ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Κίνητρα για διεθνοποίηση και εταιρική απόδοση. Μια εμπειρική ανάλυση των οικογενειακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα
Εναλλακτικός τίτλος :Motivators for internationalization and corporate performance. An empirical analysis of family business in Greece
Δημιουργός :Αλεξόπουλος, Αλέξανδρος
Συντελεστής :Μανωλόπουλος, Δημήτριος (Επιβλέπων καθηγητής)
Παπαδάκης, Βασίλειος (Εξεταστής)
Σαλαβού, Ελένη (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :71σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=8700
Περίληψη :Το αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τη διεθνοποίηση των ελληνικών οικογενειακών επιχειρήσεων και πως αυτοί επιδρούν στην απόδοση των εταιρειών τόσο σε οικονομικό όσο και σε μή οικονομικό επίπεδο. Η απόφαση για διεθνοποίηση βασίζεται στους πόρους και οι οικογενειακές επιχειρήσεις προσπαθούν να βρουν τρόπους για να αυξήσουν την ένταση των πόρων. Οι πόροι είναι στατιστικά σημαντική τόσο για το financial όσο και για το μη financialperformance κάτι που είναι λογικό καθώς η διεθνοποίηση είναι διαδικασία που χρειάζεται την επένδυση κεφαλαίου. Από την εκτέλεση της παλινδρόμησης παρατηρείται θετική συσχέτιση μεταξύ κινήτρων για διεθνοποίηση και την απόδοση της εταιρείας (οικονομική και μη). Ενδιαφέρον προκαλεί οτι παρά τη θεωρία, οι οικογενειακές επιχειρήσεις δεν διεθνοποιούνται για αποφυγή του τοπικού περιβάλλοντος που εξηγείται από τη συναισθηματική δέσμευση και πόσο δεμένοι με τις ρίζες. Η διεθνοποίηση ως στρατηγική ανάπτυξης έχει θετική επίδραση στην απόδοση της εταιρείας. Η αναζήτηση αποδοτικότητας δε φαίνεται να έχει μεγάλη σημασία για τα κίνητρα διεθνοποίησης και την απόδοση της εταιρείας. Ακόμα φαίνεται πως όταν οι επιχειρήσεις προσπαθούν να αυξήσουν την οικονομική τους απόδοση στρέφονται στην επέκταση των αγορών τους (short term financial goals) ενώ για τη μη οικονομική απόδοση της εταιρείας στρέφονται στην αναζήτηση στρατηγικού πλεονεκτήματος και στους πόρους
The topic of this thesis is to study the the motivators of internationalization and how they affect the perfomance of small family business. Results showed that the decision for internationalization depends on the resources and family business seek to increase the intensity of them. Resource seeking strategy is the most beneficial and reliable way of improving the performance of a firm. Internationalization as growth strategy improves the financial and non-financial performance of the firm.
Λέξη κλειδί :Οικογενειακές επιχειρήσεις
Διεθνοποίηση
Παγκοσμιοποίηση
Στρατηγική
Πόροι
Family business
Internationalization
Strategy
Resources
Διαθέσιμο από :2021-06-29 20:16:54
Ημερομηνία έκδοσης :2020
Ημερομηνία κατάθεσης :2021-06-29 20:16:54
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Alexopoulos_2020.pdf

Τύπος: application/pdf