ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Η επίδραση της πανδημίας του Covid-19 στο ηλεκτρονικό επιχειρείν
Εναλλακτικός τίτλος :The impact of Covid-19 pandemic on e-business
Δημιουργός :Ρεφενέ, Ελένη
Συντελεστής :Φραϊδάκη, Αικατερίνη (Επιβλέπων καθηγητής)
Δουκίδης, Γεώργιος (Εξεταστής)
Λεώπουλος, Βρασίδας (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Σημείωση :Η εργασία περιέχει παράρτημα και βιβλιογραφικές αναφορές.
Φυσική περιγραφή :65σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=8450
Περίληψη :Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο πλαίσιο του διατμηματικού μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών MBA μερικής φοίτησης των τμημάτων Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας, υπό την εποπτεία της κυρίας Φραϊδάκη Κατερίνας και έχει ως αντικείμενο τη μελέτη και διερεύνηση της επίδρασης του Covid-19 στο ηλεκτρονικό επιχειρείν στην Ελλάδα.Σκοπός της εργασίας, είναι να εξετάσει τα επακόλουθα που επήλθαν στον κλάδο του ηλεκτρονικού επιχειρείν και ειδικότερα του ηλεκτρονικού εμπορίου και πιο συγκεκριμένα, στην Ελληνική αγορά. Στα πλαίσια αυτά, σημαντικά κρίθηκαν η μελέτη της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και η ανασκόπηση σχετικών μελετών, όπως και ο σχεδιασμός και η διεξαγωγή έρευνας, η οποία αφορά στους καταναλωτές, εξοικειωμένους ή μη με το ηλεκτρονικό εμπόριο και την αλλαγή ή όχι της στάσης τους προς αυτό, πάντα σε συνδυασμό με την εμφάνιση της πανδημίας του κορωνοϊού. Πιο αναλυτικά, αναπτύσσεται η πρωτογενής ποσοτική έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων, από Έλληνες καταναλωτές. Το τελικό δείγμα, που συλλέχθηκε μέσω του εργαλείου Google Forms, αποτελούνταν από 342 άτομα. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται η ανάλυση των απαντήσεων που ελήφθησαν από τα ερωτηματολόγια καθώς και τα συμπεράσματα αυτών. Αξίζει να σημειωθεί πως η παραπάνω στατιστική ανάλυση έγινε με τη χρήση του προγράμματος SPSS Statistics 27. Μέσω της προαναφερθείσας, λοιπόν, ανάλυσης προέκυψαν αρκετά ενδιαφέροντα συμπεράσματα όπως το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές χρησιμοποιούν κατά κόρον το ηλεκτρονικό εμπόριο για τις αγορές τους, είναι εξοικειωμένοι με αυτό και έχουν θετική στάση απέναντι του. Οι αγορές αυτές φαίνεται να αυξήθηκαν με την εμφάνιση της πανδημίας, όπως και οι αντίστοιχες δαπάνες ενώ αντιστρόφως ο βαθμός ικανοποίησης των ερωτώμενων από αυτές μειώθηκε. Ταυτόχρονα, το δείγμα δε θεωρεί πως εξοικειώθηκε με τις ηλεκτρονικές αγορές λόγω του ιού , όμως υποστηρίζει πως γενικότερα ο κόσμος στράφηκε σε αυτές εξαιτίας της δεδομένης κατάστασης και ειδικότερα οι Έλληνες καταναλωτές στράφηκαν στα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, γεγονός που επηρέασε αρνητικά την ποιότητα και την ταχύτητα των αντίστοιχων υπηρεσιών. Επιπλέον, προέκυψε ότι οι περισσότερες αγορές, που πραγματοποιήθηκαν online μετά το ξέσπασμα του κορωνοϊού, αφορούσαν σε προϊόντα τεχνολογίας, ρούχα και παπούτσια καθώς και φαρμακευτικά είδη. Ως εκ τούτου, το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι η κρίση της πανδημίας του Covid-19 στην Ελλάδα επηρέασε αρκετά τη συμπεριφορά και την στάση των καταναλωτών στις online αγορές και ενδέχεται να τις επηρεάσει ακόμα περισσότερο μελλοντικά. Εν κατακλείδι, παρουσιάζονται κάποιοι περιορισμοί ως προς την έρευνα και παρατίθενται ορισμένες προτάσεις για περαιτέρω διερεύνηση αναφορικά με τη μελέτη του αντικειμένου της εργασίας στο μέλλον.
The present dissertation was submitted to Athens University of Economics and Business to complete the postgraduate MBA part-time program of the departments of Business Administration and Marketing and Communication under the supervision of Mrs. Fraidaki Katerina and it describes how the Covid-19 pandemic affected e-commerce. The purpose of this study is to examine the consequences that occurred in the field of e-business and particularly on e-commerce and more specifically in the Greek market. In this context, the study of the existing literature and the review of relevant studies were considered important, as well as the design and conduction of a quantitative research, concerning consumers, who are either familiar or unfamiliar with e-commerce and the change or not of their attitude towards it, in combination with the appearance of coronavirus pandemic. Thereinafter, the primary quantitative research, which was carried out with questionnaires completed by Greek consumers, is developed. The sample, was collected through the Google Forms tool, consisting of 342 individuals. Subsequently,the presentation of the analysis of the answers of the questionnaires and their conclusions follow. It is worth noticing that the above statistical analysis was done using the SPSS Statistics program 27. Through the above-mentioned analysis, several interesting conclusions emerged such as the fact that Greek consumers are using e-commerce widely for their purchases, they are familiar with it and they have a positive attitude towards it. Online shopping seems to have increased with the onset of the pandemic of Covid-19, as did the relative costs, while conversely the degree of satisfaction of the respondents decreased. At the same time, the sample does not consider that it became more familiar with e-commerce due to the virus, but it supports that people in general turned to online shopping due to the given situation and especially Greek consumers turned to Greek online stores, which as a fact negatively affected the quality and speed of these services. In addition, it turned out that most of the purchases made online after the outbreak of the virus were related to technology products, clothing and footwear as well as pharmaceuticals. Therefore, the main conclusion that emerges is that the crisis of the Covid-19 pandemic in Greece significantly affected the behavior and the attitude of consumers on online shopping and may affect them even more in the future. Finally, some restrictions on research are outlined, as well as some suggestions are given regarding the topic of the dissertation to be conducted in the future.
Λέξη κλειδί :Πανδημία Covid-19
Ηλεκτρονικό επιχειρείν
Ηλεκτρονικό εμπόριο
Συνέπειες
Συμπεριφορά καταναλωτών
Covid-19 pandemic
E-business
E-commerce
Consequences
Consumer behavior
Διαθέσιμο από :2021-03-21 22:51:54
Ημερομηνία έκδοσης :2021
Ημερομηνία κατάθεσης :2021-03-21 22:51:54
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Refene_2020.pdf

Τύπος: application/pdf