ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Κοινωνικοί και τεχνολογικοί παράγοντες μετασχηματισμού του κλάδου των super markets
Εναλλακτικός τίτλος :Super markets social and technological disruptive factors
Δημιουργός :Μαούτσος, Φίλιππος
Συντελεστής :Ιωαννίδης, Αντώνιος (Επιβλέπων καθηγητής)
Παπαδάκης, Βασίλειος (Εξεταστής)
Μανωλόπουλος, Δημήτριος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :100σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=7766
Περίληψη :Αρχικά, θα αναφερθούμε στην πορεία των SM κατά τα τελευταία χρόνια και πιο συγκεκριμένα στην επιτυχία που σημείωσαν ακόμη και την περίοδο της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Παράγοντες που συνέβαλαν σε αυτή την εξέλιξη, μεταξύ άλλων είναι φύση των προϊόντων που διαθέτουν και η πληθώρα των αναγκών που καλύπτουν. Σε νούμερα, η προσπάθεια αυτή μεταφράζεται σε έσοδα που ανέρχονται στα 4,4 τρις με ανάπτυξη ύψους 7,9%. Εστιάζοντας στις αναδυόμενες ανάγκες των ΣΜ, υπογραμμίζουμε πως η ενημέρωση και η γνώση των καταναλωτών στα σχετικά ζητήματα, όπως και η εξειδίκευση των ΣΜ στην εποχή μας αυξάνουν την δυναμική των τεχνολογικών και κοινωνικών / περιβαλλοντικών τάσεων της αγοράς. Αρχικά, θα αναφερθούμε στο Healthy Lifestyle, που αποτελεί σημαντικό παράγοντα, δεδομένου ότι τα τρόφιμα είναι βαρόμετρο για τα ΣΜ και επηρεάζονται καθοριστικά από τις καταναλωτικές τάσεις. Σχετικά με το Zero Food Waste, που περιλαμβάνεται στους κοινωνικούς παράγοντες, απαιτείται η συνεργασία των ΣΜ με κρατικούς φορείς και μη κυβερνητικές οργανώσεις με στόχο την μείωση της σπατάλης των τροφίμων. Σχετικά με το plastic free, σημειώνουμε κάποιους επιδραστικούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων είναι η ανάγκη για προστασία του περιβάλλοντος από πλαστικούς ρίπους όπως και για διαφοροποίηση και καινοτομία. Σχετικά με τα PL προϊόντα, είναι προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που φέρουν είτε το εταιρικό brand name ή ένα exclusive. Τέλος, αναφορικά με τον traditional παράγοντα, η ανάπτυξή του προκύπτει από την ανάγκη των πελατών για αναβίωση εικόνων του παρελθόντος και της βελτίωσης της καταναλωτικής τους εμπειρίας μέσα από traditional εικόνες. Απ’ ό την άλλη οι τεχνολογικοί παράγοντες στοχεύουν στην διαφοροποίηση και στην καινοτομία και κατ’ επέκτασιν στην διευκόλυνση της καταναλωτικής εμπειρίας, στην ανάπτυξη τεχνολογικά εξελιγμένων συστημάτων και διαδικασιών, στην μείωση του κόστους, στην ανάπτυξη σχέσεων αλληλεπίδρασης με την υπόλοιπη αγορά όπως και στην κάλυψή μεγαλύτερου εύρους αγοράς. Σημαντικοί τομείς είναι τα ID Technologies, Convenience, Smart technologies και future tech option.
First, we will talk about the course of SMs in recent years and more specifically the success that they have achieved even in the period of the global financial crisis. Factors that have contributed to this development include the nature of their products and the variety of needs they cover. In numbers, this effort translates into revenue of 4.4 trillion with growth of 7.9%. Focusing on the emerging needs of SMs, we emphasize that consumer awareness and knowledge of relevant issues, as well as the specialization of SMs in our time, increase the dynamics of technological and social / environmental trends in the market. First, we will talk about Healthy Lifestyle, which is an important factor, as food is a barometer for SMs and is strongly influenced by consumer trends. Regard to Zero Food Waste, which is included in social factors, the cooperation of SMs with government agencies and non-governmental organizations is required in order to reduce food waste. Concerning plastic free, we note number of influential factors, including the need to protect the environment from plastic pollution as well as diversification and innovation. For PL products, they are private label products bearing either a corporate brand name or an exclusive. Finally, regarding the traditional factor, its development comes from the need for customers to revive past images and improve their consumer experience through traditional images. Technological agents, on the other hand, aim at diversification and innovation and, as a result, to facilitate the consumer experience, to develop technologically advanced systems and processes, to reduce costs, to develop relationships with the rest of the market as well as to provide greater coverage. market range. Important areas are ID Technologies, Convenience, Smart technologies and future tech option.
Λέξη κλειδί :Σούπερ μάρκετ
Κοινωνικοί παράγοντες
Τεχνολογικοί παράγοντες
Χωρίς πλαστικό
Υγιεινός τρόπος ζωής
Super market
Social factors
Technological factors
Plastic free
Healthy lifestyle
Διαθέσιμο από :2020-03-25 19:47:14
Ημερομηνία έκδοσης :09-01-2020
Ημερομηνία κατάθεσης :2020-03-25 19:47:14
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Maoutsos_2020.pdf

Τύπος: application/pdf