ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Διεθνές εμπόριο και οικονομική μεγέθυνση. Η περίπτωση της ελληνικής ναυτιλίας
Δημιουργός :Χρήστου, Γεώργιος
Συντελεστής :Γάτσιος, Κωνσταντίνος (Επιβλέπων καθηγητής)
Φιλιππόπουλος, Απόστολος (Εξεταστής)
Χατζηπαναγιώτου, Παναγιώτης (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :96σ.
Γλώσσα :el
Περίληψη :Οι πλούσιες τεχνολογικές, οικονομικές και κοινωνικές μεταβολές έχουν αποτελέσει σημείο των καιρών, που όλες οι ανθρώπινες προσπάθειες οδηγούν προς την μεγέθυνση των κλάδων, τη διεύρυνση της ανθρώπινης δραστηριότητας και γενικά την διαρκή ανάπτυξη που λόγω του εκμηδενισμού των αποστάσεων με τα σύγχρονα μέσα, η οικονομία έχει γίνει παγκόσμια. Η οικονομική μεγέθυνση αποτελεί το ρυθμό μεταβολής του ΑΕΠ σε μια χώρα με αποτέλεσμα η διαδικασία της μεγέθυνσης να αποτελεί ένα γενικότερο στόχο των οικονομιών είτε αυτές είναι ανεπτυγμένες είτε είναι αναπτυσσόμενες. Μέσα από το διεθνές εμπόριο οι χώρες καταφέρνουν να εξάγουν και να εισάγουν προϊόντα, να αναπτύξουν τις παραγωγικές μεθόδους και να αυξήσουν, υπό κάποιες προϋποθέσεις, το κατά κεφαλήν εισόδημα της χώρας τους. Η οικονομική ανάπτυξη, επειδή ακριβώς αποτελεί υγιή οικονομικό στόχο των περισσότερων χωρών, εξετάζεται διαρκώς ως προς τους παράγοντες που επιδρούν στο συγκεκριμένο ρυθμό. Έχουν συντελεστεί διαχρονικά και διεπιστημονικά σημαντικές προσπάθειες για την αποτύπωση της οικονομικής μεγέθυνσης, την περιγραφή των σημαντικών της διαστάσεων και των πολύπλευρων επιδράσεών της στην οικονομία και την κοινωνία. Τα θεωρητικά και εμπειρικά υποδείγματα, αναδεικνύουν τις υπό συνθήκες επιδράσεις της οικονομικής μεγέθυνσης στην οικονομία αλλά και του διεθνούς εμπορίου. Ο ρόλος του διεθνούς εμπορίου αναγνωρίζεται ως αρκετά σημαντικός για τις οικονομίες ιδίως κατά τη μεταπολεμική περίοδο και την εξέλιξη των τεχνολογιών και των μεταφορών. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η ανάλυση του θεωρητικού υποβάθρου γύρω από την οικονομική ανάπτυξη και το διεθνές εμπόριο καθώς επίσης και η μελέτη περίπτωσης της ναυτιλίας ως ένας κλάδος μεταφορών που σχετίζεται βέβαια με το διεθνές εμπόριο αλλά και την οικονομική ανάπτυξη των χωρών. Τα αποτελέσματα της μελέτης αναδεικνύουν την ύπαρξη σχέσεων μεταξύ ρυθμού οικονομικής ανάπτυξης και ανάπτυξης του κλάδου της ναυτιλίας, αν και δεν έχει διενεργηθεί στατιστική ανάλυση δεδομένων και χρησιμοποιούνται δευτερογενή δεδομένα από επίσημους φορείς. Διαπιστώνεται σχετικά με την οικονομική μεγέθυνση, ότι τα περισσότερα εμπειρικά υποδείγματα δεν καταλήγουν σε ύπαρξη διακρίσεων αλλά γενικότερα η οικονομική μεγέθυνση θα πρέπει να διενεργείται κάτω από όρους βιώσιμης ανάπτυξης προκειμένου να διασφαλίζεται η αειφορία και η προστασία του περιβάλλοντος. Επίσης υπάρχει σημαντική στατιστική συσχέτιση του ποσοστού των εξαγωγών στο ΑΕΠ με τον ρυθμό της οικονομικής μεγέθυνσης, αλλά για κάποιες περιπτώσεις χωρών που το επίπεδο του κατά κεφαλήν ΑΕΠ είναι από ένα ποσό και πάνω. Τέλος, η ύπαρξη σχέσης οικονομικής μεγέθυνσης, ανάπτυξης της ναυτιλίας και ρυθμού ανάπτυξης του ΑΕΠ αναγνωρίζεται ως ένα από τα βασικότερα συμπεράσματα της μελέτης τα οποία ισχύουν για ορισμένες από τις χώρες που εξετάστηκαν.
The technological, economic, and social changes have been a sign of the times, when all human endeavors lead to the growth of industries, the expansion of human activity and in general the continuous development that due to the elimination of distances with modern means, the economy has become global. Economic growth is the rate of change of GDP in a country so, the process of growth is a more general goal of economies, whether they are developed or developing. Through international trade, countries can export and import products, develop production methods and, under certain conditions, increase their country's per capita income. Economic growth, precisely because it is a standard economic goal of most countries, is constantly being examined for the factors that influence this rate. Theoretical and empirical models highlight the conditional effects of economic growth on the economy and international trade. The role of international trade is recognized as quite important for economies especially in the post-war period and the evolution of technologies and transport. There is also a significant statistical correlation of the percentage of exports to GDP with the rate of economic growth, but for some cases countries whose level of GDP per capita is more than one amount (Gillis, Perkins, & Roemer, 2011). The purpose of this study is to analyze the theoretical background around economic development and international trade as well as the case study of shipping as a transport sector that is of course related to international trade and economic development of countries. The results of the study highlight the existence of relationships between economic growth rate and growth of the shipping industry, although no statistical data analysis has been performed and secondary data are used by official organizations. It is also stated in relation to economic growth that most empirical models do not result in discrimination but in general economic growth should be carried out under conditions of sustainable development to ensure the sustainability and protection of the environment. There is also a significant statistical correlation of the percentage of exports to GDP with the rate of economic growth, but for some cases countries whose level of GDP per capita is more than one amount. Finally, the relationship between economic growth, shipping growth and GDP growth is recognized as one of the main findings of the study which apply to some of the countries examined.
Λέξη κλειδί :Οικονομική μεγέθυνση
Διεθνές εμπόριο
Ναυτιλία
Κεφάλαιο
Διεθνείς μεταφορές
Growth
International trade
Shipping
Capital
International transport
Ημερομηνία έκδοσης :25-01-2021
Ημερομηνία κατάθεσης :2021-02-15 14:57:42
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Christou_2020.pdf

Τύπος: application/pdf