Ντόγου-Καρατζά, Γεωργία2025-05-052025-05-052025-03-20https://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/11910Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την ανάπτυξη και εφαρμογή ενός επιχειρηματικού μοντέλου C2C (Consumer-to-Consumer) στον κλάδο της ηλεκτρονικής πώλησης και παράδοσης στην Ελλάδα. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται μια γενική επισκόπηση, καθώς και η εισαγωγή, ο σκοπός και οι στόχοι της έρευνας. Το δεύτερο κεφάλαιο επικεντρώνεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο μέσα από μια εκτενή βιβλιογραφική επισκόπηση. Αναλύονται επιμέρους θέματα όπως το κινητό επιχειρείν (m-commerce), η αξία του περιεχομένου, τα μοντέλα εσόδων, η ασφάλεια και η εμπιστοσύνη, καθώς και τα μοντέλα ηλεκτρονικού εμπορίου με ειδική αναφορά στο C2C. Στο τρίτο κεφάλαιο περιγράφεται η ερευνητική μεθοδολογία, συμπεριλαμβανομένων εργαλείων για την έρευνα αγοράς και τη δημιουργία personas. Εξετάζονται τα κριτήρια που καθορίζουν ένα επιτυχημένο επιχειρηματικό μοντέλο. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η προτεινόμενη πλατφόρμα, συμπεριλαμβανομένου του ψηφιακού πλάνου και της στρατηγικής της, καθώς και οι έρευνες αγοράς που διεξήχθησαν στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Γίνεται ανάλυση ανταγωνισμού τόσο σε διεθνές επίπεδο (μελέτη περίπτωσης: TaskRabbit) όσο και στην ελληνική αγορά (μελέτη περίπτωσης: Box Now). Το πέμπτο κεφάλαιο περιλαμβάνει τα αποτελέσματα, τις αναλύσεις και τα ευρήματα του ερωτηματολογίου, παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες για τις ανάγκες και τις προτιμήσεις της αγοράς, ενώ στο έκτο και τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της έρευνας, οι περιορισμοί της και προτάσεις για περαιτέρω μελέτη.This thesis explores the development and implementation of a C2C (Consumer-to-Consumer) business model in the sector of electronic sales and delivery in Greece. The first chapter provides an overview, introduction, and outlines the purpose and objectives of the research. The second chapter focuses on e-commerce through an extensive literature review. Topics covered include mobile commerce (m-commerce), the value of content, revenue models, security and trust, and e-commerce models, with a special emphasis on C2C. The third chapter details the research methodology, including tools for market research and persona creation. Criteria for determining a successful business model are also analyzed. In the fourth chapter, the proposed platform is presented, along with its digital plan and strategy. Market research findings in the e-commerce sector are also discussed, with a competitive analysis conducted at both international (case study: TaskRabbit) and national levels (case study: Box Now). The fifth chapter presents the results, analyses, and findings of the questionnaire, offering valuable insights into market needs and preferences, while the sixth and final chapter outlines the conclusions of the research, its limitations, and suggestions for future study.σελίδες 65Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Consumer to Consumer (C2C)E-commerceOnline shoppingOnline deliveryΕμπόριο καταναλωτή προς καταναλωτήΗλεκτρονικό εμπόριοΗλεκτρονική πώλησηΗλεκτρονική παράδοσηΑνάπτυξη και εφαρμογή επιχειρηματικού μοντέλου C2C στον κλάδο της ηλεκτρονικής πώλησης και παράδοσης στην ΕλλάδαDevelopment and implementation of a C2C business model in the sector of electronic sales and delivery in GreeceTextΦραΐδάκη, Αικατερίνη