ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Διερεύνηση εμπειρίας πελάτη στο πανκαναλικό λιανεμπόριο: η περίπτωση του κλάδου αθλητικών ειδών
Εναλλακτικός τίτλος :Exploring customer experience in omnichannel retailing: the case of sports goods industry
Δημιουργός :Λινάρδου, Ναταλία-Μαρία
Συντελεστής :Βρεχόπουλος, Αδάμ (Επιβλέπων καθηγητής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :140σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=8632
Περίληψη :Το πολυκαναλικό αγοραστικό περιβάλλον ¨γεννήθηκε¨ μαζί με την Digital επανάσταση. Προσέδιδε στους καταναλωτές διαφορετικές επιλογές αγοράς προϊόντων, μέσω online και offline καναλιών, ενώ κατέστησε τα προϊόντα των εταιριών προσβάσιμα για όλους τους καταναλωτές, ανεξαρτήτως γεωγραφικών ή λοιπών περιορισμών. Παρόλα αυτά, οι απαιτήσεις των καταναλωτών όλο και αυξάνονταν, με αποτέλεσμα οι προσδοκίες τους να ξεπερνούν τις δυνατότητες υποδομής των Retailers. Καθώς λοιπόν το Multichannel λιανεμπόριο έφτανε στα όριά των δυνατοτήτων του, με κύριο σημείο αναφοράς την σημαντικότατη τεχνολογική εξέλιξη και τα πληροφοριακά συστήματα, οι επιχειρήσεις μετέβαλαν τους τρόπους λειτουργίας τους και εξακολουθούν να εξελίσσονται στο περιβάλλον του πανκαναλικού (Omnichannel) αγοραστικού λιανεμπορίου, που επιτρέπει την απρόσκοπτη διανομή των προϊόντων μέσω της συνεργικής δράσης όλων των διαθέσιμων καναλιών.Η προαναφερθείσα κατάσταση συναντάται και στον κλάδο λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών. Ο ανταγωνισμός για τα μερίδα αγοράς και τη διατήρηση πελατών είναι ισχυρός, ενώ οι μεγαλύτεροι παίκτες δεν αφήνουν πολλά περιθώρια εισόδου στην αγορά. Όμοιες συνθήκες επικρατούν και στην ελληνική αγορά, όπου ορισμένες μεγάλες εταιρίες που ενασχολούνται στον εν λόγω κλάδο, πραγματοποιούν τα πρώτα τους βήματα προς την μετατροπή της λειτουργίας τους προς το πανκαναλικό Μάρκετινγκ.Στην παρούσα διπλωματική εργασία αναλύονται οι διαφορετικές στρατηγικές στο πλαίσιο του Omnichannel Μάρκετινγκ που έχουν βρει εφαρμογή από τους βασικούς ανταγωνιστές που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά (Intersport, Nike, Adidas, Cosmos Sport και Admiral).Από τα αποτελέσματα που προέκυψαν μέσω της ανάλυσης των δεδομένων, επιβεβαιώθηκε η σημαντικότητα εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού των καταστημάτων. Επιπλέον διαπιστώθηκε ο ρόλος που διακατέχει το WOM, καθώς και το eWOM στο βαθμό προσήλωσης των καταναλωτών στη μάρκα. Ενδιαφέροντα αποτελέσματα προέκυψαν από την ανάγνωση των δεδομένων αναφορικά με τη μείωση του φαινομένου Showrooming, όταν εντός του φυσικού καταστήματος συναντώνται ψηφιακές τεχνολογίες. Τέλος, η ύπαρξη του φαινομένου του Showrooming φάνηκε μέσα από τα δεδομένα, πως συναντάται περισσότερο στις ηλικιακές γενιές των Millennials και των Generation Z.
The multi-channel shopping environment was "born" with the Digital Revolution. It gave consumers different options to buy products, through online and offline channels, while making the company's products accessible to all consumers, regardless of geographical or other restrictions.However, consumer demands were growing, with the result that their expectations exceeded the infrastructure capabilities of Retailers. So as Multichannel retail reached its limits, with the main point of reference being the important technological development as well as the information systems, the companies changed their modus operandi and continue to evolve in the environment of the Omnichannel retailer, which allows distribution of products through the synergistic action of all available channels.The aforementioned situation is also found in the sportswear retail industry. Competition for market share and customer retention is fierce, with larger players leaving little room for market entry. Similar conditions prevail in the Greek market, where some large companies engaged in this sector, take their first steps towards the transformation of their operation to Omnichannel Marketing.This dissertation analyzes the different strategies in the context of Omnichannel Marketing that have been implemented by the main competitors operating in the Greek market (Intersport, Nike, Adidas, Cosmos Sport and Admiral).From the results obtained through the analysis of the data, the importance of training the store personnel was confirmed. In addition, the role of WOM, as well as eWOM in the degree of consumer commitment to the brand was identified. Interesting results emerged from reading the data regarding the reduction of the Showrooming phenomenon, when digital technologies are encountered inside the physical store. Finally, the existence of the Showrooming phenomenon was seen through the data, that is mostly common in the older generations of Millennials and Generation Z.
Λέξη κλειδί :Εμπειρία πελάτη
Πολυκαναλικό αγοραστικό περιβάλλον
Ψηφιακές τεχνολογίες
Πανκαναλικό λιανεμπόριο
Omnichannel retailing
WOM
Customer experience
Multichannel shopping environment
Διαθέσιμο από :2021-06-01 18:19:40
Ημερομηνία έκδοσης :2021
Ημερομηνία κατάθεσης :2021-06-01 18:19:40
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Linardou_2021.pdf

Τύπος: application/pdf