ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Μελέτη της ατμόσφαιρας του καταστήματος ηλεκτρονικής κράτησης τουριστικού καταλύματος-ξενοδοχείου (online hotel booking)
Δημιουργός :Κουτσαμπάση, Αθηνά
Συντελεστής :Βεντούρα, Ζωή (Επιβλέπων καθηγητής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :152σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10653
Περίληψη :Με την ανάπτυξη του διαδικτύου, διαδόθηκε και ένας νέος τρόπος αγοράς προϊόντων, αυτός της διαδικτυακής (online) αγοράς. Χρόνο με το χρόνο, αναπτύσσεται ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς όλο και περισσότερες επιχειρήσεις επενδύουν στο διαδίκτυο και όλο και περισσότεροι καταναλωτές εξοικειώνονται με τις αγορές μέσα από αυτό. Η τουριστική βιομηχανία επηρεάζεται σημαντικά από τις δραστικές αλλαγές που επιφέρει η χρήση του διαδικτύου. Το ίντερνετ φέρνει την επανάσταση στα κανάλια διανομής του τουρισμού, καθώς οι πελάτες πραγματοποιούν απευθείας κρατήσεις σε αεροπορικές εταιρείες (e-ticket), εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων/ναύλωσης σκαφών (e-car rental, e-cruise) και φυσικά σε ξενοδοχεία (online hotel booking). Η εντυπωσιακή αύξηση της χρήσης online υπηρεσιών, καθιστά απαραίτητο τον προσεκτικό και μελετημένο σχεδίασμά των ιστοσελίδων-ηλεκτρονικών καταστημάτων κράτησης τουριστικού καταλύματος-ξενοδοχείου. Συνεπώς, στόχος του αναλυτή, στην παρούσα διπλωματική εργασία, είναι να εξετάσει την επίδραση που ασκεί η ατμόσφαιρα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος κατά τη διαδικασία κράτησης τουριστικού καταλύματος-ξενοδοχείου. Επίκεντρο του ερευνητικού ενδιαφέροντος αποτελεί κυρίως το πως αντιλαμβάνονται τα άτομα που προβαίνουν σε ηλεκτρονική κράτηση δωματίου ξενοδοχείου, μέσα από ένα κατάστημα κράτησης τουριστικού καταλύματος στο διαδίκτυο, τα χαρακτηριστικά της ατμόσφαιρας και πως αυτά επηρεάζουν τη συμπεριφορά τους. Η διεξαγωγή της έρευνας αφορά την κράτηση ξενοδοχείου μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων κράτησης καταλυμάτων στο διαδίκτυο (online hotel booking). Για να εξεταστεί αυτό το θέμα, η ερευνήτρια διεξήγαγε μία περιγραφική έρευνα -η οποία στηρίζεται σε ποσοτικά δεδομένα- σε 120 Έλληνες χρήστες διαδικτύου, με τη χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Ακολούθησε επεξεργασία και ανάλυση των ποσοτικών στοιχείων, η οποία μας υπέδειξε τις βασικότερες συσχετίσεις μεταξύ των αποτελεσμάτων και των παραγόντων που εξετάστηκαν. Η εργασία στηρίζεται σε θεωρητικό υπόβαθρο, το οποίο περιλαμβάνει βιβλία, εμπειρικές έρευνες και εργαστηριακά πειράματα, που έχουν δημοσιευθεί κατά καιρούς σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με τη μορφή άρθρων. Από την έρευνά μας συμπεραίνουμε ότι τα χαρακτηριστικά της ατμόσφαιρας, σε σχέση με όλα τα κριτήρια που οδηγούν στην απόφαση αγοράς, επηρεάζουν λιγότερο σημαντικά τη συναισθηματική κατάσταση των καταναλωτών μέσα στο ηλεκτρονικό κατάστημα. Αντίθετα, αυτό που φάνηκε ότι τους επηρέαζε θετικά προς την εκδήλωση θετικής συμπεριφοράς (πρόθεση αγοράς) ήταν χαρακτηριστικά, που είχαν σχέση, περισσότερο με τη χρηστικότητα και τη λειτουργικότητα της ιστοσελίδας. Τα συμπεράσματα της έρευνας βρίσκουν εφαρμογή στο ηλεκτρονικό μάρκετινγκ αφού αποτελούν χρήσιμο εργαλείο στην προσπάθεια του manager να δομήσει ένα πιο χρηστικό περιβάλλον ηλεκτρονικού καταστήματος και να πετύχει την αύξηση των πωλήσεων και του μεριδίου αγοράς. Η Ελλάδα “εναγκαλίζει” σταδιακά τις αγορές μέσω διαδικτύου. Με κατάλληλη ενίσχυση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας στις τουριστικές επιχειρήσεις καθώς και του επίπεδου της παρουσίας τους στο διαδίκτυο (online presence), η online αγορά μπορεί να πετύχει πολύ μεγαλύτερη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού τουρισμού.
Λέξη κλειδί :Ατμόσφαιρα ηλεκτρονικού καταστήματος
Ηλεκτρονική κράτηση
Ξενοδοχειακός κλάδος
Web-atmosphere
Online booking
Hotel industry
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Koutsampasi_2012.pdf

Τύπος: application/pdf