ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Ο δημόσιος τομέας μετά την εμφάνιση της υγειονομικής κρίσης από τον ιό COVID-19 και ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην ελληνική οικονομία και στο ελληνικό δημόσιο
Εναλλακτικός τίτλος :The public sector after the emergence of the health crisis by the COVID-19 virus and the digital transformation in the Greek economy and the Greek state
Δημιουργός :Πούλαρη, Νίκη
Συντελεστής :Παπαδόπουλος, Γεώργιος (Επιβλέπων καθηγητής)
Τατσιόπουλος, Ηλίας (Εξεταστής)
Παναγιώτου, Νικόλαος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :53σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=9169
Περίληψη :Η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών είναι μια σύγχρονη ανάγκη που υιοθέτησε πρώτος ο ιδιωτικός τομέας και διαχρονικά κατέστησε επιτακτική και την εφαρμογή της από το δημόσιο. Όσο περισσότερες και αποτελεσματικές ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες παρέχει ένα κράτος, τόσο περισσότερο ικανοποιημένοι είναι οι πολίτες απέναντι στο κράτος και αντίστοιχα δείχνουν και μεγαλύτερη εμπιστοσύνη (Loukis et al., 2019). Επιπλέον, οι ψηφιακά μετασχηματισμένες υπηρεσίες και οι παροχές που εφαρμόζονται σε πλαίσιο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης απαιτούν πολύ λιγότερο χρόνο, περιορίζουν τη διοικητική πολυπλοκότητα χωρίς να εμπλέκονται πολλοί υπάλληλοι στην ολοκλήρωση του έργου. Περαιτέρω, με την αυτοματοποίηση στη διαχείριση των διοικητικών θεμάτων, ενισχύεται η παραγωγικότητα και μειώνονται οι εκκρεμείς και χρονοβόρες διαδικαστικά διεργασίες του δημόσιου τομέα, γεγονός που επιτρέπει την απελευθέρωση πόρων για άλλες προτεραιότητες. Τέλος, με την υιοθέτηση των αρχών και πρακτικών του ψηφιακού μετασχηματισμού, υπό το πρίσμα της πανδημίας, ο δημόσιος τομέας ενδυναμώνεται και αποκτά ανθεκτικότητα στην παροχή κρίσιμων υπηρεσιών (όπως επιδόματα ανεργίας ή ιατρικών επιδομάτων), στα οποία έχει θεμελιώδη ρόλο ειδικά σε συνθήκες υγειονομικής κρίσης (Allen et al, 2020).Υπό την επίδραση της πανδημίας του Κορονοϊού, στις δημόσιες διοικήσεις των κρατών ανατέθηκε το καθήκον της γρηγορότερης δυνατής βελτίωσης της δημόσιας δραστηριότητας στον τομέα της διαφάνειας, συλλογής, χρήσης και ασφάλειας των κρατικών υπηρεσιών. Με ανάλογο τρόπο και στην ελληνική περίπτωση, μεγάλος αριθμός δημόσιων υπηρεσιών που παρέχονται στον πληθυσμό μεταφέρεται στο διαδίκτυο και ο αριθμός των υπηρεσιών που πλέον είναι διαθέσιμες από το σπίτι μέσω της πύλης e-gov πολλαπλασιάστηκε, ενώ ταυτόχρονα αναπτύχθηκαν και εφαρμόζονται νέα μοντέλα ελέγχου του ψηφιακού μετασχηματισμού σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 2021).
In the context of the COVID-19 pandemic, it has become apparent that digital transformation is not only desirable, but also necessary for an effective and functioning public sector. Since the beginning of 2020, with the onslaught of the pandemic, significant positive steps have been taken in the field of digitalization and e-government for more effective, inclusive, and transparent Public Administration and public services (Loukis et al., 2019).In addition, digitally transformed services and benefits implemented in an e-government framework require much less time, reduce administrative complexity without involving many employees in the completion of the project. Furthermore, by automating in the management of administrative issues, productivity is enhanced, and the pending and time-consuming procedural processes of the public sector are reduced, which allows the release of resources for other priorities. Finally, by adopting the principles and practices of digital transformation, in the light of the pandemic, the public sector is strengthened and becomes resilient in the provision of critical services (such as unemployment benefits or medical benefits), in which it has a fundamental role especially in conditions of health crisis (Allen et al, 2020).Under the influence of the Coronavirus pandemic, state public administrations have been given the task of improving public activity as quickly as possible in transparency, collection, use and security of state services. In a similar way in the Greek case, a large number of public services provided to the population are transferred to the internet and the number of services now available from home through the e-gov portal has multiplied, while at the same time new models of controlling digital transformation at local government level have been developed and implemented (European Commission, 2021).
Λέξη κλειδί :Ψηφιακός μετασχηματισμός
Υγειονομική κρίση Covid-19
Ψηφιακή ωριμότητα
Ψηφιακές τεχνολογίες
Ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες
Digital transformation
Health crisis Covid-19
Digital maturity
Digital technologies
Digital public services
Διαθέσιμο από :2022-02-25 15:03:32
Ημερομηνία έκδοσης :2022
Ημερομηνία κατάθεσης :2022-02-25 15:03:32
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Poulari_2022.pdf

Τύπος: application/pdf