Δερμιτζάκης, Βασίλειος2025-10-212025-10-212025-10-17https://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/12300https://doi.org/10.26219/heal.aueb.9504Η παρούσα διπλωματική έχει σκοπό να διερευνήσει τα αίτια που οδήγησαν την Ευρωπαϊκή Ένωση στη λήψη πρωτοβουλιών για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην ναυτιλία καθώς και στο μηχανισμό που τελικά οδήγησε στην Αρχική Στρατηγική και στην επιτυχή έκβαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την υιοθέτηση σχετικών πολιτικών από τον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας. H παρούσα διπλωματική συνεισφέρει στην ακαδημαϊκή κοινότητα και στην αγορά αναδεικνύοντας την ανάγκη για ουσιαστική και όχι για τυπική συμμόρφωση σε σχετικά πλαίσια βιωσιμότητας. Ακόμη, χρησιμοποιώντας δεδομένα από επίσημα έγγραφα (Ευρωπαϊκή Ένωση, κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εταίροι, Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) καθώς και από σχετική βιβλιογραφία, παρουσιάζει αίτια και μηχανισμούς ανάληψης των σχετικών πολιτικών εκ μέρους της πολιτείας και των φορέων, παρέχοντας ένα παράδειγμα της ικανότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιτυγχάνει τον στόχο της ακόμη και σε καταστάσεις όπου δεν είναι ένας πλήρως ανεπτυγμένος και σημαντικός παράγοντας. Μελλοντικά αναμένεται περισσότερη έρευνα, σε σχετικά μη δημοφιλή φόρουμ καθώς παραμένουν σημαντικά κομμάτια του παγκόσμιου παζλ της διακυβέρνησης του κλίματος.This thesis aims to investigate the reasons that led the European Union to take initiatives to reduce greenhouse gas emissions in shipping, as well as the mechanism that ultimately led to the Initial Strategy and the successful outcome of the European Union's adoption of relevant policies by the International Maritime Organization. This thesis contributes to the academic community and the market by highlighting the need for substantive rather than formal compliance with relevant sustainability frameworks. Furthermore, using data from official documents (European Union, European Union member states, partners, International Maritime Organization) as well as from relevant literature, it presents the causes and mechanisms for the adoption of relevant policies by the state and agencies, providing an example of the European Union's ability to achieve its goal even in situations where it is not a fully developed and significant factor. More research is expected in the future, in relatively unpopular forums, as important pieces of the global climate governance puzzle remain.σελίδες 60Attribution-ShareAlike 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/Shipping industrySustainabilityESGGreenhouse gas emissions (GHG)Πράσινη ΣυμφωνίαΝαυτιλίαΒιωσιμότηταΠράσινη εφοδιαστική αλυσίδαΕυρωπαϊκή Πράσινη ΣυμφωνίαΕυρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ)Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO)Κλιματική δράσηΕπιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC)Ο δρόμος προς την επίτευξη της πράσινης συμφωνίας στην ναυτιλιακή βιομηχανίαThe path to achieving the Green Deal in the shipping industryTextΜπλαβούκος, Σπυρίδων