ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Ο κοινωνικός απολογισμός ως εργαλείο δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας: μελέτη περίπτωσης Μυτιληναίος Α.Ε.
Εναλλακτικός τίτλος :Social reporting as public relations and communication tool: case study of Mitilineos S.A.
Δημιουργός :Παππά, Βασιλική
Συντελεστής :Τσακαρέστου, Μπέττυ (Επιβλέπων καθηγητής)
Σιώμκος, Γεώργιος (Εξεταστής)
Ψιλούτσικου, Μαρίνα (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :86σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=7939
Περίληψη :Ο Κοινωνικός Απολογισμός είναι μια έντυπη ή ηλεκτρονική έκθεση που καταρτίζουν οι επιχειρήσεις με σκοπό να αναφέρουν και να παρουσιάσουν το έργο τους σχετικά με τις δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας που πραγματοποιούν απέναντι στο κοινωνικό σύνολο. Το γεγονός ότι μια εταιρεία είναι κοινωνικά υπεύθυνη, επηρεάζει τις απόψεις του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος ενός οργανισμού. Οι επιχειρήσεις παρέχουν στο κοινό τους ολοκληρωμένες αναφορές οι οποίες προετοιμάζονται πέρα από τις τακτικές ετήσιες οικονομικές εκθέσεις και παρουσιάζουν την πολιτική της εταιρείας σε σχέση με το περιβάλλον, την αειφορία ή όταν αυτές επικεντρώνονται άμεσα στον τομέα των υποχρεώσεων που απορρέουν από την έννοια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, τον κοινωνικό απολογισμό ή την έκθεση βιωσιμότητας/αειφορίας. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξει τη σημασία του Κοινωνικού Απολογισμού ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο για τις λειτουργίες των δημοσίων σχέσεων και της επικοινωνίας ενός οργανισμού ή μιας επιχείρησης, σε ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο και μεταβαλλόμενο περιβάλλον ανταγωνισμού σε θέματα εταιρικής υπευθυνότητας. Το θέμα προσεγγίζεται μέσα από εκτενή βιβλιογραφική ανασκόπηση του θέματος της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και της αποτύπωσης των πληροφοριών για τις δράσεις βιωσιμότητας που πραγματοποιεί ένας οργανισμός. Επίσης, για την εμπειρική τεκμηρίωση των ευρημάτων της βιβλιογραφικής επισκόπησης πραγματοποιείται ποιοτική έρευνα με τη μέθοδο της μελέτης περίπτωσης και των σε βάθος συνεντεύξεων στην εταιρεία Μυτιληναίος Α.Ε.. Η εργασία καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι εκθέσεις βιωσιμότητας και ο Κοινωνικός Απολογισμός έχουν καθιερωθεί ως στρατηγικά κανάλια επικοινωνίας για τη διαχείριση των προσδοκιών τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού κοινού των οργανισμών και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τις επιχειρήσεις ως μέσο αλλαγής της αντίληψης του κοινού, αυξάνοντας ή μειώνοντας τη νομιμότητα (legitimacy). Ο σωστός δρόμος συνεργασίας των τμημάτων ΕΚΕ και Δημοσίων Σχέσεων είναι η μετάφραση των ουσιαστικών ενεργειών που πραγματοποιούν τα τμήματα ΕΚΕ σε επικοινωνία και η διάχυση μέσω της τεχνογνωσίας και των κατάλληλων καναλιών των τμημάτων μάρκετινγκ.
The term “Social Reporting” is referring to printed or electronic reports prepared by companies for the purpose of demonstrating their activities in relation to their corporate responsibility actions. The fact that a company is socially responsible affects the image of the organization both internally and externally. Businesses provide their stakeholders with reports that are prepared in addition to their regular annual financial reports and present the company's attitudes towards the environment, sustainability or where they are focused on the obligations arising from the concept of Corporate Social Responsibility; the social report or the sustainability report. The purpose of this paper is to highlight the importance of Social Reporting as an effective tool for the functions of public relations and communication of an organization or business, in a constantly evolving and changing environment of corporate responsibility. The issue is approached through an extensive bibliographic review of the topic of corporate social responsibility and sustainability actions undertaken by an organization. Also, for empirical documentation of the findings of the bibliographical review, qualitative research is performed by using a case study and in-depth interviews in Mytilineos S.A.. The thesis concludes that sustainability reports and social reporting have been established as strategic communication channels to manage the expectations of both internal and external audiences of organizations and can be used by businesses as a means of changing public perceptions, increasing or reducing their legitimacy. Also, by exploiting this tool, businesses have the opportunity to upgrade their investment proposals to their investors to attract the necessary funds for their development. The right way for CSR and PR departments to work together is the PR to translate the essential actions of CSR departments into communication and disseminate it through its know-how and appropriate marketing channels.
Λέξη κλειδί :Κοινωνικός απολογισμός
Δημόσιες σχέσεις
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ)
Μυτιληναίος Α.Ε.
Social reporting
Public relations
Corporate Social Responsibility (CSR)
Mitilineos S.A.
Διαθέσιμο από :2020-08-25 18:01:14
Ημερομηνία έκδοσης :2020
Ημερομηνία κατάθεσης :2020-08-25 18:01:14
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Pappa_2020.pdf

Τύπος: application/pdf