PYXIDA Institutional Repository
and Digital Library
 Home
Collections :

Title :Η ελκυστικότητα της επωνυμίας του εργοδότη (employer brand) υπό το πρίσμα των οργανικών και συμβολικών διαστάσεων της εικόνας του: ο αντίκτυπος στις αντιδράσεις και προθέσεις των υποψηφίων
Alternative Title :Employer brand attractiveness under the instrumental and symbolic dimensions framework: the impact on applicants
Creator :Σουλετσιώτη-Κωνσταντίνου, Ανθούλα
Contributor :Νικολάου, Ιωάννης (Επιβλέπων καθηγητής)
Παπαλεξανδρής, Αλέξανδρος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Degree granting institution)
Type :Text
Extent :137σ.
Language :el
Identifier :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=9283
Abstract :Οι επιχειρήσεις στη σύγχρονη εποχή βάλλονται από αδυσώπητο ανταγωνισμό και από τον αποκαλούμενο «πόλεμο ταλέντων» αναφορικά με την εύρεση των κατάλληλων υποψηφίων. Αναμφίβολα, η ανάγκη για τη δημιουργία μίας ελκυστικής επωνυμίας εργοδότη είναι επιτακτική, τόσο για τους οργανισμούς όσο και για τους επαγγελματίες ΔΑΔ που απασχολούνται στην προσέλκυση ανθρώπινου δυναμικού. Με αυτόν τον τρόπο, οι οργανισμοί θα ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό και θα αναδειχθούν εργοδότες πρώτης επιλογής. Η επωνυμία του εργοδότη, περιλαμβάνει τη φήμη και την εικόνα που ο οργανισμός προβάλλει στους υποψηφίους, καθώς και στους εργαζόμενους. Η εικόνα του εργοδότη είναι κεντρική έννοια της επωνυμίας και αποτελείται από τις αντιλήψεις των ατόμων για τον οργανισμό ως μέρος εργασίας. Το θεωρητικό πλαίσιο των Οργανικών και Συμβολικών χαρακτηριστικών που επιδρούν στις αντιλήψεις των υποψηφίων, αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο που έχει χρησιμοποιηθεί σε ποικίλες έρευνες στο παρελθόν, όπως και στην παρούσα. Ο κεντρικός σκοπός της εν λόγω μελέτης είναι να επαληθεύσει τα ευρήματα αναφορικά με την ελκυστικότητα του εργοδότη και τη γενικευμένη εφαρμογή του ανωτέρω θεωρητικού πλαισίου σε μία χώρα με κολεκτιβιστική κουλτούρα, όπως η Ελλάδα. Επιπροσθέτως, στην έρευνα εξετάζονται ορισμένες ακόμη σημαντικές μεταβλητές, όπως η πρόθεση επιδίωξης εργασίας και σύστασης του οργανισμού σε τρίτους, η αντιλαμβανόμενη υπερηφάνεια από την ιδιότητα μέλους, όπως επίσης και η αντιλαμβανόμενη οργανωσιακή στήριξη. Για τον λόγο αυτό, διεξήχθη ποσοτική έρευνα με ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο συμπληρώθηκε από 533 συμμετέχοντες που αξιολόγησαν έναν, ανάμεσα σε πέντε πραγματικούς οργανισμούς. Η πλειονότητα των ερευνητικών υποθέσεων βασίστηκε στην υπάρχουσα βιβλιογραφία, ενώ ορισμένες υποθέσεις αναπτύχθηκαν και συμπεριλήφθηκαν στη μελέτη, στην προσπάθεια επέκτασης της γνώσης και των ευρημάτων γύρω από το θεωρητικό πλαίσιο. Τα κυριότερα συμπεράσματα ευθυγραμμίζονται με τη θεωρία και τη μέχρι στιγμής έρευνα, ενώ οι ερευνητικές υποθέσεις επιβεβαιώθηκαν και επαλήθευσαν την εφαρμογή και εγκυρότητα του πλαισίου, αναδεικνύοντας έτσι τη σημασία των συμβολικών διαστάσεων της εργοδοτικής εικόνας.
The modern era in the business field is characterized by the fierce competition and the so-called ‘war of talent’ regarding the finding of suitable candidates. Nowadays, the need of the organizations and HR professionals who deal with the recruitment process, regarding the creation of an attractive brand, is imperative for the companies to survive, to stand out from the rest of the competition and to become employers of choice. The employer brand includes the reputation and image that is projected by an organization to its candidates and employees. Employer image is a central concept of the brand, which consists of the perceptions about the organization as a place to work. The framework of the Instrumental-Symbolic traits that affect applicants’ perceptions regarding employer image, it’s a valuable theoretical tool that has been used extensively in research as well as in the present study. The main purpose of the study is to verify the research findings, regarding the employer’s general attractiveness and the generalized use of the Instrumental-Symbolic image traits in a country high on collectivism, such as Greece. In addition, other important variables were examined, such as the intention to pursue and recommend, the perceived pride from membership, as well as the perceived organizational support in the light of the theoretical tool used. For this purpose, a quantitative survey was conducted using electronic questionnaire, completed by a total of 533 participants, who evaluated a real company. Most of the hypotheses were based on the existing literature, while some additional ones were developed and added in the attempt to broaden the findings around the theoretical framework. The conclusions are in line with the theory and previous findings, while the hypotheses were confirmed and verified the application and validity of the framework and demonstrated the importance of the symbolic dimensions of employer’s image.
Subject :Επωνυμία εργοδότη
Εικόνα εργοδότη
Οργανωσιακή ελκυστικότητα
Πλαίσιο οργανικών και συμβολικών διαστάσεων
Προθέσεις υποψηφίων
Employer brand
Employer image
Organizational attractiveness
Instrumental-symbolic framework
Applicants
Date Available :2022-03-22 21:37:05
Date Issued :03/22/2022
Date Submitted :2022-03-22 21:37:05
Access Rights :Free access
Licence :

File: Souletsioti_2022.pdf

Type: application/pdf