ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου
Δημιουργός :Λεωνιδάκος, Ασημάκης
Συντελεστής :Δουκίδης, Γεώργιος (Επιβλέπων καθηγητής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Πληροφορικής (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :153σ.
Γλώσσα :el
Περίληψη :Είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία των διαδικτυακών κόμβων έχει αλλάξει σημαντικά. Πλέον αναπτύσσονται κόμβοι μεγάλου μεγέθους με πολλές σελίδες οι οποίες μπορεί να αλλάζουν δυναμικά. Έτσι λοιπόν η Διαχείρισης Περιεχομένου καθίσταται επιτακτική ανάγκη ώστε να οργανώνεται το περιεχόμενο με επιτυχία αποφεύγοντας χαοτικές καταστάσεις. Για τον λόγο αυτό, τα τελευταία χρονιά πολλές εταιρίες πληροφορικής ανέπτυξαν συστήματα που να ικανοποιούν τις ανάγκες των εταιριών για τη Διαχείριση του Περιεχομένου σε κατασκευές μεγάλων ιστοτόπων. Τα συστήματα αυτά είναι γνωστά ως συστήματα διαχείρισης περιεχομένου (Content Management Systems). Ο όρος Content Management Systems (CMS) αναφέρεται στις εφαρμογές που επιτρέπουν στον πελάτη να δημιουργεί, να διαχειρίζεται και να δημοσιεύει το δικτυακό του περιεχόμενο, όπως κείμενα, εικόνες, πίνακες κ.λπ., με εύκολο τρόπο, συνήθως παρόμοιο με αυτόν της χρήσης ενός κειμενογράφου. Οι αλλαγές σε ένα ιστότοπο μπορούν να γίνουν από οποιονδήποτε υπολογιστή που είναι συνδεμένος στο Διαδίκτυο, χωρίς να χρειάζεται να έχει εγκατεστημένα ειδικά προγράμματα επεξεργασίας ιστοσελίδων, γραφικών κ.λπ. Μέσω ενός απλού φυλλομετρητή ιστοσελίδων (browser), ο χρήστης μπορεί να συντάξει ένα κείμενο και να ενημερώσει άμεσα το δικτυακό του τόπο. Η λειτουργικότητα ενός συστήματος διαχείρισης περιεχομένου, μπορεί να αναλυθεί στις εξής βασικές κατηγορίες: 1. Το σύστημα συλλογής (Collection System). Το σύστημα συλλογής είναι υπεύθυνο για όλες τις διεργασίες που γίνονται πριν η πληροφορία γίνει έτοιμη για δημοσίευση. Μετατρέπει την ακατέργαστη πληροφορία σε καλά οργανωμένο περιεχόμενο. 2. Tο σύστημα διαχείρισης (Management System). Το σύστημα διαχείρισης είναι υπεύθυνο για την μακροχρόνια αποθήκευση των συστατικών περιεχομένου καθώς και για κάθε είδους αρχείο που χρησιμοποιείται. Περιέχει την αποθήκη περιεχομένου, το workflow καθώς και δυνατότητες διαχείρισης. Στο πιο υψηλό επίπεδο αφαίρεσης μας δίνει την δυνατότητα να γνωρίζουμε τι έχουμε συλλέξει και πια η διάταξη του. 3. To σύστημα δημοσίευσης (Publishing System). Το σύστημα δημοσίευσης είναι υπεύθυνο για την εξαγωγή περιεχομένου από την αποθήκη δεδομένων και την κατόπιν αυτόματη δημιουργία δημοσιεύσεων. Μερικά από τα πολλά πλεονεκτήματα που προσφέρει ένα ολοκληρωμένο CMS σε έναν οργανισμό είναι: η γρήγορη ενημέρωση, διαχείριση και αρχειοθέτηση του περιεχομένου του δικτυακού τόπου, η ενημέρωση του περιεχομένου από οπουδήποτε, η ταυτόχρονη ενημέρωση από πολλούς χρήστες και διαφορετικούς υπολογιστές, ο διαχωρισμός του περιεχομένου από το σχεδιασμό, ο μικρότερος φόρτος στον εξυπηρετητή (server), αφού δεν υπάρχουν πολλές επαναλαμβανόμενες στατικές σελίδες, από τη στιγμή που η ανάπτυξη των σελίδων γίνεται δυναμικά. Όλο το περιεχόμενο καταχωρείται στην/στις βάσεις δεδομένων, τις οποίες μπορούμε πιο εύκολα και γρήγορα να τις προστατεύσουμε τηρώντας αντίγραφα ασφαλείας. Το συνολικό κόστος του οργανισμού μειώνεται καθώς μειώνονται οι συνολικές απαίτησης του για τεχνικά εξειδικευμένο προσωπικό, ενώ ταυτόχρονα μειώνεται και το κόστος συντήρησης. Οι κυρίες κατηγορίες στις οποίες μπορεί να ανήκει κάποιο σύστημα διαχείρισης περιεχομένου έχουν να κάνουν με τον τρόπο που αυτό διανέμεται στους πελάτες. Έτσι έχουμε τα εξής τα CMS ανοιχτού κώδικα (Open Source CMS), τα εμπορικά CMS (Commercial CMS) και τα CMS που προσφέρονται σαν υπηρεσία μέσω του Δικτύου (SaaS CMS). Μέσα στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αναπτύχθηκε ένα εργαλείο για την αξιολόγηση και τη συγκριτική βαθμολόγηση 10 Content Management Systems τα οποία επιλεχθήκαν βάση της εμπορικής τους επιτυχίας. . Τα cms αυτά είναι τα εξής: το Clickability cmPublish, το DotNetNuke, το Drupal, το Joomla, τοMambo, το PHP Nuke, το Plone, το Xoops, το i@content και το Pirobase CMS. Το παραπάνω εργαλείο λαμβάνει υπόψη του τα σημαντικότερα χαρακτηρίστηκα που εμφανίζονται στα πιο διαδεδομένα και εμπορικά επιτυχημένα CMS, καθώς και τις πιο συχνές απαιτήσεις των χρηστών. Τα χαρακτηριστικά αυτά ομαδοποιούνται σε 9βασικές κατηγορίες (Απαιτήσεις Συστήματος, Ασφάλεια, Υποστήριξη, Ευκολία Χρήσης, Απόδοση, Διαχείριση, Διαλειτουργικότητα, Ευελιξία, Ενσωματωμένες Εφαρμογές). Πραγματοποιώντας την παρούσα εργασία δε μπορούσαμε να μην λάβουμε υπόψη μας ένα νέο μοντέλο παροχής υπηρεσιών προς τους οργανισμούς που αναζητούν λύσεις πληροφορικής. Οι υπηρεσίες αυτές αφορούν τόσο τα συστήματα διαχείρισης περιεχομένου, όσο και όποιο άλλο σύστημα μπορεί να υπάρξει αυτόνομο μέσα στα όρια ενός οργανισμού. Το μοντέλο αυτό ονομάζεται Software-as-a-Service (SaaS) και παρέχει υπηρεσίες μέσω του διαδικτύου, χωρίς καμιά προηγούμενη εγκατάσταση κάποιου προϊόντος στις πληροφοριακές υποδομές του οργανισμού. Όπως θα περίμενε κανείς ένα μεγάλο μέρος των κατασκευαστών συστημάτων διαχείρισης περιεχομένου έχει αρχίσει να στρέφεται προς αυτή την κατεύθυνση. Το SaaS στη πραγματικότητα είναι μια μέθοδος διάθεσης του λογισμικού, που αξιοποιεί το internet και βασίζεται στην ιδέα ότι ο πελάτης δεν πρέπει να «αγοράζει» το λογισμικό, αλλά να το χρησιμοποιεί ως συνδρομητική υπηρεσία για όσο διάστημα κρίνει ότι τη χρειάζεται. Με το μοντέλο αυτό ο κατασκευαστής του λογισμικού προσφέρει την εφαρμογή του προς χρήση μέσω του internet, έχοντάς την αναπτύξει ειδικά για το σκοπό αυτό. Η υιοθέτηση του "λογισμικού ως υπηρεσία" από μια επιχείρηση, έναντι του παραδοσιακού μοντέλου, παρουσιάζει αρκετά σημαντικά πλεονεκτήματα. Μερικά από αυτά είναι:-Χαμηλότερο κόστος εκκίνησης - +εν υπάρχει αγορά και επένδυση σε λογισμικό και δεν χρειάζεται να αγοραστεί και να εγκατασταθεί hardware (εφόσον το λογισμικό απαιτεί περιορισμένες προδιαγραφές hardware και μια σύνδεση internet), δίκτυα και άλλος εξοπλισμός.-Χαμηλά κόστη συντήρησης εξοπλισμού, αφού δεν υπάρχει υποδομή για να διατηρηθεί και να συντηρηθεί, ούτε εξειδικευμένο προσωπικό να τη διαχειρίζεται παρά μόνο οι τεχνικοί του data center και της εταιρείας λογισμικού.-Καλύτερη ενημέρωση και πληροφόρηση – Ο πελάτης έχει πάντα άμεση πρόσβαση στις τελευταίες βελτιώσεις του προϊόντος (updates) και στις βέλτιστες πρακτικές.-Ταχύτερος χρόνος-to-value. Ο πελάτης απολαμβάνει την υπηρεσία σε κλάσμα του χρόνου από ότι θα απαιτούσε μια on-site ανάπτυξη της εφαρμογής.-Η επιχείρηση, λόγω της οικονομίας κλίμακας, αποκοτάει πολύ ακριβότερη και πληρέστερη επένδυση «Know-How» από όση θα μπορούσατε να αποκτήσει μόνη της (security, firewalls, service level, 24x7, best practices, workflows, παραμετρικότητα, κλπ).-Η διαχείριση του συστήματος μπορεί να γίνει από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου, αρκεί να υπάρχει κάποια σύνδεση προς το διαδίκτυο.
As it is widely considered in the past few year the technology of internet nodes has changed considerably. Henceforth nodes of greater size are developed with a lot of web pages that their content is being enriched dynamically.Therefore, Content Management constitutes imperative need so as the content is organized successfully avoiding chaotic situations. For this reason, in the last years a significant number of IT enterprises companies of information technology developed systems that would satisfy the need of companies for Content Management in designing and maintaining big web sites. This systems are recognized as, Systems of Management of Content (Content Management Systems). The term Content Management Systems (CMS) is reported in the applications that allow the customer to create, manage and publish his network content, as texts,pictures, tables etc., with an easy way, usually similar with the use of text editors.The changes in websites can be conducted from any computer that is connected in the Internet, without any need of installed programs for editing web pages, graphics etc.Via one simple web browser, the user can draw up a text and inform immediately his network place.Some of the recognized advantages that a complete CMS offers in a organization are:the fast updating, management and file storage of the content of an network place, the content update from anywhere, the simultaneous updating by many users and from different computers, the segregation of content from designing, the smaller effort in the server, since the lack of repeated static pages, from the instance of developing of the web pages becomes dynamically.The main categories that a content management system can be divided to, is from the way that this is distributed to the customers. Thus we have the following: the CMS of open code (Open Source CMS), the commercial CMS (Commercial CMS) and the CMS that are offered as an service via the Network (SaaS CMS) Realizing the present work we couldn’t exclude from our consideration a new model of providing services to the organizations that seek solutions of information technology. This services concern not only the content management systems, but also any other system that can exist autonomously in the limits of an organization. This model is named Software-as-a-Service (SaaS) and provides services via the internet,without no previous installation of some product in the information infrastructure ofan organization. As it would be expected for a big part of constructors of content management systems has already been to directed to this solution.The functionalism of a content management system, can be analyzed in the following basic categories1. The management system can serve as part of the collection system. You very often deposit content in the content repository of the management system before it is fully processed (making it part of the collection system).2. The management system can serve as part of the publication system. The repository, for example, often sits on the Web site it creates, and you can’t easily distinguish it from the system that publishes the site.3. The publication system can serve as part of the collection system. In a Web forms collection system, the author types content into a Web form. That content is stored in the repository.In this frame of the present diplomatic work, was developed a tool for the evaluation and the comparative marking of 10 Content Management Systems that were selected in base of their commercial success. These CMS are following: Clickability cm Publish, DotNetNuke, Drupal, Joomla, and Mambo, the PHP Nuke, Plone, Xoops,i@content and Pirobase CMS. This tool takes into consideration the most important characterized that is presented in the commercial achieved CMS, as well as the most frequent requirements of users. These characteristics are grouped in 9 basic categories(Requirements of System, Safety, Support, Facility of Use, Performance,Management, Interoperability, Flexibility, Built-in Applications).
Λέξη κλειδί :Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου
Content Management System (CMS)
i@content
Software as a Service (SaaS)
Ημερομηνία :28-02-2009
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Leonidakos_2009.pdf

Τύπος: application/pdf