ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Επιχειρηματική ανάλυση δεδομένων online και offline πωλήσεων εταιρείας λιανικού εμπορίου αθλητικών ειδών και επίδραση καιρικών φαινομένων στην καταναλωτική συμπεριφορά
Εναλλακτικός τίτλος :Business analysis of sports retailers online and offline sales data and weather effects on consumer behavior
Δημιουργός :Τασιόπουλος, Χρήστος
Συντελεστής :Λεκάκος, Γεώργιος (Επιβλέπων καθηγητής)
Μούρτος, Ιωάννης (Εξεταστής)
Φραϊδάκη, Αικατερίνη (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :51σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10385
Περίληψη :Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάλυση των πωλήσεων εταιρείας λιανικού εμπορίου αθλητικών ειδών στην Ελλάδα για το χρονικό διάστημα Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος 2022, τόσο για τα φυσικά καταστήματα, όσο και για το ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας. Ειδικότερα έγινε τμηματοποίηση της πελατειακής βάσης της εταιρείας (customer segmentation), με χρήση του εργαλείου SAS Viya.Και στις δύο περιπτώσεις η μορφοποίηση και η προετοιμασία των δεδομένων έγινε με χρήση του μοντέλου RFM. Έτσι, ως μετρικές ανάλυσης ήταν τα χαρακτηριστικά της συχνότητας αγορών, του ποσού που ξοδεύτηκε και του πόσο πρόσφατα έγιναν αγορές από τους καταναλωτές.Στην συνέχεια, μέσω του εργαλείου SAS Viya, έγινε ανάλυση του καλαθιού των καταναλωτών των φυσικών καταστημάτων και του ηλεκτρονικού καταστήματος, ώστε μέσω των κανόνων συσχέτισης να καταγραφούν οι αθλητικές δραστηριότητες, των οποίων τα προϊόντα οι καταναλωτές αγοράζουν μαζί.Τέλος, παρατηρήθηκε η πορεία των πωλήσεων συγκριτικά στα φυσικά καταστήματα και στο ηλεκτρονικό κατάστημα με γνώμονα τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες, ώστε να παρατηρηθεί η συμπεριφορά των καταναλωτών και η επιλογή των αγορών από τα δύο διαθέσιμα κανάλια πωλήσεων της εταιρείας.Μέσα από την παρούσα διπλωματική, θα γίνει πιο κατανοητή η δομή και η σύνθεση του πελατολογίου της εταιρείας και θα της δοθεί η δυνατότητα να προβεί στις κατάλληλες ενέργειες για την διατήρηση του και την καλύτερη εξυπηρέτηση του. Παράλληλα, θα μπορέσει να παρατηρήσει την συμπεριφορά των πελατών της ανάλογα τον καιρό και να μπορέσει να μεγιστοποιήσει τις πωλήσεις της σε όλα τα κανάλια της, παρέχοντας άνεση και ασφάλεια στο κοινό της σε κάθε είδους καιρικές συνθήκες.
The purpose of this current thesis is to analyze the sales of a sports retail company in Greece for the time period between September and December of 2022, both for the physical stores and the e-shop of the company. Specifically, the company's customer base was segmented (customer segmentation), using the SAS Viya tool. In both cases, data formatting and preparation were done using the RFM model. Thus, the analysis metrics were the characteristics of purchase frequency, the amount spent on each transaction, and how recently purchases were made by consumers. Moreover, using the SAS Viya tool, the baskets of consumers from both physical stores and the e-shop were analyzed (market basket analysis) in order to record, through correlation rules, the sports activities whose products consumers buy together most frequently.Finally, the sales trend was observed in the comparison between the physical stores and the e-shop based on the prevailing weather conditions in order to record the consumers' behavior and their preference between the company’s two available sales channels.Through this thesis, the structure and composition of the company's customer base will be better understood and will enable the company to take appropriate actions to maintain and better serve its customers. At the same time, it will be able to observe the behavior of its customers depending on the weather and will be able to maximize its sales through all of its channels, providing comfort and safety to its audience in all kinds of weather conditions.
Λέξη κλειδί :Λιανικό εμπόριο
Αθλητικά είδη
Καταναλωτές
Καλάθι αγορών
Καιρός
Retail
Sporting goods
Consumers
Shopping cart
Weather
Διαθέσιμο από :2023-04-06 21:05:17
Ημερομηνία έκδοσης :31-03-2023
Ημερομηνία κατάθεσης :2023-04-06 21:05:17
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Tasiopoulos_2023.pdf

Τύπος: application/pdf