ΠΥΞΙΔΑ Ιδρυματικό Αποθετήριο
και Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Συλλογές :

Τίτλος :Προσδιοριστικοί παράγοντες που καθορίζουν τον προσανατολισμό των θυγατρικών σε εξαγωγικές αγορές
Εναλλακτικός τίτλος :Determining factors of subsidiaries export orientation
Δημιουργός :Καββαδάς, Χρήστος
Συντελεστής :Μανωλόπουλος, Δημήτριος (Επιβλέπων καθηγητής)
Παπαδάκης, Βασίλειος (Εξεταστής)
Ιωαννίδης, Αντώνιος (Εξεταστής)
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Degree granting institution)
Τύπος :Text
Φυσική περιγραφή :78σ.
Γλώσσα :el
Αναγνωριστικό :http://www.pyxida.aueb.gr/index.php?op=view_object&object_id=9358
Περίληψη :Η έρευνα σχετικά με τη φύση και τον ρόλο των θυγατρικών εταιριών όσον αφορά τη παρουσία τους σε πολυεθνικό δίκτυο, είναι σχετικά νέα αλλά με ταχύτατη ανάπτυξη. Παρατηρείται ότι οι θυγατρικές τείνουν στην εκμετάλλευση συγκεκριμένων δεξιοτήτων και ικανοτήτων ή ακόμα και τομείς δραστηριοτήτων οι οποίοι κάποιες φορές μπορεί να αποτελούν κατασταλτικό παράγοντα ακόμα και για τη μητρική εταιρία. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, σε ορισμένες περιπτώσεις, οι θυγατρικές να κατέχουν πολύ σημαντικούς στρατηγικούς ρόλους.Είναι προφανές ότι όσο πιο μεγάλη είναι αυτή η παρουσία της θυγατρικής, τόσο πιο μεγάλη θα είναι η διαμόρφωση της οικονομίας της γεωγραφικής περιοχής και οι αλλαγές που μπορεί να προκύψουν στην διεθνοποιημένη επιχείρηση. Γι’ αυτό το λόγο παρατηρούνται πολλές διακυμάνσεις στη χάραξη στρατηγικής για την ανάπτυξη της κάθε θυγατρικής αφού εκτός από τη τυπολογία στην οποία θα εστιάσουν, πρέπει να προσαρμοστούν στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε γεωγραφικής περιοχής στην οποία καλούνται να δραστηριοποιηθούν.Στη παρούσα έρευνα καλούμαστε να ερμηνεύσουμε τους προσδιοριστικούς παράγοντες που καθορίζουν τον προσανατολισμό των θυγατρικών σε εξαγωγικές αγορές. Συγκεκριμένα, η διεθνοποίηση και η διαδικασία του προσανατολισμού των θυγατρικών είναι αποτέλεσμα αναγκών για τις εταιρίες και διαμορφώνεται ανάλογα τα ερεθίσματα αλλά και τη δυνατότητα της εταιρίας να λαμβάνει σημαντικές αποφάσεις και να αναπτύσσεται ανάλογα με το περιβάλλον τους.Η διεξαγωγή της έρευνας έγινε σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας και αποτελείται από δείγμα 242 θυγατρικών εταιριών. Για την επίτευξη του κύριου σκοπού της διπλωματικής εργασίας επιλέχθηκε η μέθοδος της ποσοτικής έρευνας με την μορφή ερωτηματολογίου ατομικής συμπλήρωσης.Ο σκοπός της έρευνας και των αποτελεσμάτων που μας προσφέρει είναι η εξαγωγή σημαντικών συμπερασμάτων σχετικά με τη βαρύτητα των διαφόρων παραγόντων ξεχωριστά. Θα αποδειχθεί ότι στο μεγαλύτερο ποσοστό οι εσωτερικοί και οι εξωτερικοί παράγοντες έχουν θετική συσχέτιση με τη διαδικασία λήψης αποφάσεων και πρωτοβουλιών με αποτέλεσμα να καθορίζουν τον προσανατολισμό των θυγατρικών σε εξαγωγικές αγορές.
The research of the nature and role of subsidiaries in a multinational network is relatively new but it is growing rapidly. It is observed that subsidiaries tend to develop specific skills and abilities or even areas of activity which can sometimes be necessary for the parent company. As a result, in some cases, subsidiaries have various and very important strategic roles.It is obvious that the greater the presence of the subsidiary, the greater will be the changes of the economy in a geographical area and therefore the changes that may occur in the international business. For this reason, there are many variations in the strategy for the development of each subsidiary since they must adapt to the specific characteristics of each geographical area in which they are called to operate.In the present research we try to interpret the determinants that determine the orientation of subsidiaries in export markets. Specifically, the internationalization and the process of orientation of the subsidiaries is a result of needs for the companies and is shaped according to the stimuli but also the possibility of the company to make important decisions and to develop according to their environment.The survey was conducted in various regions of Greece and consists of a sample of 242 subsidiaries. To achieve the main purpose of the research, the method of quantitative research in the form of an individual completion questionnaire was chosen.The purpose of the research and the results is to make important conclusions about the weight of the various factors separately. It will be shown that for the most part, internal and external factors have a positive correlation with the decision-making process and initiatives, and as a result they determine the orientation of the subsidiaries to export markets.
Λέξη κλειδί :Θυγατρική πρωτοβουλία
Θυγατρική ανάπτυξη
Εσωτερικό περιβάλλον
Εξωτερικό περιβάλλον
Subsidiary initiative
Subsidiary development
Internal environment
External environment
Διαθέσιμο από :2022-04-07 14:17:00
Ημερομηνία έκδοσης :2022
Ημερομηνία κατάθεσης :2022-04-07 14:17:00
Δικαιώματα χρήσης :Free access
Άδεια χρήσης :

Αρχείο: Kavvadas_2022.pdf

Τύπος: application/pdf