PYXIDA Institutional Repository
and Digital Library
 Home
Collections :

Title :Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι στην κοινωνία της πληροφορίας: απειλές και ευκαιρίες
Creator :Κωνσταντόπουλος, Πολυνείκης
Contributor :Γιαγλής, Γεώργιος (Επιβλέπων καθηγητής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας (Degree granting institution)
Type :Text
Extent :38σ.
Language :el
Abstract :Οι τηλεπικοινωνίες τα τελευταία χρόνια βρίσκονται συνεχώς σε ένα πεδίο διαρκών αλλαγών και ανακατατάξεων. Οι εξελίξεις στη τεχνολογία έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν οι άνθρωποι μεταξύ τους. Οι υπηρεσίες φωνής που ήταν ανέκαθεν ο βασικός πυρήνας δραστηριότητας των τηλεπικοινωνιών έχει συμπληρωθεί από τις επικοινωνίες δεδομένων που έγιναν εφικτές μέσα από την ανάπτυξη της ευρυζωνικής πρόσβασης σε επίγεια και ασύρματα δίκτυα. Η βελτίωση της ποιότητας και των ταχυτήτων πρόσβασης στο διαδίκτυο μέσω των ευρυζωνικών συνδέσεων σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, έχουν σαν αποτέλεσμα την εμφάνιση μιας πληθώρας καινοτόμων εφαρμογών που προσδίδουν στην επικοινωνία νέες δυνατότητες. Οι εφαρμογές αυτές καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα των ανθρώπινων δραστηριοτήτων που έχουν να κάνουν με την επικοινωνία μεταξύ δύο ή περισσότερων σημείων, τις υπηρεσίες υγείας, την διασκέδαση, τις μετακινήσεις και την εργασία. Η υιοθέτηση των εφαρμογών αυτών από ένα πολύ μεγάλο μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού έχει δημιουργήσει ένα καινούριο περιβάλλον επιχειρηματικής δραστηριότητας για τις επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών. Το νέο αυτό περιβάλλον περιλαμβάνει πολλές προκλήσεις για τους παρόχους καθώς καλούνται πλέον να μοιραστούν την αγορά με ένα νέο είδος επιχειρήσεων τους Over the Top players (ΟΤΤ). Οι Over the Top players είναι καινοτόμες επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν και δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο παρέχοντας στους χρήστες τους πολλών ειδών υπηρεσίες όπως υπηρεσίες φωνής. Οι υπηρεσίες φωνής που προσφέρουν οι ΟΤΤ είναι απόλυτα ανταγωνιστικές σε σχέση με αυτές των παρόχων και έχουν καταφέρει να αποσπάσουν σημαντικό μερίδιο της αγοράς από αυτούς. Παράλληλα έχουν δημιουργήσει και άλλες υπηρεσίες όπως είναι το βίντεο και το on line gaming οι οποίες απαιτούν μεγάλες ταχύτητες και περισσότερη χωρητικότητα για να λειτουργήσουν. Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι καθυστέρησαν να καταλάβουν τις δυνατότητες που προσέφερε η διάδοση του ίντερνετ και υποτίμησαν τις δυνατότητες των ΟΤΤ επιχειρήσεων να δημιουργήσουν υπεραξίες από την εκμετάλλευση του διαδικτύου. Όταν έγινε αντιληπτή η νέα κατάσταση τα περιθώρια αντίδρασης ήταν πλέον πολύ μικρά. Οι ΟΤΤ είχαν πλέον εδραιώσει την παρουσία τους στην αγορά και προωθούσαν τις υπηρεσίες τους μέσω των δικτύων των τηλεπικοινωνιακών εταιριών οι οποίες δεν μπορούσαν να ελέγξουν τις δραστηριότητες των ΟΤΤ επιβάλλοντας περιορισμούς στη κίνηση των δεδομένων στα τηλεπικοινωνιακά τους δίκτυα. Οι ΟΤΤ επιχειρήσεις στηριζόμενες στις αποφάσεις των ρυθμιστικών αρχών κατάφεραν να συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους ανεμπόδιστα λόγω της εφαρμογής των κανόνων της ουδετερότητας των δικτύων. Οι ρυθμιστικές αρχές των τηλεπικοινωνιών δημιούργησαν το θεσμικό πλαίσιο της ‘’ουδετερότητας των δικτύων’’ για να επιβάλλουν την ανεμπόδιστη κυκλοφορία των δεδομένων από όπου και αν προέρχονται. Οι παραδοσιακοί τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι υποχρεώθηκαν να συνεχίσουν να μεταφέρουν στα δίκτυα τους τη κίνηση των ΟΤΤ χωρίς δυνατότητα παρέμβασης ενώ παράλληλα αναγκάστηκαν να συνεχίσουν να επενδύουν στην αναβάθμιση των δικτύων τους για να καλύψουν την διαρκώς αυξανόμενη κίνηση δεδομένων στο ίντερνετ. Η δυσμενής θέση στην οποία βρέθηκαν οι τηλεπικοινωνιακές εταιρίες τις υποχρεώνει να προβούν στη χάραξη μιας νέας στρατηγικής προκειμένου να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν τις υπεραξίες που εμπεριέχονται στο διαδίκτυο. Οι πάροχοι απαιτείται να εντοπίσουν τρόπους να ανταγωνιστούν τους ΟΤΤ ή να συνεργαστούν μαζί τους. Θα πρέπει επίσης να συμπεριλάβουν στη νέα τους στρατηγική την επέκτασή και στους άλλους τομείς του ICT, το ίντερνετ των πραγμάτων, τα big data και τα analytics. Η Μ2Μ επικοινωνία που είναι μία από τις σύγχρονες διαστάσεις του ICT είναι δυνατό να προσθέσει επιπλέον αξία και έσοδα στους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους. Επιπλέον των παραπάνω οι πάροχοι δεν θα πρέπει να αμελήσουν και την εκμετάλλευση των δυνατοτήτων επέκτασης στο τομέα του ψηφιακού εμπορίου, e-commerce και τις διαδικτυακές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Τα νέα δεδομένα στη αγορά των τηλεπικοινωνιών και του ίντερνετ, απαιτούν από τους παραδοσιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους να εκμεταλλευτούν τα δυνατά τους σημεία που είναι η τεχνολογική τους αρτιότητα και η εγγενής ικανότητα να φέρνουν εις πέρας την υλοποίηση κάθε είδους απαίτησης για ηλεκτρονική επικοινωνία.
Subject :Τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι
Ουδετερότητα των Δικτύων
Telecommunications
Net Neutrality
Over the Top players (ΟΤΤ)
Date :30-12-2015
Licence :

File: Konstantopoulos_2015.pdf

Type: application/pdf