2025-03-262025-03-2626-02-20252025-03-15https://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/2308Τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει και αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία για τους οργανισμούς ο όρος δέσμευση των εργαζομένων. Οι εργαζόμενοι στις μέρες μας αντιμετωπίζονται ως στρατηγικοί εταίροι στους οργανισμούς όπου ανήκουν καθώς οι ίδιοι είναι εκείνοι οι οποίοι μπορούν να οδηγήσουν έναν οργανισμό στην επιτυχία ή αποτυχία του. Καθώς έχει διαπιστωθεί ότι η απόδοση και η ευημερία των εργαζομένων επηρεάζεται από πολυάριθμους παράγοντες, η ιδέα της εργασιακής δέσμευσης φαίνεται ότι είναι πολύ κρίσιμη καθώς συνδέεται με τις δύο αυτές έννοιες. Τα ανώτερα στελέχη των επιχειρήσεων οφείλουν να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στη σωματική και ψυχική υγεία του εργατικού δυναμικού τους, προκειμένου οι επιχειρήσεις να αναπτύσσονται σε όλους τους τομείς και να ξεπερνούν τους ανταγωνιστές τους. Ως εκ τούτου, σε αυτούς τους αβέβαιους και ανταγωνιστικούς καιρούς, η δέσμευση των εργαζομένων θεωρείται πλέον ισχυρή πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Μεγάλη έμφαση και προσπάθεια δίνεται σήμερα στην έρευνα από την ακαδημαϊκή και την επιχειρηματική κοινότητα για τον προσδιορισμό των μεταβλητών που επηρεάζουν τη δέσμευση των εργαζομένων και, γενικότερα, τον τρόπο μεγιστοποίησης της συμβολής των εργαζομένων στο στρατηγικό όραμα του οργανισμού. Η παρούσα διπλωματική εξετάζει την επίδραση της διαδικασίας εξαγοράς της Unify S.A. από την Atοs S.A. στον βαθμό δέσμευσης των εργαζομένων που εξαγοράστηκαν. Τα αποτελέσματα της έρευνας που προέκυψαν από το Great Place to Work®, ένα παγκοσμίως αποδεκτό εργαλείο για τη μέτρηση της εμπιστοσύνης των εργαζομένων στον εργοδότη τους, χρησιμοποιήθηκαν για τον υπολογισμό του ποσοτικού μέτρου της δέσμευσης. Η συγκεκριμένη μέθοδος βασίζεται σε ένα ερωτηματολόγιο πενταβάθμιας κλίμακας Likert που έχει σχεδιαστεί για την καταγραφή και τη συλλογή της γνώμης των εργαζομένων σε πέντε διακριτούς τομείς που συνδέονται με το δείκτη Trust Index ©. Παρατηρήθηκε ότι τα επίπεδα δέσμευσης των εργαζόμενων οι οποίοι εξαγοράστηκαν επηρεάστηκαν σημαντικά αλλά ακολουθώντας συγκεκριμένες στρατηγικές, η Atοs S.A., οι οποίες στόχευσαν στο ανθρώπινο δυναμικό, κατάφερε να αυξήσει τα επίπεδα δέσμευσης.In recent years, the term employee engagement has become increasingly important for organizations. Employees nowadays are seen as strategic partners in the organizations where they belong as they are the ones who can lead an organization to success or failure. As it has been established that employee performance and well-being is influenced by numerous factors, the concept of employee engagement seems to be very crucial as it is linked to both these concepts. Senior managers of companies need to pay special attention to the physical and mental health of their workforce in order for the companies to grow in all areas and outperform their competitors. Therefore, in these uncertain and competitive times, employee engagement is now seen as a powerful source of competitive advantage. Much emphasis and effort is currently being put into research by the academic and business community to identify the variables that influence employee engagement and, more generally, how to maximize employee contribution to the strategic vision of the organization. This thesis examines the effect of the acquisition process of Unify S.A. by Atos S.A. on the level of commitment of the acquired employees. The survey results obtained from the Great Place to Work®, a globally accepted tool for measuring employees' trust in their employer, were used to calculate the quantitative measure of engagement. This method is based on a five-point Likert scale questionnaire designed to capture and collect employee opinion in five distinct areas linked to the Trust Index ©. It was observed that the commitment levels of the employees who were acquired were significantly affected but by following specific strategies, Atos S.A., which targeted human resources, managed to increase the commitment levels.71σ.CC BY: Attribution alone 4.0https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ΕξαγοράΕργασιακή δέσμευσηΜοντέλα δέσμευσηςΚουλτούραAcquisitionEmployee engagementGreat Place to Work (GPTW)Models of employee engagementCultureΚρίσιμοι παράγοντες για τη δέσμευση του ανθρώπινου δυναμικού κατά τη διάρκεια εξαγορών. Μια μελέτη στον κλάδο πληροφορικής/τηλεπικοινωνιώνCritical factors for human resource engagement during acquisitions. A study in IT/telecommunication industryText