ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Προσωπική επωνυμία: ο ρόλος της εργασιακής έδρας ελέγχου κατά την προώθησή της και η σχέση της αξίας της με την αντιλαμβανόμενη απασχολησιμότητα
Εναλλακτικός τίτλος :Personal brand: the role of work locus of control in personal branding and the association of personal brand equity with perceived employability
Δημιουργός :Ασημακοπούλου, Χριστίνα
Συντελεστής :Ψιλούτσικου, Μαρίνα (Επιβλέπων καθηγητής)
Νικάνδρου, Ειρήνη (Εξεταστής)
Τσώνη, Ευδοκία (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :130σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11123
Περίληψη :Η μελέτη της ανάπτυξης της προσωπικής επωνυμίας (personal brand) έχει απασχολήσει έντονα τα τελευταία χρόνια την επιστημονική κοινότητα εξαιτίας των ωφελειών που αποκομίζει κανείς σε επαγγελματικό και όχι μόνο επίπεδο. Η βαθύτερη διερεύνηση της έννοιας και των παραγόντων που την επηρεάζουν θα οδηγήσουν στην εφαρμογή πρακτικών διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού με οφέλη τόσο για τους εργαζομένους όσο και για τους οργανισμούς. Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στη δημιουργία ενός μοντέλου, εξετάζοντας τον τρόπο με τον οποίο παράγοντες όπως η εργασιακή έδρα ελέγχου, οι δραστηριότητες προώθησης της προσωπικής επωνυμίας και η αξία της σχετίζονται με την αντιλαμβανόμενη απασχολησιμότητα. Αξιοποιώντας την ποσοτική μέθοδο και μέσω μεικτής μεθόδου δειγματοληψίας (χιονοστιβάδας και ευκολίας) συνελέγησαν 186 απαντήσεις με μοναδικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων την ύπαρξη εργασιακής εμπειρίας και τη διατήρηση προφίλ στο επαγγελματικό δίκτυο LinkedIn. Τα αποτελέσματα περιλάμβαναν την πρόβλεψη της προώθησης της προσωπικής επωνυμίας από την προσπάθεια, την αξία και τις γνωριμίες ως παράγοντες της έδρας ελέγχου αλλά και την πρόβλεψη της αξίας της προσωπικής επωνυμίας από την ενασχόληση με τη στρατηγική, τη διαφοροποίηση, τη χρήση της τεχνολογίας και τη δια ζώσης δικτύωση για τη προώθηση της προσωπικής επωνυμίας. Τέλος, βρέθηκε ότι η διάσταση της διάκρισης της αξίας της προσωπικής επωνυμίας ερμηνεύει σημαντικά τόσο την εσωτερική όσο και την εξωτερική αντιλαμβανόμενη απασχολησιμότητα. Ως προς τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, παρατηρήθηκαν διαφορές στις δραστηριότητες προώθησης και την αξία της προσωπικής επωνυμίας που αφορούσαν στην ηλικία, στο επίπεδο ιεραρχίας της θέσης εργασίας και στην ύπαρξη ακαδημαϊκού υποβάθρου σε επιχειρηματικές σχολές. Οι επαγγελματίες διοίκησης δυναμικού γνωρίζοντας τις επιμέρους διαστάσεις που επιδρούν σημαντικά στην απασχολησιμότητα μπορούν να προβούν σε διάφορες πρακτικές για να καταδείξουν τη σημασία μια ισχυρής προσωπικής επωνυμίας. Καταληκτικά, οι μελλοντικές έρευνες αναμένεται να συνεισφέρουν στην εις βάθος κατανόηση του φαινομένου και εναλλακτικών παραγόντων που δεν έτυχαν διερεύνησης αλλά επηρεάζουν σημαντικά τους υπό εξέταση παράγοντες.
The study of personal brand development has significantly a subject of intense interest in recent years within the scientific community due to the benefits one gains at both a professional and personal level. A deeper exploration of the concept and the factors influencing it will lead to the implementation of human resource management practices that benefit both employees and organizations. This research aims to create a model by examining how factors such as work locus of control, personal branding activities, and personal brand equity are related to perceived employability. Using a quantitative research method and a mixed sampling method (snowball and convenience), 186 responses were collected with unique characteristics of participants, including work experience and maintaining profiles on the professional networking platform LinkedIn. The results included predicting personal branding activities through effort, merit, and acquaintances as factors of work locus of control. Additionally, the prediction of the personal brand equity was influenced by strategy, differentiated, tech savviness, and offline networking as personal branding activities. Finally, it was found that the dimension of differentiation of the personal brand equity significantly interprets both internal and external employability perceptions. Regarding demographic characteristics, differences in personal branding activities and personal brand equity were observed based on age, job hierarchy level, and the presence of an academic background in business schools. Human resource management professionals, understanding the individual dimensions that significantly impact employability, can undertake various practices to emphasize the importance of a strong personal brand. In conclusion, future research is expected to contribute to a deeper understanding of the phenomenon and alternative factors that have not been explored but significantly influence the factors under examination.
Λέξη κλειδί :Εργασιακή έδρα ελέγχου
Προσωπική επωνυμία
Αξία προσωπικής επωνυμίας
Αντιλαμβανόμενη απασχολησιμότητα
Work locus of control
Personal branding
Personal brand equity
Perceived employability
Διαθέσιμο από :2024-03-19 22:16:51
Ημερομηνία έκδοσης :26-02-2024
Ημερομηνία κατάθεσης :2024-03-19 22:16:51
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Asimakopoulou_2024.pdf

Τύπος: application/pdf