ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Ανάλυση και αξιολόγηση ανταγωνιστικότητας σε βασικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας
Εναλλακτικός τίτλος :Competitiveness analysis and evaluation in key sectors of the greek economy
Δημιουργός :Παπούλιας, Γεώργιος
Συντελεστής :Ιωαννίδης, Αντώνιος (Επιβλέπων καθηγητής)
Σιώμκος, Γεώργιος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :96σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=7914
Περίληψη :Η ανταγωνιστικότητα αποτελεί μία πολυδιάστατη έννοια. Ο πιο απλός ορισμός που μπορεί να δοθεί είναι πως ανταγωνιστικότητα είναι η ικανότητα μιας εταιρείας ή ενός έθνους να προσφέρει προϊόντα ή υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες και τις ποιοτικές προδιαγραφές των τοπικών και διεθνών αγορών σε τιμές που είναι ανταγωνιστικές και παρέχουν αρκετές απολαβές για να καλυφθούν οι πόροι που χρησιμοποιήθηκαν και το προσωπικό που απασχολήθηκε για να τα παράγει.H Ελλάδα κατατάσσεται 57η από τις 140 χώρες που εξετάστηκαν συνολικά σύμφωνα με τη τελευταία έκθεση από το World Economic Forum και υστερεί σημαντικά έναντι των περισσότερων Ευρωπαϊκών κρατών. Παρά τα θετικά βήματα που γίνονται για την επαναφορά της χώρας σε τροχιά ανάπτυξης υπάρχουν ακόμα αρκετά προβλήματα καθώς η οικονομική κρίση άφησε ανεξίτηλα σημάδια.Σε επίπεδο επιχειρήσεων, σε αυτή τη μελέτη πραγματοποιήθηκε ανάλυση των χρηματοοικονομικών καταστάσεων των εταιρειών τεσσάρων κλάδων της ελληνικής οικονομίας και υπολογίστηκαν το περιθώριο EBITDA, το CAGR των πωλήσεων, η ρευστότητα και η μόχλευση των εταιρειών που κατά μέσο όρο τα έτη 2013-2018 οι πωλήσεις τους ξεπερνούσαν τα 500,000 €. Τα στοιχεία καταγράφηκαν σε πίνακες και στη συνέχεια δημιουργήθηκαν συγκριτικά διαγράμματα απόδοσης των εταιρειών όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα και την ανθεκτικότητα τους. Με αυτό τον τρόπο οι εταιρείες μπορούν να κατανοήσουν που βρίσκονται σε σχέση με τους εγχώριους ανταγωνιστές τους και να λάβουν τις αντίστοιχες στρατηγικές αποφάσεις. Ανάλογα με τα αποτελέσματα, η κάθε εταιρεία θα πρέπει να δώσει προτεραιότητα σε μία από τις τέσσερις ακόλουθες τακτικές: να επιβιώσει και να σταθεροποιηθεί, να χρησιμοποιήσει την ανθεκτικότητα της για να γίνει ανταγωνιστική, να τακτοποιήσει τα οικονομικά της διατηρώντας την ανταγωνιστικότητα της, να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα της στους δύο αυτούς τομείς για να μεγαλώσει περαιτέρω.Η διαρκής και συντονισμένη προσπάθεια αυτό-βελτίωσης είτε πρόκειται για την εθνική ανταγωνιστικότητα, είτε των επιχειρήσεων, είτε των εργαζομένων αποτελούν κλειδί για την επιτυχία.
Competitiveness is a multidimensional and complex concept. The simplest definition that can be given is that competitiveness is the ability of a company or a nation to offer products or services that meet the needs and quality standards of local and international markets at prices that are competitive and provide enough revenue to meet resources used and the staff employed to produce them.Greece is ranked 57th out of 140 countries examined in total, according to the latest report by the World Economic Forum and lags significantly behind most European countries. Despite the positive steps being taken to return the country to a growth trajectory and structural changes with positive consequences for the indicators of the Greek economy, there are still several problems as the economic crisis left indelible marks and the potential growth was hit hard.At the business level, this study analyzed the financial statements of companies in four sectors of the Greek economy and calculated the EBITDA margin, sales CAGR, liquidity and leverage of companies whose average sales in 2013-2018 exceeded € 500,000. The data were recorded in tables and then with the methodology followed comparative performance charts of the companies were created in terms of their competitiveness and resilience. In this way companies can understand where they stand in relation to their domestic competitors and make the corresponding strategic decisions.Depending on the results, each company should prioritize one of the following four tactics: to survive and stabilize, to use its resilience to become competitive, to settle its finances while maintaining its competitiveness, to utilize its advantages in these two areas to grow further.Constant competitiveness improvement, whether it is national, business or employee level, is the key to success, and coordinating these three factors can lead to optimal results.
Λέξη κλειδί :Ανταγωνιστικότητα
Χρηματοοικονομικά
Ρευστότητα
Μόχλευση
Στρατηγική
Competitiveness
Finance
Liquidity
Leverage
Strategy
Διαθέσιμο από :2020-07-23 21:02:58
Ημερομηνία έκδοσης :30-09-2019
Ημερομηνία κατάθεσης :2020-07-23 21:02:58
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Papoulias_2019.pdf

Τύπος: application/pdf