ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Διαχείριση στρατηγικών αλλαγών: μελέτη περίπτωσης ελληνικού εκπαιδευτικού ομίλου
Εναλλακτικός τίτλος :Management of strategic changes: case study of a Greek educational group
Δημιουργός :Μουζακοπούλου, Πηνελόπη-Παναγιώτα
Συντελεστής :Ιωαννίδης, Αντώνιος (Επιβλέπων καθηγητής)
Σιώμκος, Γεώργιος (Εξεταστής)
Καρδαράς, Δημήτριος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :84σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=11270
Περίληψη :Η παρούσα επιστημονική έρευνα εξετάζει τη διαχείριση στρατηγικών αλλαγών ως παράγοντα για την επιτυχημένη εξέλιξη των οργανισμών και την ανάπτυξή τους, προκειμένου να ανταποκρίνονται στο δυναμικό περιβάλλον της σύγχρονης επιχειρηματικής πραγματικότητας. Ο στόχος της έρευνας είναι η διερεύνηση, κατανόηση και ανάλυση των διαδικασιών διαχείρισης στρατηγικών αλλαγών που εφαρμόζονται σε έναν οργανισμό που εξελίσσεται και μετασχηματίζεται σε Όμιλο, μέσα από την ανάλυση μιας συγκεκριμένης μελέτης περίπτωσης που αφορά τη μετασχηματιστική διαδικασία που εφαρμόζει το "Ευρωπαϊκό Πρότυπο". Η μελέτη περίπτωσης επικεντρώνεται σε μία ανασκόπηση της τρέχουσας πραγματικότητας του σχολείου, εστιάζοντας σε μία διεξοδική ανάλυση του εξωτερικού μακροπεριβάλλοντος για τον κλάδο της εκπαίδευσης και στην παρουσίαση της τρέχουσας κατάστασης, δίνοντας έμφαση στο όραμα και την ανάλυση των αλλαγών που έχει θέσει το σχολείο για την ανάπτυξή του.Για τη συλλογή των δεδομένων, χρησιμοποιήθηκε πρωτογενής έρευνα μέσω ερωτηματολογίων τα οποία διαμοιράστηκαν σε όλους τους εργαζόμενους του σχολείου. Τα ερωτηματολόγια είναι βασισμένα στην πενταβάθμια κλίμακα Likert. Από τα 102 ερωτηματολόγια που στάλθηκαν, συμπληρώθηκαν τα 64, ορίζοντας τον δείκτη ανταπόκρισης στο 62.7%. Η επεξεργασία των ερωτηματολογίων έγινε χρησιμοποιώντας το εργαλείο της περιγραφικής στατιστικής και της ανάλυσης των αποτελεσμάτων μέσω SPSS και γραμμικής παλινδρόμησης για την επιβεβαίωση ή όχι των υποθέσεων.Η έρευνα στηρίχθηκε σε υποθέσεις και συλλέχθηκαν δεδομένα σχετικά με την αντίληψη, τις επιπτώσεις, την επικοινωνία, τη συμβολή των οργανωτικών πόρων και την κατανόηση και αποδοχή των αλλαγών στο πλαίσιο του σχολείου. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν μια θετική αντίληψη προς τη διαδικασία ανάπτυξης, με περιθώρια βελτίωσης στην επικοινωνία και επιμόρφωση για τις αλλαγές που συμβαίνουν. Τα αποτελέσματα της έρευνας οδηγούν σε πρακτικές προεκτάσεις που ενισχύουν την εφαρμογή αλλαγών, βελτιώνουν την εσωτερική επικοινωνία, και βελτιστοποιούν τη χρήση πόρων. Τέλος, επισημαίνονται περιορισμοί της έρευνας όπως το μέγεθος του δείγματος, ενώ προτάσεις για μελλοντική έρευνα περιλαμβάνουν συγκριτικές μελέτες και παρακολούθηση της εξελικτικής πορείας του οργανισμού.
The present scientific research examines the strategic change management as a factor for the successful evolution and development of organizations, aiming to respond to the dynamic environment of contemporary business reality. The research aims to explore, understand, and analyze the processes of strategic change management applied in an evolving organization transitioning into a Group, through the analysis of a specific case study concerning the transformative process implemented by the "Evropaiko Protypo".The case study focuses on a review of the current reality of the school, concentrating on a comprehensive analysis of the external macro-environment for the education sector and presenting the current situation, with an emphasis on the vision and analysis of the changes set by the school for its development.Data collection utilized primary research through questionnaires distributed to all school employees. The questionnaires are based on the Likert five-point scale. Out of the 102 questionnaires sent, 64 were completed, setting the response rate at 62.7%. Questionnaire processing was conducted using descriptive statistics tools and analysis of results through SPSS and linear regression to confirm or reject the hypotheses.The research was based on assumptions, and data were collected concerning perception, impacts, communication, contribution of organizational resources, and understanding and acceptance of changes within the school context. Results indicate a positive perception towards the development process, with space for improvement in communication and training for the changes occurring.The research results lead to practical implications that enhance change implementation, improve internal communication, and optimize resource utilization. Finally, research limitations such as sample size are noted, while suggestions for future research include comparative studies and monitoring the organization's evolutionary path.
Λέξη κλειδί :Στρατηγικές αλλαγές
Μετασχηματιστική διαδικασία
Ανάπτυξη
Εκπαιδευτικός οργανισμός
Strategic changes
Transformative process
Growth
Educational organization
Διαθέσιμο από :2024-04-08 15:37:57
Ημερομηνία έκδοσης :08-04-2024
Ημερομηνία κατάθεσης :2024-04-08 15:37:57
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Mouzakopoulou_2024.pdf

Τύπος: application/pdf