνολα δεξιοτήτων και οι παρακινητικοί παράγοντες επηρεάζουν τις καινοτόμες συμπεριφορές σε καταστήματα Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) και να προσδιορίσει τις μεταβλητές που συμβάλλουν σε μια τέτοια επιρροή. Για την εκπλήρωση του στόχου, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με χρήση ερωτηματολογίου, σε 120 εργαζομένους από διάφορα ΚΕΠ σε όλη την Ελλάδα. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν αναλύθηκαν μέσω του SPSS και πραγματοποιήθηκαν περιγραφικές στατιστικές και στατιστικές αναλύσεις συσχετίσεων Pearson’s r και independent samples t-test. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας έδειξαν ότι οι καινοτόμες συμπεριφορές των εργαζομένων σχετίζονται θετικά με τις δεξιότητες των αυτών. Από τον έλεγχο των παραπάνω μεταβλητών δεν βρέθηκε κάποια άλλη σημαντική σχέση, ωστόσο, έγινε φανερό ότι υπάρχει σχέση μεταξύ των δεξιοτήτων των εργαζομένων και της οργανωτικής κουλτούρας, το οποίο μπορεί να δείχνει και μια σχέση διαμεσολάβησης για την εφαρμογή καινοτόμων εργασιακών συμπεριφορών.
In the modern world of intense business competition and globalization, business survival and efficiency have become central elements of research. Numerous studies conclude that the human factor is a crucial element for the survival, well-being, and efficiency of the organization, whether it is a public or a private organization. However, as much research has focused on employees and various factors that enhance their performance and commitment to organizations, few studies have focused on investigating innovative behaviors by employees and the factors that strengthen them. When the focus is on public organizations, then research is even more limited. Thus, this research aims to investigate how critical organizational factors such as corporate culture, gender, skill sets, and motivational factors influence innovative behaviors in Citizen Service Center (CSC) stores and to identify the variables that contribute to such influence. To fulfill the objective, a quantitative survey was carried out using a questionnaire among 120 employees from various KEP throughout Greece. The collected data were analyzed through SPSS, descriptive statistics, Pearson's r correlation, and independent samples t-test statistical analyses. The findings of this research showed that employees' innovative behaviors are positively related to their skills. From the control of the above variables, no other significant relationship was found; however, it became clear that there is a relationship between employee skills and organizational culture, which may also indicate a mediating relationship for implementing innovative work behaviors.
Λέξη κλειδί :Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
Καινοτόμος εργασιακή συμπεριφορά
Δεξιότητες εργαζομένων
Οργανωσιακή κουλτούρα
Φύλο
Citizens Service Center
Innovative work behaviour
Employee skills
Organizational culture
Gender
Διαθέσιμο από :2022-11-14 19:44:43
Ημερομηνία έκδοσης :2022
Ημερομηνία κατάθεσης :2022-11-14 19:44:43
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Papalopoulou_2022.pdf

Τύπος: application/pdf