ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Η επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στο μοντέλο τεχνολογικής αποδοχής. Μία εμπειρική διερεύνηση στον τομέα της διαχείρισης προϊόντος
Εναλλακτικός τίτλος :The impact of artificial intelligence on technology acceptance model. An empirical investigation in the product management field
Δημιουργός :Δαπόντε, Κωνσταντίνα
Συντελεστής :Μανωλόπουλος, Δημήτριος (Επιβλέπων καθηγητής)
Φραϊδάκη, Αικατερίνη (Εξεταστής)
Ανδρουτσόπουλος, Κωνσταντίνος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :84σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=10999
Περίληψη :Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στην υιοθέτηση της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) στον τομέα της διαχείρισης προϊόντων, δίνοντας έμφαση στον κρίσιμο ρόλο της αποδοχής της τεχνολογίας. Με επίκεντρο το Μοντέλο Αποδοχής Τεχνολογίας (TAM) ως κύριο μεθοδολογικό εργαλείο, η μελέτη στοχεύει στην αποκάλυψη των περίπλοκων δυναμικών που επηρεάζουν τις αντιλήψεις και τις συμπεριφορές των διαχειριστών προϊόντων προς την υιοθέτηση της ΤΝ. Οι στόχοι περιλαμβάνουν όχι μόνο την αξιολόγηση της αντιλαμβανόμενης χρησιμότητας, της αντιλαμβανόμενης ευκολίας χρήσης, της στάσης, της πραγματικής χρήσης αλλά και δύο πολλαπλασιαστών: της εμπιστοσύνης και του κινδύνου. Χρησιμοποιώντας μια προσέγγιση με βάση το ερωτηματολόγιο για τη συλλογή δεδομένων και συγκεντρώνοντας 77 απαντήσεις από τις εταιρείες τεχνολογίας στην Ελλάδα, η έρευνα ανέδειξε ότι η εμπιστοσύνη, σε αντίθεση με τους κινδύνους, φάνηκε να επηρεάζει σημαντικά την πραγματική χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, υποδεικνύοντας ότι οι διαχειριστές προϊόντων αντιλαμβάνονται την τεχνητή νοημοσύνη ως έχουσα έναν βελτιστοποιητικό σκοπό, εξουδετερώνοντας τις πιθανές αρνητικές συνδηλώσεις.
This research focuses on the adoption of artificial intelligence (AI) technology in product management, emphasizing the critical role of technology acceptance. Focusing on the Technology Acceptance Model (TAM) as the main methodological tool, the study aims to uncover the complex dynamics that influence product managers' perceptions and behaviours towards AI adoption. The objectives include not only assessing perceived usefulness, perceived ease of use, attitude, actual usage but also two multipliers: trust and risk. Using a questionnaire-based approach to data collection and gathering 77 responses from technology companies in Greece, the research indicated that trust, as opposed to risk, appeared to significantly influence the actual use of AI, suggesting that product managers perceive AI as having an optimizing purpose, neutralizing potential negative connotations.
Λέξη κλειδί :Τεχνητή νοημοσύνη
Διαχείριση προϊόντων
Μοντέλο τεχνολογικής αποδοχής
Ηθικά ζητήματα
Artificial Intelligence (AI)
Product management
Technology acceptance model
Ethical issues
Διαθέσιμο από :2024-02-09 15:07:30
Ημερομηνία έκδοσης :31-01-2024
Ημερομηνία κατάθεσης :2024-02-09 15:07:30
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Daponte_2024.pdf

Τύπος: application/pdf