ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Το μάρκετινγκ ως εργαλείο μέτρησης της ανάπτυξης και επίδοσης των ναυτιλιακών επιχειρήσεων
Εναλλακτικός τίτλος :Marketing as a tool for the development and performance of shipping companies
Δημιουργός :Ζαχαροπούλου, Ελένη
Συντελεστής :Πατσιούρας, Χρήστος (Επιβλέπων καθηγητής)
Σιώμκος, Γεώργιος (Εξεταστής)
Καρδαράς, Δημήτριος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :80σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=7942
Περίληψη :Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως κύριο αντικείμενο τη μέτρηση της ανάπτυξης και της επίδοσης των επιχειρήσεων του ναυτιλιακού κλάδου μέσα από τη συμβολή του μάρκετινγκ, χρησιμοποιώντας εργαλεία ποσοτικής έρευνας με στόχο την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων. Με τη χρήση ερωτηματολογίων βασικός σκοπός είναι η εύρεση των βέλτιστων στρατηγικών μάρκετινγκ που θα συμβάλλουν στην εξέλιξη μιας ναυτιλιακής επιχείρησης. Παρουσιάζοντας αρχικά μία εισαγωγή στον κλάδο της ναυτιλίας τόσο στον διεθνή χώρο, όσο και στην Ελλάδα η εργασία αναλύει στο πρώτο κεφάλαιο την έννοια του μάρκετινγκ, τους στόχους και την εξέλιξή του με την πάροδο του χρόνου τόσο στο γενικότερο τομέα της οικονομίας όσο και ειδικότερα στον τομέα της ναυτιλίας, δίνοντας έμφαση στην επίδραση της διαφήμισης στην καταναλωτική συμπεριφορά. Στο δεύτερο κεφάλαιο, γίνεται μια βαθύτερη ανάλυση του κλάδου της ναυτιλίας μέσα από την ανάλυση μακροπεριβάλλοντος και ανάλυση P.E.S.T. (Political, Economic, Social, Technological). Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση μικροπεριβάλλοντος, καθώς και ανάλυση στις 5 δυνάμεις του Porter. Επιπλέον, γίνεται ανάλυση S.W.O.T. (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats). Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι στρατηγικές μάρκετινγκ που ακολουθούν οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις και οι τύποι αυτών. Στο πέμπτο κεφάλαιο, γίνεται μια αναφορά στη μεθοδολογία της έρευνας που θα χρησιμοποιηθεί και στον στόχο της. Επιπλέον, παρουσιάζεται το ερωτηματολόγιο που θα χρησιμοποιηθεί ως βάση και αναλύεται η χρησιμότητα των επιμέρους πεδίων αυτού. Στο έκτο κεφάλαιο, απεικονίζονται σε διαγράμματα και γραφήματα τα αποτελέσματα της έρευνας τα οποία παρουσιάζονται αναλυτικά καθώς και τα ερευνητικά ερωτήματα και οι υποθέσεις που έχουν τεθεί. Τέλος, στο έβδομο κεφάλαιο, αναφέρονται συμπεράσματα και προτάσεις τα οποία προέρχονται από τα αποτελέσματα της έρευνας και συμβάλλουν στο να τεκμηριωθεί ότι το Μάρκετινγκ δύναται να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο μέτρησης της ανάπτυξης και της επίδοσης των ναυτιλιακών επιχειρήσεων.
The main object of this study is to measure the growth and performance of companies in the shipping industry through the contribution of marketing, using quantitative research tools to draw useful conclusions. The main purpose of using questionnaires is to find the best marketing strategies that will contribute to the development of a shipping business.Initially presenting an introduction to the shipping industry both internationally and in Greece, the study analyzes in the first chapter the concept of marketing, its goals and its evolution over time in the general sector of the economy and in particular in the field of shipping, emphasizing the impact of advertising on consumer behavior. In the second chapter, a deeper analysis of the shipping industry is made through macro-environmental analysis and P.E.S.T. (Political, Economic, Social, Technological). In the third chapter, a microenvironmental analysis is performed, as well as an analysis of Porter's 5 forces. In addition, S.W.O.T. (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats).The fourth chapter presents the marketing strategies followed by shipping companies and their types. In the fifth chapter, a reference is made to the research methodology that will be used and its purpose. In addition, the questionnaire that will be used as a basis is presented and the usefulness of its individual fields is analyzed. In the sixth chapter, diagrams and graphs show the results of the research which are presented in detail as well as the research questions and hypotheses that have been asked.Finally, in the seventh chapter, conclusions and suggestions are presented which come from the results of the research and help to substantiate that Marketing can be an important tool for measuring the growth and performance of shipping companies.
Λέξη κλειδί :Μάρκετινγκ
Ναυτιλία
Ανάπτυξη
Επίδοση
Ναυτιλιακές επιχειρήσεις
Marketing
Shipping
Development
Performance
Shipping companies
Διαθέσιμο από :2020-08-25 19:51:11
Ημερομηνία έκδοσης :2020
Ημερομηνία κατάθεσης :2020-08-25 19:51:11
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Zaxaropoulou_2020.pdf

Τύπος: application/pdf