2025-05-092025-05-092025-02-26https://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/11931Στόχος της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής ήταν η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την καινοτομία του επιχειρηματικού μοντέλου (BMI), εστιάζοντας στις στρατηγικές, τις ηγετικές ομάδες και τις οργανωτικές δομές των εταιρειών. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, εφαρμόστηκε η μεθοδολογία της ποσοτικής έρευνας, η οποία επιλέχθηκε για την αντικειμενική καταγραφή των δεδομένων, χρησιμοποιώντας το ερωτηματολόγιο ως ερευνητικό εργαλείο, ενώ η στατιστική επεξεργασία επέτρεψε τη διερεύνηση των υποθέσεων μέσω γραμμικών και πολλαπλών παλινδρομήσεων. Συγκεντρώθηκε ένα συνολικό δείγμα 85 συμμετεχόντων, οι οποίοι ήταν ανώτατα στελέχη (ανώτατες διοικητικές ομάδες) και προέρχονταν κυρίως από μεγάλες εταιρείες-πολυεθνικές, με έμφαση στη βιομηχανία δομικών υλικών, αλλά και σε άλλους τομείς υπηρεσιών. Τα ευρήματα αυτής της μελέτης έδειξαν ότι η ποικιλομορφία και η συνοχή των ομάδων ανώτατης διοίκησης έχουν θετική επίδραση στην ικανότητα των επιχειρήσεων να καινοτομούν, ενώ ταυτόχρονα η ένταση του ανταγωνισμού και οι δείκτες απόδοσης βρέθηκαν να σχετίζονται σημαντικά με την επιτυχία των νέων επιχειρηματικών μοντέλων. Τα κύρια συμπεράσματα στα οποία κατέληξε η μελέτη αφορούσαν την ανάδειξη της σημασίας της ευέλικτης οργανωτικής δομής αλλά και της στρατηγικής πειραματισμού και των κατάλληλων ηγετικών χαρακτηριστικών για τη διατήρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Οι διαπιστώσεις από τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης ενισχύουν την προηγούμενη βιβλιογραφία σχετικά με την αυτονομία της βιβλιογραφίας των επιχειρηματικών μοντέλων και θέτουν τις βάσεις για περαιτέρω έρευνα σε διαφορετικούς κλάδους και αγορές.The aim of this master's thesis was to investigate the factors that influence Business Model Innovation (BMI), focusing on strategies, leadership teams and organizational structures of companies. To achieve this goal, the quantitative research methodology was applied, which was chosen for the objective recording of data, using the questionnaire as a research tool, while statistical processing allowed the investigation of hypotheses through linear and multiple regressions. A total sample of 85 participants was collected who were senior executives (Top Management Teams) and came mainly from large companies, with an emphasis on the construction materials industry, but also in other service sectors. The findings of this study showed that the diversity and cohesion of top management teams have a positive influence on the ability of companies to innovate, while at the same time the intensity of competition and performance indicators were found to be significantly related to the success of new business models. The main conclusions reached by the study concerned the highlighting of the importance of flexible organizational structure but also of strategic experimentation and appropriate leadership characteristics for maintaining competitive advantage. The findings from the results of this study reinforce the previous bibliography on the autonomy of the Business Model Literature and lay the foundations for further research in different industries and markets.pages 85Attribution-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/Business Model Innovation (BMI)Adjacent consequencesTop management teamsResources and capabilitiesStrategic experimentationOrganizational structureCompetitive advantageΚαινοτομία επιχειρηματικού μοντέλουΠαρακείμενες συνέπειεςΟμάδες ανώτατης διοίκησηςΠόροι και ικανότητες,Στρατηγικός πειραματισμόςΟργανωτική δομήΑνταγωνιστικό πλεονέκτημαBusiness model innovation (BMI): adjacent consequencesΚαινοτομία επιχειρηματικού μοντέλου: παρακείμενες συνέπειεςText