Τασιοπούλου, Ιωάννα2025-05-032025-05-032025-03-20https://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/11903Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σκοπό να τονίσει το ρόλο της συσκευασίας στον τομέα των έτοιμων γευμάτων ραφιού. Παγκοσμίως έχουν γίνει αρκετές έρευνες σε σχέση με τη συσκευασία. Ωστόσο, ειδικά στον τομέα των έτοιμων γευμάτων ραφιού υπάρχει έλλειψη έρευνας τόσο σε παγκόσμιο αλλά κυρίως στο πανελλαδικό επίπεδο. Στην παρούσα εργασία ερευνάται η συσκευασία των έτοιμων γευμάτων ραφιού σε σχέση με τα χαρακτηριστικά της, η συσκευασία σε σχέση με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, η συσκευασία σε σχέση με την τιμή και η συσκευασία σε σχέση με την μάρκα προϊόντος. Για την ανάλυση της διπλωματικής εργασίας, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα μέσω συμπλήρωσης ερωτηματολογίου από 336 άτομα. Η ανάλυση των στοιχείων έγινε με τη χρήση προγράμματος STATA. Σύμφωνα με την έρευνα διαπιστώθηκε πως από τα χαρακτηριστικά τις συσκευασίας, οι πληροφορίες είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία. Επιπλέον, οι καταναλωτές τείνουν να αγοράζουν επώνυμα έτοιμα γεύματα και ενδιαφέρονται για την τιμή ανεξάρτητα από την συσκευασία του έτοιμου γεύματος. Φαίνεται πως οι γυναίκες δίνουν περισσότερη σημασία στις πληροφορίες συσκευασίας έτοιμων γευμάτων σε σχέση με τους άντρες. Επίσης τα άτομα στις μεγαλύτερες ηλιακές ομάδες αλλά και άτομα με υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης φαίνεται να επιλέγουν προϊόντα που εμπιστεύονται λόγω μάρκας ανεξάρτητα από τη συσκευασία, ενώ οι μικρότερες ηλιακές ομάδες φαίνεται να επικεντρώνονται περισσότερο στην τιμή και όχι στη συσκευασία έτοιμου γεύματος ραφιού.This thesis aims to highlight the role of packaging in the field of shelf-stable ready meals. Globally, several studies have been conducted regarding packaging. However, there is a lack of research specifically in the area of shelf-stable ready meals, both on a global scale and, more importantly, on a national level. This study examines the packaging of shelf-stable ready meals in relation to its characteristics, packaging in connection with demographic factors, packaging in relation to price, and packaging in relation to product branding. For the analysis of this thesis, a quantitative survey was conducted through a questionnaire completed by 336 participants. The data analysis was performed using the STATA software. According to the findings, among the packaging characteristics, information is one of the most important elements. Additionally, consumers tend to purchase branded ready meals and care about the price regardless of the packaging of the ready meal. It appears that women place greater importance on the information provided on the packaging of ready meals compared to men. Furthermore, individuals in older age groups as well as those with a high level of education seem to choose products they trust based on brand, regardless of packaging, while younger age groups tend to focus more on price rather than the packaging of shelf-stable ready meals.σελίδες 106Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/PackagingShelf-stable ready mealsSTATAΣυσκευασίαΈτοιμα γεύματα ραφιούΗ επίδραση της συσκευασίας στην αγορά έτοιμων γευμάτων ραφιούThe impact of packaging on the ready-to-eat shelf meal marketTextΉντουνας, Κωνσταντίνος