ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Εμπόδια εισόδου επιχειρήσεων στην αγορά
Εναλλακτικός τίτλος :Barriers to entry into markets
Δημιουργός :Λαοπόδη, Μαρία
Συντελεστής :Ζαχαριάς, Ελευθέριος (Επιβλέπων καθηγητής)
Δενδραμής, Ιωάννης (Εξεταστής)
Παγκράτης, Σπυρίδων (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :52σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10591
Περίληψη :Τα εμπόδια εισόδου και το πρόβλημα της ανταγωνιστικότητας είναι στενά συνυφασμένα. Στο σημερινό οικονομικό σύστημα της ελεύθερης αγοράς, ο ανταγωνισμός διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο. Η αποτελεσματικότητα της αγοράς διασφαλίζεται μέσω του ανταγωνισμού, ο οποίος χρησιμεύει επίσης για την προστασία των καταναλωτών από μονοπωλιακές επιχειρηματικές πρακτικές που αποσκοπούν στη μεγιστοποίηση των κερδών εις βάρος των πελατών. Ο ανταγωνισμός λειτουργεί ως ρυθμιστής και εγγύηση της ισορροπίας της αγοράς όταν μια επιχείρηση με σημαντική ισχύ στην αγορά αρχίζει να χρεώνει μονοπωλιακές τιμές για τα αγαθά της. Τα τεράστια κέρδη των κατεστημένων επιχειρήσεων προσελκύουν νέες επιχειρήσεις, οι οποίες στη συνέχεια αυξάνουν την παραγωγή, εισάγουν νέα προϊόντα και μειώνουν τις τιμές μέχρι να γίνουν και πάλι ανταγωνιστικές. Οποιαδήποτε προσπάθεια εκμετάλλευσης των πελατών θα αποτύχει μακροπρόθεσμα, εφόσον αυτός ο μηχανισμός λειτουργεί αποτελεσματικά.
Entry barriers and the problem of competitiveness are closely intertwined. In the current free market economic system, competition plays a crucial role. Market efficiency is guaranteed through competition, which also serves to safeguard consumers from monopolistic business practices that aim to maximize profits at the expense of customers. The competition works as a regulator and a guarantee of market equilibrium when a corporation with a significant amount of market power begins to charge monopolistic prices for its goods. The enormous profits of the incumbents draw new businesses, who then boost production, introduce new products, and lower prices until they are once again competitive. Any attempt to take advantage of customers cannot be successful in the long run as long as this mechanism functions well.
Λέξη κλειδί :Εμπόδια εισόδου
Ελληνική αγορά
Βιομηχανική οργάνωση
Barriers to entry
Greek market
Industrial organization
Διαθέσιμο από :2023-06-24 17:51:44
Ημερομηνία έκδοσης :31-03-2023
Ημερομηνία κατάθεσης :2023-06-24 17:51:44
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Laopodi_2023.pdf

Τύπος: application/pdf