ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Επιθετική τιμολόγηση και η αντιμετώπιση της από την πολιτική ανταγωνισμού
Δημιουργός :Αγγελοπούλου, Όλγα
Συντελεστής :Κατσουλάκος, Ιωάννης (Επιβλέπων καθηγητής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :95σ.
Γλώσσα :el
Περίληψη :Η επιθετική τιμολόγηση αποτελεί ένα από τα πλέον αμφισβητούμενα θέματα που διαπραγματεύεται η βιομηχανική οργάνωση. Προκειμένου να μπορέσει να χρησιμοποιηθεί από μια επιχείρηση και να αποτελέσει μια ορθολογική στρατηγική, απαιτείται η ύπαρξη ατελειών στην αγορά. Οι πιο χαρακτηριστικές ατέλειες που μπορεί να εμφανίσει η αγορά είναι η ασυμμετρία της πληροφόρησης, οι εξωτερικότητες, οι χρηματοοικονομικοί περιορισμοί και τα προβλήματα αντιπροσώπευσης. Έχει εμφανιστεί μια πληθώρα υποδειγμάτων κατά την τελευταία εικοσαετία, τα οποία προσπαθούν να ερμηνεύσουν το φαινόμενο της επιθετικής τιμολόγησης. Παρέχουν πολλές διαφορετικές εξηγήσεις αυτού του φαινομένου, ωστόσο δεν λείπει και βιβλιογραφία σύμφωνα με την οποία, η επιθετική τιμολόγηση δεν παρατηρείται στον πραγματικό κόσμο. Εξαιτίας της τεχνικής δυσκολίας που υπάρχει στην προσέγγιση του θέματος, δεν έχουν πραγματοποιηθεί επαρκείς εμπειρικές έρευνες για να μπορεί να υποστηριχθεί η μία ή η άλλη άποψη. Η παρούσα εργασία αποτελείται από τρία κεφάλαια, στα οποία γίνεται μια προσπάθεια για την όσο το δυνατόν πληρέστερη παρουσίαση του φαινομένου της επιθετικής τιμολόγησης. Στο πρώτο κεφάλαιο, γίνεται αρχικά μια αναφορά στις πρακτικές αποκλεισμού, καθώς η επιθετική τιμολόγηση αποτελεί τμήμα αυτών. Επίσης, δίνεται ο ορισμός αυτής της στρατηγικής καθώς και κάποιες ερμηνείες με βάση την θεωρία παιγνίων αλλά και χωρίς αυτήν, ξεκινώντας από την άποψη του McGee και συνεχίζοντας με τις νεότερες απόψεις. Στο δεύτερο κεφάλαιο, παρατίθενται τα διάφορα υποδείγματα που έχουν αναπτυχθεί και προσπαθούν να ερμηνεύσουν την επιθετική τιμολόγηση. Αρχικά, αναφέρονται τα υποδείγματα σύμφωνα με τα οποία, μια επιχείρηση φέρεται επιθετικά με στόχο την δημιουργία φήμης. Συγκεκριμένα, μια επιχείρηση ασκεί επίθεση προκειμένου να αποκτήσει την φήμη ότι είναι επιθετική και να αποτρέψει άλλες επιχειρήσεις να εισέλθουν στην αγορά που αυτή δραστηριοποιείται. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται τα υποδείγματα που υποστηρίζουν ότι η επιθετική τιμολόγηση έχει ως στόχο την σηματοδότηση, δηλαδή να κάνει τους δυνητικούς ανταγωνιστές να πιστέψουν ότι τα κέρδη στον κλάδο θα είναι μειωμένα και επομένως να μην εισέλθουν. Έπειτα, αναφέρονται περιπτώσεις όπου η επιθετική τιμολόγηση μπορεί να οδηγήσει στην συγχώνευση. Τέλος, παρουσιάζεται η περίπτωση όπου μια επιχείρηση βρίσκεται σε καλύτερη οικονομική κατάσταση από μια νέα και συνήθως μικρότερη επιχείρηση και αναλύεται η συμπεριφορά της. Τέλος, στο τρίτο κεφάλαιο, γίνεται αναφορά στους λόγους για τους οποίους μια μη κυρίαρχη επιχείρηση μπορεί να τιμολογήσει επιθετικά, στην επιλογή του κατάλληλου μέτρου κόστους που πρέπει να χρησιμοποιείται από τις αντιμονοπωλιακές αρχές κατά την εξέταση των υποθέσεων επιθετικής τιμολόγησης και στους διάφορους κανόνες που υπάρχουν σχετικά με τον έλεγχο της επιθετικής τιμολόγησης.
Λέξη κλειδί :Επιθετική τιμολόγηση
Πολιτική ανταγωνισμού
Πρακτικές αποκλεισμού
Σηματοδότηση
Ημερομηνία :31-01-2010
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Aggelopoulou_2010pdf.pdf

Τύπος: application/pdf