PYXIDA Institutional Repository
and Digital Library
 Home
Collections :

Title :Η βιτρίνα των καταστημάτων ως εργαλείο δημοσίων σχέσεων
Creator :Πορτάλιου, Ειρήνη
Contributor :Βεντούρα, Ζωή (Επιβλέπων καθηγητής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Type :Text
Extent :119σ.
Language :el
Identifier :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10647
Abstract :Οι σύγχρονες μητροπόλεις της μόδας (Νέα Υόρκη, Μιλάνο, Παρίσι κ.ο.κ) οφείλουν ένα κομμάτι από την αίγλη τους τόσο στους διάσημους σχεδιαστές ρούχων όσο και στις φαντασμαγορικές βιτρίνες των καταστημάτων. Οι βιτρίνες, μιλούν 'διεθνή γλώσσα, εξελίσσονται και παραμένουν ζωντανές ανάλογα με τις διεθνείς εξελίξεις και τάσεις. Περπατώντας κανείς στους αθηναϊκούς δρόμους, δεν μπορεί παρά να διαπιστώσει τις σημαντικές αλλαγές που συντελούνται τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα στη μεγάλη αλλαγή έχει συνδράμει και η ανάπτυξη της τεχνολογίας και του ηλεκτρονικού εμπορίου. Τα καταστήματα επιθυμούν να γίνονται ολοένα και πιο ανταγωνιστικά εν μέσω κρίσης και γι’ αυτό επενδύουν πια αρκετά στην εικόνα τους. Η βιτρίνα των καταστημάτων συνιστά ένα μέσο προβολής το οποίο ορίζεται ως "θυμικό" κι αυτό γιατί λειτουργεί απευθείας στο συναίσθημα του καταναλωτή. Αντίθετα στο εσωτερικό των καταστημάτων το εμπόρευμα εκτίθεται με πιο αυστηρό τρόπο. Οι δύο αυτοί τρόποι προβολής σαφώς και συνδέονται μεταξύ τους, ωστόσο στην βιτρίνα τα αντικείμενα παρουσιάζονται σαν αυθεντικά έργα τέχνης επειδή αυτή είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει ο καταναλωτής. Γι ’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, πρέπει να γίνει κατανοητή η σπουδαιότητα και ο ρόλος της τόσο στην επικοινωνία όσο και η συμβολή τους σαν ένα εργαλείο δημοσίων σχέσεων. Ο σωστός σχεδιασμός και η σωστή τοποθέτηση όλων των στοιχείων που συνθέτουν την εικόνα της βιτρίνας είναι βασικό καθήκον των managers των καταστημάτων αλλά και των υπευθύνων των διαφόρων εταιρειών ενώ μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο προσέλκυσης πελατών. Η παρούσα έρευνα θα προσπαθήσει να αποσαφηνίσει το νόημα της βιτρίνας, να διακρίνει ποια στοιχεία την συνθέτουν, να παρουσιάσει την συμβολή της στην επικοινωνία αλλά και να αποσαφηνίσει τον ρόλο της στην καταναλωτική και αγοραστική συμπεριφορά.
Subject :Βιτρίνα καταστήματος
Δημόσιες σχέσεις
Καταναλωτική συμπεριφορά
Shop window
Public relations
Consumer behavior
Date Issued :2011
Licence :

File: Portaliou_2011.pdf

Type: application/pdf