ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Μεταφορά και διαχείριση γνώσης σε οργανισμούς υπό συγχώνευση ή εξαγορά
Εναλλακτικός τίτλος :Knowledge transfer and management in organizations under acquisition or merger
Δημιουργός :Μουράτη, Ευθαλία
Συντελεστής :Μανωλόπουλος, Δημήτριος (Επιβλέπων καθηγητής)
Παπαδάκης, Βασίλειος (Εξεταστής)
Ιωαννίδης, Αντώνιος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :70σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=7870
Περίληψη :Στη σημερινή εποχή, η κατοχή της γνώσης και η σωστή διαχείριση αυτής διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Η σωστή διαμοίραση της γνώσης καθίσταται ακόμη πιο σημαντική για τους οργανισμούς που έχουν προχωρήσει σε μια εξαγορά ή συγχώνευση, για να μπορέσουν να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτή την επιπλέον γνώση. Η οποία θα βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά τους και θα συνεισφέρει στην καινοτομία και την υιοθέτηση νέων διαδικασιών και θα οδηγήσει σε αύξηση της παραγωγικότητας και τη βελτίωση της γενικότερης εικόνας. Στο πλαίσιο αυτό, η διασφάλιση της διατήρησης της υπάρχουσας γνώσης καθώς και η δημιουργία καναλιών για την ροή αυτής μέσα στον οργανισμό αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι μιας επιτυχημένης συγχώνευσης ή εξαγοράς. Παρά τη σπουδαιότητά της ωστόσο, η μεταφορά και η σωστή διαχείριση της γνώσης και ο σημαντικός ρόλος που κατέχει για την επιτυχημένη έκβαση μιας συγχώνευσης ή εξαγοράς, δεν έχει ακόμη διερευνηθεί σε μεγάλο εύρος και δεν έχει αναδειχθεί στο έπακρο η συμβολή της. Επιπλέον, δεν έχει μελετηθεί ο τρόπος με τον οποίο θα πρέπει να διαχειριζόμαστε τη γνώση και οι διαδικασίες οι οποίες πρέπει να ακολουθηθούν ώστε να διασφαλιστεί η διατήρηση της γνώσης κι έπειτα η σωστή διάχυση της στον ενωμένο οργανισμό. Επίσης ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τη διάχυση της γνώσης μέσα στους οργανισμούς είναι η εταιρική κουλτούρα που επικρατεί μέσα σε αυτούς τους οργανισμούς και η εναρμόνισή της. Επομένως, η μελέτη αυτή στοχεύει να συμβάλει στη βαθύτερη κατανόηση στον τομέα των συγχωνεύσεων και εξαγορών, ο οποίος εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από υψηλά ποσοστά αποτυχίας στην επίτευξη των επιδιωκόμενων συνεργιών. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να αναδείξει τη συμβολή της σωστής διαχείρισης και διάχυσης της γνώσης στην επιτυχή διεξαγωγή μιας εξαγοράς ή συγχώνευσης. Παρά τους περιορισμούς της, η παρούσα μελέτη εφιστά την προσοχή σε έναν τομέα έρευνας που χρήζει περαιτέρω διερεύνησης. Οι συνέπειες αυτής της πολύπλοκης αλληλεπίδρασης είναι σημαντικές και αναμένεται να οδηγήσουν στην καλύτερη κατανόηση και διαχείριση μιας συγχώνευσης ή εξαγοράς, καθώς και στην επιτυχημένη ολοκλήρωσή της. Έχοντας επεξεργαστεί τα δεδομένα μας χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες στατιστικές μεθόδους, τα αποτελέσματα παρουσιάζονται χρησιμοποιώντας ανάλυση συσχέτισης και ανάλυση παλινδρόμησης, ενώ στη συνέχεια συζητούνται με κριτική διάθεση.  
Nowadays, knowledge and proper management ofit plays an important role. Proper knowledge sharing becomes even more important for organizations that have made an acquisition or merger in order to gain access to this additional knowledge. Which will improve their competitiveness and contribute to innovation and the adoption of new processes and will lead to increased productivity and improved overall image.In this context, ensuring the preservation of existing knowledge as well as the creation of channels for its flow within the organization is an integral part of a successful merger or acquisition.Despite its importance, however, the transfer and proper management of knowledge and the important role it plays in the successful outcome of a merger or acquisition, has not yet been extensively explored and its contribution has not been fully demonstrated. In addition, it has not been studied how we should manage knowledge and the procedures to be followed to ensure that knowledge is maintained and then properly disseminated in the united organization.Also a very important factor that affects the diffusion of knowledge within organizations is the corporate culture that prevails within these organizations and its harmonization.Therefore, this study aims to contribute to a deeper understanding in the field of mergers and acquisitions, which is still characterized by high failure rates in achieving the desired synergies. The purpose of this study is to highlight the contribution of proper management and knowledge dissemination to the successful conduct of a acquisition or merger. Despite its limitations, this study draws attention to a field of research that needs further investigation.The consequences of this complex interaction are significant and are expected to lead to a better understanding and management of a merger or acquisition, as well as its successful completion.Having processed our data using the appropriate statistical methods, the results are presented using correlation analysis and regression analysis, and then discussed in a critical mood.
Λέξη κλειδί :Συγχωνεύσεις
Εξαγορές
Διαχείριση γνώσης
Μεταφορά γνώσης
Οργανωσιακή κουλτούρα
Mergers
Acquisitions
Knowledge management
Κnowledge transfer
Organizational culture
Διαθέσιμο από :2020-06-19 18:29:48
Ημερομηνία έκδοσης :26-02-2020
Ημερομηνία κατάθεσης :2020-06-19 18:29:48
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Mourati_2020.pdf

Τύπος: application/pdf